Lengst mogleg tid i Polaris Lounge @ ORD

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Sunnfjordingen, 17. juli 2022.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    Planlegginga av Chicago-turen er i gong, og det viktigaste vert å få lengst mogleg tid i Polaris-loungen på veg heim. Denne ligg i terminal 1, og SAS flyr frå T5. Om fysisk innsjekk opnar 3t før (som på SFO) blir det litt knapt med tid, ettersom ein lyt skifte terminal. Eg har dog nokre idear til korleis ein kan komme rundt dette, men treng second opinion frå kyndige fagfolk:

    (1) Er det råd å sjekke inn i app eller på nett og valse rett inn lenge før SAS-innsjekkinga på flyplassen opnar? Reiser berre med handbagasje.

    (2) Fly inn til ORD frå ein annan flyplass på avreisedagen. UA4657 tek laust frå Cedar Rapids, IA kl0600 og landar på rett terminal litt etter 0700. Om eg er sjekka inn i app/ på nett vidare til ARN (om det går?) og berre har handbagasje med kan dei vel sleppe meg inn utan at eg må utanom security?
     
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,388
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg reiste fra LAX i januar sjekket jeg inn på SAS Appen og gikk suverent forbi køen (2pax) på SAS Business innsjekk ..
    Du kommer inne flere timer før innsjekk starter om du vil … da er du full før boarding ..
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det høyrest bra ut. Og at Polaris-loungen ligg på ein annan terminal er ikkje noko problem?
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,388
    Bonuspoeng:
    293
    Dette har jeg ikke prøvd på ORD, men på SFO.
    Da kom jeg fra Las Vegas med United og var airside til SAS gikk uten å gå gjennom ny security.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør gå bra at dei ligg i forskjellige terminalar, eller kan ein bli nekta å gå inn i ein annan terminal enn den ein skal fly frå?
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,898
    Likes mottatt:
    35,555
    Bonuspoeng:
    293
    SAS flyr fra terminal 5 mens Polaris ligger i satellitten på terminal 1. Du må altså først til gate B7/9 i praksis følger du bare skiltene mot C gates ned i "kjelleren" og ser Polaris når du kommer opp med rulletrappen.

    https://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/tbt.aspx

    Denne bussen er ikke i drift, men det kan være greit å sjekke om den har åpnet igjen før du reiser.

    Jeg har brukt litt under 30 min fra Polaris ut av terminalen og med toget til terminal 5 før jeg har kommet gjennom sikkerhet på terminal 5.

    Selv har jeg ikke reist med håndbagasje så jeg har sjekket inn og bevegd meg tur retur Polaris og opplever at det går helt fint.

    SAS har jo 2 avganger fra ORD så en løsning hvis du vil ha mye tid er jo å velge den sene avreisen hvis det er mulig, så vil check inn være åpen også på ettermiddagen.

    Reiser du kun med håndbagasje ville jeg bare sjekket inn på app/online og gått rett til terminal, så kan eventuelt svinge innom innsjekk i terminal 5 på veien til flyet.

    Min erfaring er at det ikke stilles spørsmål om hvorfor en går inn i " feil" terminal på amerikanske flyplasser generelt. Den/ de gangene jeg har fått spørsmålet har det vel vært like mye informasjon til meg, selv om andre beskriver at de er blitt nektet inngang.

    Hvis en rolig og høffelig forklarer at en er ute i god tid på flyplassen, og at en har loungetilgang i en svært god og rolig lounge på den aktuelle terminalen så går det fint er min erfaring.

    Siste spørsmålet er om du trenger å sette av så mye tid. Det er jo en flott lounge men en halv dag er kanskje litt mye uansett? 2/3 timer i Polaris sånn ca gir deg tid til en dusj. Full middag, og så mange drinker i baren at du uansett kommer til å sjangle inn i C kabinen hos SAS og smile bredt.....
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,868
    Likes mottatt:
    32,946
    Bonuspoeng:
    293
    En skummel ting med å fly inn, hva hvis flighten blir kansellert? (Skjer ofte med commuter flights)
    Rekker du fra Cedar Rapids til ORD i tide med alternativ?
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det skal vere råd å køyre på 3t23min i følge Google, so med vel 10t mellom avgang frå Cedar Rapids til avgang frå ORD bør det gå greit.

    Eg har vore i kontakt med United no og dei seier at om det vert trøblete å komme til T1 skal eg berre kontakte deira ground staff so hjelp dei meg. Det ser ut til å løyse seg :)
     
    Last edited: 17. juli 2022
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,898
    Likes mottatt:
    35,555
    Bonuspoeng:
    293

    Med fare for å stille et dumt spørsmål. Ville de hjelpe deg til T1 eller inn på T1?
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    23,614
    Bonuspoeng:
    183
    Eg tolka det som begge. Det er visst ein «airport process» om eg får gå gjennom sikkerheitskontrollen på T1, men dei lova i alle fall å hjelpe ;)
     
    Last edited: 17. juli 2022
    Eddie47 liker dette
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,388
    Bonuspoeng:
    293
    Dette ordner seg hvis SAS pilotene vil ….
     
    Sunnfjordingen liker dette
  12. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjorde følgende i dag før hjemreise med SK944 :

    Leverte leiebil 1400
    Sjekket inn og leverte bagasje i terminal 5 1430
    Gjennom security terminal 1 1450
    Polaris til 1930
    Gjennom security terminal 5 2045(!)

    Da var jeg så effektiv som overhode mulig, men security på terminal 5 tok veldig lang tid og jeg savnet TTB!

    Verdt å nevne at det er fredag i dag og at Delta nettopp er flyttet til terminal 5 som nok gir litt mer trykk enn før.

    Moralen må være: beregn nok tid tilbake fra terminal 1
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,868
    Likes mottatt:
    32,946
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig at ikke ORD kan ha fast busservice airside.
     
  14. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    De hadde det deler av døgnet før pandemien, får håpe den snart er på plass igjen.
     
    RoadKing liker dette
  15. CLT

    CLT Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde selv ca 45 min ventetid i security i terminal 5 tidligere i oktober. Dette var før SK-avgangen til ARN en tirsdags ettermiddag.
     

Del denne siden