Legge til segment på bonusreise

Tråd i 'Bonushjelp' startet av KCalltheway, 19. febr 2018.

  1. KCalltheway

    KCalltheway Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle. Flere nybegynnerspørsmål fra meg.

    Jeg har bestilt bonusreise t/r USA med CT i biz. Bestilte på sas.no og har Chicago som destinasjon. Egentlig er en annen flyplass i USA nærmere mitt endelige reisemål. Vurderte å booke en bonusreise på denne strekningen også, men kom da til å lure på, kan jeg legge til dette segmentet i den eksisterende reisen? Vil det koste ekstra poeng, eller bare mer skatter og avgifter? Er ekstremt fleksibel på tid, så lengde på transit betyr ingenting.

    Har skjønt at det ofte er litt ventetid på den berømte (og for meg svært mystiske) Tallinn-telefonen (som dessuten er stengt nå), så da utnytter jeg et fabelaktig nettsamfunn i stedet.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,799
    Likes mottatt:
    10,345
    Bonuspoeng:
    183
    Null stress å legge til en ekstra flyvning på turen. Regner med at du flyr SAS hele veien og har betalt 100.000 poeng? For å reise med partnere så koster det 110.000 poeng å fly til USA i business class. Så du må dermed ut med 10.000 poeng ekstra for å komme deg til din endelige destinasjon. Noe ekstra i skatter og avgifter blir det også.

    Bruk united.com og se hva som er den beste ruten fra ORD til dit du skal og så ringer du til CT-telefonen og ber de om å legge til denne flyvningen til den opprinnelige bestillingen. Da må du betale 150 kr per person i endringsavgift i tillegg.

    Så den nye prisen blir altså:
    110.000 poeng
    XXX skatter og avgifter
    300 kr for å endre billetten.
     
    KCalltheway liker dette
  3. KCalltheway

    KCalltheway Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg flyr SAS hele veien, en person og CT, så har kun betalt 50000 poeng. Så da blir det kanskje bare 5000 ekstra også da? Uansett ikke så ekstremt viktig om det blir 5000 eller 10000 ekstra.

    Da blir det telefon til Tallinn i morgen. :) Takk for hjelpen!
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,799
    Likes mottatt:
    10,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer!
     
    KCalltheway liker dette

Del denne siden