Nå bærer det ut på langtur igjen! Ferien som nå endelig blir realisert startet med en planleggingsfase sent 2019. Da så jeg på å reise vinter 2021 til en øy øst for Bali. Det ble jo fort uaktuelt da covid dukket opp i mars 2020. Vårparten 2021 tok jeg mot til meg og booket reise vinter 2022, med håp om at det ville være bedre tider da. Men pga stadig covidrelatert trøbbel valgte jeg å utsette da ferien nærmet seg. Nytt forsøk ble satt til vinter 2023. Og rett før avreise denne gangen ble det sykdom i familien. Det ville seg rett og slett ikke Prøvde igjen med ny booking vinter 2024, men på høsten fikk jeg mail fra hotellet om at de var rammet av svært kraftig regnvær og måtte pusse opp hotellet omfattende. Da ble det ny utsettelse siden opplevelsen ville bli så redusert under oppussingsarbeidene. Men nå er avreisedagen her og alle fingre er krysset for at vi faktisk kommer oss avgårde denne gangen. Når det gjelder flyreisen har jeg hatt ulike routinger med Star Alliance bonusbilletter. Hadde gledet meg til å prøve bla Turkish C til Bali via Istanbul, og i en senere versjon; EVA Air i en routing via Wien, Taipei og Bali. Og på det aller siste forsøket jeg hadde i februar 24 klarte jeg nesten å booke Singapore Airlines C fra LHR-SIN-DPS. Det viste seg dessverre å være en ulovlig booking og den ble kansellert før den ble ticketed. Er litt rart hvordan noen agenter finner muligheter og andre ikke. Men tanken på å fly SQ ble med meg og gjorde at jeg fulgte nøye med etter tilbud o.l. Og så var det akkurat det som dukket opp. Lufthansa hadde plutselig en kjempediscount på flighter fra Helsinki til Singapore med longhaul-legget flydd av SQ. Og fra Frankfurt bruker de jo A380. Da slo jeg til og skaffet to billetter. Routingen vi skal ut på nå er følgende: OSL-ARN-HEL: SAS Plus HEL-FRA-SIN: LH C og SQ F Suites SIN-DPS: SQ C DPS-TMC: JT Eco Samme rute i retur. Lager et reisebrev fra flyreisen først og fremst - SQ F Suites ser ut til å være noe helt spesielt. Tjenestene på bakken i Tyskland er jo ikke all verdens når vi flyr ut med SQ derfra. Men tror selve flighten gjør det verdt det likevel Første del av reisen er unnagjort med stopover på Arlanda. Fin flyt gjennom sikkerhet og lite folk på flyplassen i Oslo. Kom ganske tett på avgang, så ingen loungebesøk der, men blir halvannen time på gull-loungen her i Stocholm. Oppdaterer reisebrevet når jeg kommer i gang med de mer spennende delene av flyreisen