Laffen flyr Norwegian Premium Cabin til Krabi

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Kaffen, 26. mars 2019.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    På Julafen så brente jeg av 3698 Cashpoeng på en Norwegian Premium Cabin billett fra Oslo til Krabi. I denne sammenheng vil jeg vurdere Norwegians "Business Class" og se hva produktet tilbyr.

    Starten av reisen gav ett dårlig inntrykk dessverre, skulle sjekke inn en kolli og ha PC og noen klær i PC sekken som jeg pleier. Kjerringa krevde kontroll av størrelsen og jeg satt den inn men i følge henne måtte jeg lirke den på plass. Eller litt kreativ løsning med å slippe strømforsyningen til Pc'en i sidelomma med laderen til mobilen så gjorde vi det igjen, og da vise ho meg ett surt blikk, og da ble jeg forbanna og hun hoppet litt til av mitt sorte blikk. Vel ferdig så gikk jeg inn til Fast Tracken og det gikk greit.

    20190326_114627.jpg

    Så gikk jeg til lounge for å slappe av, og jeg kan si at sitteplassene i den loungen var mye bedre enn SAS lounge og den virker ikke like travel som SAS sin lounge :) ... men serveringa var ei dårlig løksuppe, mindre utvalg av brød og pålegg og vinen var tørr, ikke på nivå med gullstua dessverre. De hadde vafler :rolleyes:

    20190326_121934.jpg

    Loungen var ganske så liten :(

    20190326_120005.jpg

    Så da er bakkeproduktet prøvd, så får vi se hva flyet har å tilby senere i kveld :)
     
    Aussie74, Insomnia4u, geddi and 12 others like this.
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    De har kommet med en litt bedre servering nå :cool:

    20190326_155713.jpg
     
    geddi, Kvalvaag, RoadKing and 8 others like this.
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennande å fylje. Har aldri lese reisebrev frå premium-kabinen deira. Ta bra med bilder og ikkje drikk for mykje kjøpebrennevin i loungen ;)
     
    Chrisbgg and Xflipper like this.
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha landet i Krabi så er det på tide å gå igjennom produktet deres, jeg starter med setene, dette var den beste delen av produktet :)

    20190326_175623.jpg

    Det var også dimmere på vinduene slik at du kan regulere lyset som kommer inn :)

    20190327_050805.jpg

    Jeg var så heldig at kabinen bare hadde en fyllingsgrad på 20%, og det gav meg ett ledig sete rett ved siden av meg :)

    20190326_175827.jpg

    Det var god benplass noe som gjorde at jeg kunne strekke beina litt :rolleyes:

    20190327_050702.jpg

    Når det gjelder andre deler av produktet så var det begredelig :( Maten var gummistøvel-biff med smakløs vannsaus og ihjelkokte grønnsaker. Vinen var tørrere enn sahara og bailysen til kafeen kostet 5 euro. Frokosten var stivkokt pølse med eggerøre vaskeekte økonomifrokost i denne klassen slår SAS Norwegian ned i støvlene. Maten var så elendig at jeg ikke tok noe bilde og alle bilder av dette burde være sensurert, så bring heller nistepakke.

    Når det gjelder underholdning så var det greit utvalg av filmer, men dårlig med spill, også var det ingen WIFI på flyet. Så med det så takker jeg Norwegian for å ha mettet nysgjerrigheten, men jeg flyr nok Star Alliance også legger jeg mindre fokus på Cashpoeng i fremtiden o_O:oops:

     
    Last edited: 02. april 2019
    pgaa, Aussie74, flying_all and 15 others like this.
  5. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Was?
     
    Shyneno liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur! Satser på en knall tur;)
     
  7. wf789

    wf789 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Tror det kun er brus/øl/vin som er inkludert på premium nå. Lounge er også fjernet fra "ikke-flex"-premium.
     
  8. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Latterlig
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er latterlig er jo Norwegian :p
     
    animals liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har flydd premium med Norwegian en del, og har vært fornøyd med tilbudet. Men uten loungetilgang, en kabin som viser en del slitasje og begrensninger på drikkeservering er ikke dette like attraktivt for oss lenger. Særlig ikke når flere og flere selskap tilbyr gode premium/pluss-tilbud.
     
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Du reagerer på 5 euro for baileys?

    Jeg fløy Business med SAS og måtte betale for en sjokoladeball (som er gratis i Plus). “Det er kun sjokoladebiter fra Vahlrona som er en del av tilbudet til Business-passasjerer, men du er velkommen til å kjøpe fra vårt Go-sortiment".
     
    EndreD, animals, drsyk and 4 others like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Helt vanvittig...
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Smålig av SAS. Kan ikke si annet
     
    Jan Fredrik and Jeanette like this.
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Vel den største konkurrenten til Norwegian på langdistanse er VS og BA. BA tilbyr ikke lounge i prem-eco (som jo er sammenlignbart med premium hos Norwegian) og VS tilbyr lounge gitt at det er plass i loungen... Ikke noen grunn til at Norwegian trenger å gjøre det samme.. LH skal vel ha 400kr for å gi deg tilgang til loungen om du flyr prem-eco. Her er vel det SAS som er "avviker". Så jeg vil egentlig si at det ikke er latterlig, men fullt forståelig sett fra et bedriftsøkonomisk ståsted :)
     
  15. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Nå snakket vel ikke jeg om lounge, men om at man må betale 5 euro for en baileys til kaffen til et produkt som heter "Premium" ikke "Premium economy". Dessuten er dette "Premium" produktet nummer 1 på flyet Men hvis du synes det er greit så er det helt greit ;)
     
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Det første du skriver er jeg enig i, men ikke lett å lese utifra hva du siterte. Hvorvidt produktet er, som du skriver, "nummer 1 på flyet", har vel ingenting med saken å gjøre. Jeg skrev heller ikke at jeg synes det var greit, det er dine ord. Om man synes lounge er så viktig er det vel bare å betale seg inn, eller kjøpe business. Utifra sammenlignbare klasser synes jeg bare at det ikke er så rart at de har kuttet loungetilgang.
     
  17. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fremdeles ikke sagt noe om loungetilgangen. Har du aksjer i Norwegian, eller? :D
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Vel du siterte et innlegg hvor det stod "Lounge er også fjernet fra "ikke-flex"-premium." og skrev latterlig. Ikke lett å vite at latterlig kun omhandlet første punktet av det du siterte, altså "Tror det kun er brus/øl/vin som er inkludert på premium nå." ;)

    Og det siste du skriver har ingenting med saken å gjøre. Var et forsøk på sammenligning.
     
    Last edited: 28. mars 2019
  19. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Første jeg siterte var "
    Så fikk jeg en kjapp forklaring som inneholdt dette med Lounge... samma det. vi legger ballen død.
     
    OttoL liker dette
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Tid for en fest :cool:

    20190329_212030-01.jpeg
     
    Kristian, Xflipper, RoadKing and 3 others like this.

Del denne siden