Leiebil NYC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av petterfp94, 20. mai 2015.

  1. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Heisann

    Skal ha en leiebil i New York neste helg. Skal en svipptur til Toronto, deretter Washington. Ankommer NY sent lørdag, og trenger bilen til tirsdag. Noen med bedre erfaring enn meg? Vil helst ha en litt hyggelig bil, type Mustang, Charger ell. Jeg har ikke leid bil i USA før, så vet ikke helt hvor det er best å leie. Er og under 25 (21år), så må jo betale en god del ekstra for dét... Interesant nok kan jeg likevel leie mustang hos Avis, men ikke familie-van :confused:

    All hjelp settes pris på!
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Leide en Mustang hos Budget på EWR. Funka som bare det til en bra pris! Enkelt å hente ut og levere bilen tilbake!
     
  3. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Ser ut som de ikke hadde noen spennende biler tilgjengelig.. :/
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får da opp en Camaro SS i allefall, meeeen ser at utvalget nærmest fjernes om jeg velger at jeg er under 25..
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Er i hvert fall enig i at du bør hente ut på flyplassen som ligger nærmest den retningen du skal. Å kjøre på Manhatten er litt kukete, og om du må parkere blir du ruinert på null komma niks.

    Et ninja-triks i USA er å leie en kurrant bil og så spør om upgrades når du henter ut. De liker å selge opp, og de har mest kult på nettopp flyplassene. Gjør ofte det med Avis.

    Pass bare på å velge et selskap som du ser du kan leie muskelbiler hos selv om du er 21.
     
  6. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Se der ja.. Haha. Bare 4år igjen :mad:.. Rimeligste jeg finner til nå er Camaro SS fra Avis til 726USD.. Finnest det rimeligere tror dere? 5500,- blir litt idiotisk mye for 3 dager
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Straffer seg å være ung ja.. Får opp samme Camaroen hos Budget til ca. 3300,- for tre dager..
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Avhengig av hvor du skal bo vs. lander er interresant.
    Bil på Manhattan blir dyrt pga parkering - jeg har ved enkelte anledninger stått opp 0600 siste dagen i NYC, trillet trunken bort til Avis, hentet cabben, og cruiset Manhattan på tvers før resten av byen våkner, kjørt rundt og avsluttet på EWR, og tatt ett par Margaritas før Security og fortsatt i SAS kantina
     
  9. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Fett! Kanskje jeg skal prøve det med Avis da. Siden der får jeg låne muskelbil til tross for alder.

    Jeg lander JFK klokka 20.00 lørdagskveld, sover en natt hos en venn på Manhattan, før vi kjører mot Toronto kl.08 søndagsmorgen. Så prøve å komme oss ut av manhattan tidlig tenker jeg. Derfor jeg foretrekker å bare hente bilen på flyplassen når jeg lander. Blir bare én natt med parkering på Manhattan.
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    tips #1

    Drit i å leie bil første natten, som sagt så må du ut med minst 60-70$ ekstra i toll inn til Manhattan og parkering, regn egentlig med 100$ totalt. Pluss at du da slipper en ekstra natt

    tips #2

    Ikke lei bil i NYC da må du betale en helt unødvendig tax (dette gjelder og flyplassen)
    Ta path eller fergen rett over til New Jersey og lei bil der så sparer du disse NYC taxes

    Litt mer stress, men du vil spare en del på det så hvis du er opptatt av å få så lave kostnader som mulig så er dette en mulighet :)
     
  11. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Shit, ja skjønner. Men prisen blir faktisk den samme om jeg henter sent på morran, eller sent kvelden før. Nå fant jeg en Dodge Charger "Or similar" til 2300NOK da. Hva tenker dere om det? Da kan jeg plukke den opp på JFK når jeg lander.
     
  12. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  13. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Kan oppdatere de interesserte. Jeg fant "Dodge charger eller lignende" til 2300,- på AutoEurope.no som gir kickback. Var fra leiebilselskapet alamo jeg leide bilen. Det eneste jeg er bekymret for er at det står klasse "fullsize". Når jeg sjekker alamo sine sider, under "cars" er det en ford fusion som er listet under fullsize-biler. Men gir de meg noe sånt, så gir jeg meg ikke før jeg har nøklene til en V6 i hånda. GPS tar jeg med hjemifra forresten.

    Høres fett ut! Gleder meg!
     

Del denne siden