La oss skape en positiv og hyggelig lørdag her på IF

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 28. aug 2021.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,557
    Bonuspoeng:
    183
    Men ikke helt ennå, la oss ta et tilbakeblikk på at ting kan gå galt!
    På denne dag har det vært noen tragedier.
    1947 Det Norske Luftfartsselskaps sjøfly Kvitbjørn kom ut av kurs og ble knust mot fjellveggen rett ved Urklubben i Lødingsfjellet, lengst sør i Tjeldsundet. Flytypen var Short Sandringham reg LN-IAV og 35 mennesker omkom.

1.png

Her er en artikkel om sommerfugleffekten pga denne ulykken.
    https://www.klikk.no/historie/flaks...ra-a-miste-livet-i-kvitebjorn-ulykken-6658044

1988 På Ramstein air base ved Kaiserslautern i Tyskland kolliderte 3 italienske fly over bakken under et flyshow, et av flyene styrtet like ved publikum og fortsatte brennende inn i folkemengden. I tillegg til tre piloter døde 67 personer, mens ca 1000 mennesker ble skadet i ulykken.
    Liker du ikke å se slike ulykker, så anbefales det å ikke å se dette klippet.

Andre ting som har foregått på denne dag er
    1963 Martin Luther King jr holder sin berømte tale: I Have a Dream foran Lincolnmonumentet.

2.png
    (Bilde er hentet fra eget reisebrev https://insideflyer.no/forums/threads/senior-tar-en-egotrip-til-washington-d-c.14311/)

1975 Flåklypa Grand Prix hadde premiere, den mest sette norske filmen gjennom tidene.

3.png

1996 Prins Charles og Diana velger å gå fra hverandre.
    2006 Iron Maiden gir ut albumet A Matter of Life and Death
    2019 Greta Thunberg ankommer New York etter en utslippsfri reise over Atlanterhavet.

4.png

I dag er dagen for å nyte ett eller flere glass med rødvin i forbindelse med National Red Wine Day
    Samtidig som herren kan utsmykke seg med en vakker sløyfe i anledning Bow Tie Day.

Arthur og August kan nyte noen sandnøtter i anledning navnedagen.
    Mens jeg kan sitte her å deppe over at kvisten i blomsterkassen på balkongen har tatt høstferie allerede :(

5.png

Høydepunktet for uken så langt på IF, må vel være at @Eddie47 ble Farfar til en halvt trøndersk jente!
    Gratulerer til alle innvolverte @Eddie47

Ha en fortreffelig lørdag folkens :)

Last edited: 28. aug 2021
  2. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grenland. Fin oppsummering kjeeli. Litt plundrete å logge inn på IF om dagen? Både via mobil og pc.

Fruen syk, heldigvis negativ hurtigtest. Jeg har evakuert heimen og jobber to 12-timers formiddagsskift i helga.

Får ta meg en kaffe, uten jåleri.
    FB_IMG_1629982174785.jpg

Attached Files:

RoadKing, watchaddicted, Are and 11 others like this.
  3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Morn! På plass på jobb, ser ut som en fin dag å se ut vinduet på. Dagen får gå med å vurdere om man skal hoppe på Amex Platinum. Frister med ekstra lounger og litt Avios… Men så er det når en får brukt det, da. Decisions, decisions.

RoadKing, rimitone, EndreD and 8 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,762
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Tromsø!
    En relativt begivenhetsløs flyvning i går, flyet var forøvrig en halvtime forsinket. Men, med ledig midtsete hadde vi god plass, selv om flyet var ca fullt. :cool:
    Fikk en vin og en sjokolade, og sovnet midt i kaffen. Litt sliten, tydeligvis.

I dag er planen å spise frokost, lunsj, og til slutt middag. :)

Nyt lørdagen!

RoadKing, haifinn, markus and 11 others like this.
  5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,492
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo, her lades det opp til en dag på Tusenfryd.

Ellers fikk bookinglisten et tilskudd av en tur til Tromsø i begynnelsen av oktober, så da må en finne på noe artig å foreta seg nordpå også. De kulinariske eventyrene som andre her er på når de besøker byen er nok dessverre ikke aktuelle, da reisefølget på elleve år nok heller mot burger og pizza fremfor fine dining :)

RoadKing, haifinn, rimitone and 9 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hytten. Takk til @kjeeli for påminnelse om ting som har skjedd i verden. Ikke visste jeg at Short Sandringham hadde vært på rutenettet i Norge, og slett ikke at det hadde vært en ulykke med så stor fatalitet. Luftfartens pionertid hadde sin pris.

Ha en fin og trygg lørdag, alle IF-ere!

7. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra solfylte Trondheim og Royal Garden Hotel. Relativ tom SK 332 opp fra OSL igår, men godt å se at frokost servering er tilgjengelig igjen. Godt å sitte på 1D og kjenne det herlige skyvet i A320-neo :)
    Ser frem til å komme i gang med mer regulær pendling igjen. Å gå fra 350-400 legs i året til tilnærmet 0 er en stor påkjenning for den mentale helsen :-(
    Sitter og teller på knappene om turen til SFO og LAX i høstferien lar seg gjennomføre, det ser ikke lyst ut akkurat nå.... Men er optimist og reserverer hotell og leiebil for sikkerhets skyld :) Noen som har erfaring med Beverly Wilshire eller Waldorf Astoria Beverly Hills samt noen gode alternativer i Marina Del Rey?

Last edited: 29. aug 2021
  8. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,573
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Amerikalinjen :)
    Frokosten her leverer som sist og solen skinner fra en skyfri himmel, dette blir en flott helg :)

Har et klipp igjen, blir det Clarion, eller The Hub? Vi får se, er fortsatt usikker.

Ha en strålende lørdag flotte forum:)

20210828_091804.jpg

Last edited: 28. aug 2021
  9. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Trondheim som bader i sol. Familien skulle egentlig flydd til Stavanger i går i forbindelse med dåp, men arvingen er syk og dermed ingen tur på familien. Fruen fikk oppdraget som familiens representant som faddere i dåpen. Tar en for laget ved å være hjemme og konemor får en helg på hotell (Scandic City var hyggelige og oppgraderte konemor etter en lang reise med kansellerte og forsinka fly i går fra Trondheim). Kanskje baktanker om egotrip, hvem vet :cool:

Ha en god helg folkens:)

10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,636
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Himmelen er blå, yngstemann søv og treåringen er i full sving med å slå plenen. Seinare skal vi på lunchbesøk til broderen før eg skal lage pylser til middag.

Det er jammen godt at Ronaldo returnerer til den raude delen av Manchester :) Glory Glory.

11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra litt oppe i høydedraget over riksstaden...drøy beskrivelse, men er litt over selve kjernen, og eneste jeg kan påberobe meg av luftligheter...

Gårsdagen ble avsluttet med en god pastarett akkopagnert av bobler under tilberedelse og en rød ti-åring fra frankrike...slettes ikke uhyggelig.

Dagen ligger foran som et ubeskrevet blad...så noe må man gjøre, bare usikkert hva enn så lenge

RoadKing, kjeeli, Kristian and 8 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,508
    Bonuspoeng:
    293
    Her oppe i Nord-Norge skinner solen fra skyfri himmel over Stiftsstaden.
    (I følge min bror som bor i Moss er alt nord for Lillehammer Nord-Norge).
    Livet smiler og vi skal hente den nyfødte sammen med foreldrene på St. Olav i dag.

Så blir det flytur i morgen tilbake til solkysten og verdens vakreste by.

RoadKing, kjeeli, Kristian and 8 others like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Sol ute, sol inne, sol i hjertet, sol i sinnet:p

Kaffe gjør underverker.

RoadKing, Kristian, EndreD and 4 others like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,762
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen til @OttoL forresten!
    Han blir 21 år i dag. (eller noe sånt)

RoadKing, Kristian, EndreD and 2 others like this.
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis @OttoL , nå kunne du fått sprit ombord USA, hvis det ikke hadde vært slutt på. God feiring!

Kristian and EndreD like this.
  16. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må spole tilbake noen timer.

Kjeller traffic, Lima November Foxtrot Tango Mike, departing runway 3-0.

Følelsen er uvirkelig, jeg og instruktøren i en Diamond DA40. Høyrehånden ligger stødig på throttle, full gass. Venstrehånden holder flyet nede, 70 knop, dra til.

Jeg klatrer til 2100 fot. Vest for Maridalsvannet. Snur over Bygdøy. Legger meg øst over Haukåsen. Krusen settes tilbake mot Kjeller, litt sidevind, men instruktøren retter opp der det trengs.

Dette var en fantastisk flyopplevelse!

Stor skryt til miljøet på Kjeller som åpnet porten for resten av byen. Får dere muligheten, ta den!

IMG_1047.jpeg

IMG_1050.jpeg

Earl, RoadKing, Upsaker and 12 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Siste turen min i en av Diamond flyene som står på Kjeller var til BGO. Må si at innflygningen etter å ha ligget over Ustaoset i full sol var litt spesiell ;) Kos deg med flyvningene.

18. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Takk :D
    Feirer med freshe sokker:

RoadKing, kjeeli, Kristian and 6 others like this.
  19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra Nidaros badet i sol:cool:

Begynner endelig å komme i vater etter å ha krysset av på omtrent alle «Mer enn 1 av 10»-bivirkningene til Moderna i løpet av natta:confused:, etter å ha fått dose 2 (mix Phizer/Moderna) i går…

Resten av helga kan nå bare bli bedre:cool:

RoadKing, kjeeli, Kristian and 6 others like this.
  20. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,297
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.

Var litt nedtur i går da jeg endelig skulle få dose 2 og de kunne kun tilby Pfizer. Jeg takket nei siden min første dose var moderna. Da var gleden større i dag da de ringte et kvarter før stengetid og hadde en dose moderna til overs. Så nå sitter jeg i sola og venter i tyve minutter før jeg skal komme meg hjem og booke noen flyturer

RoadKing, Upsaker, kjeeli and 7 others like this.

Del denne siden