Leiebil i Houston

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av peterfox, 24. juli 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Noen som har klart å leie en bil i Houston for en rimelig penge?
    Jeg ser på Avis og Hertz og de skal ha ca 140 USD all-in for en dag, ut fra IAH?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Houston var overraskende dyrt. Vi betalte snaut 4000kr for 3 døgn med 12 seter Ford.

    Et obs:
    Ihvertfall Budget (som vi leide hos) var veldig keen på å leie oss bombrikke for $19/dagen. Det er ren bøff!
    For det første er det ikke noen sak å unngå betalveiene, for det andre skal du virkelig gå inn for saken for å greie $19 i avgifter på en dag. Sist, men ikke minst, er du 2 eller fler i bilen er det gratis.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bompenger i USA er et styr med leiebil om man ikke sjekker litt på forhånd. En del steder er man nødt for å ha det fordi det kun er automatisk bomstasjoner (Florida og hvertfall de fleste broene rundt San Francisco har fått det). Det er også stor prisforskjell på hva leiebilselskapene tar for brikkene.
     
  4. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke dager ser du på? Jeg finner hos Avis f.eks fra 19-20. august en full-size til 700 kroner. Under 600 for mindre biler.
     
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte Avis på en ti-dagers tur for to uker siden. Brukte Avis.no (for å få alt av forsikringer inkludert samt ingen egenandeler og ubegrenset kjørelengde). Bestilte en full-size for 450 dollar og fikk en Dodge Dart som var helt grei. God bil for lang cruising, men ikke noe kraftplugg. Da brukte jeg AWD koden fra EBS kortet mitt.

    Imidlertid, da jeg kom på IAH så ville jeg gjerne høre om de hadde bedre biler. Ble tilbudt oppgradering til en BMW 528i med innebygd satnav for $20 per dag som jeg slo til på, men når dama skulle legge inn bestillingen så var det ikke mulig å endre noenting sa hun. Systemet sa bare bom stopp for noen som helst endring når AWD-koden fra Eurobonus var brukt. Hun beklaget seg voldsomt og fikk til og med en annen ansatt til å komme å hjelpe for å se om en kunne endre. Jeg tror dermed at det var reelt ikke mulig.

    Kanskje noen andre med tilsvarende erfaringer?
     
  6. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt Stor st.vogn(Ford Escape) for 180$ for 5 dager nå I August. Vi skal på preferred lot'n å hente bilen, skal se hva vi kan ende opp med. De pleier å gi gode upgrades (erfaringsmessig) til Presidents Club..
     

Del denne siden