Som regel booker jeg leiebil med bruk av SAS sin rabattkode og tenker ikke særlig over det. Men i dag sjekket jeg leiebil i Malaga i påsken og syntes det var kostbart. Så jeg begynte å sjekke. Sjekket på avis.no med og uten SAS-kode, og til slutt testet jeg det samme via Executive Club kontoen min. Forsikringene er de samme. Det er en del forskjeller... Her er uten kode: Her er med SAS kode: Her er via BA sin booking: Artig, lism... Peace & love og alt det der.
Som jeg skrev i god morgen tråden, så booket jeg en Hertz bil i går. For 4 dager var det 300 kr dyrere å bruke deres Winter Sale kampanje til 25% rabatt, enn å si at man var EBG. Forstå det den som kan....
En del (frima)avtaler har ikke rabatt på tilbudspriser m.v. så den der er ikke uvanlig, Fnate. Leiebiler synes jeg er noe herk, for de er ikke flinke til å gi deg beste pris - det er et virrvarr av priser og muligheter.
Endte med å booke en "or similar" gjennom BA. Golf Plus / BMW 1-serie or similar blir vel en Lada 1500 etter at syden-gutta har fått romstert i nøkkelskapet
Brae husk at ekstrasjåføren må registreres på leiepapirene. Ta evt. med utskrift av fordelen fra ba.com, jeg tror det kan glippe en del steder... http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/collecting-avios/car-rental
Her er prisen for samme datoer med Avis Presidents club koden, enda bedre enn både SAS og BA, kan sikkert sende den på PM hvis du er interessert
Wow... Tusen takk for tilbudet, jeg klemte til syvende og sist til og booket med BA før jeg så denne.
Med SAS sin kode hos Avis, så er de allikevel så håpløst dyre at de ikke kan forsvares, iallefall innenlands i Norge. Bilene er heller ikke av særlig impnerende modell som regel. Men det nye er at Hertz har begynt å spørre om det er fritdsreise eller forretningsreise. Prisen er såvidt jeg kan se ikke forskjellig i særlig grad, men jeg får beskjed om at avtaleprisene er tatt bort om jeg velger sistnevnte. Needless to say, det ender i 19 av 20 tilfeller med Sixt om dagen...