Anbefaling / erfaringer ønskes - skal på bonustur til Tokyo, og har p.t valget mellom LH fra FRA (upstairs) eller ANA fra LHR - begge i Biz - og begge direkte til HND. Noen som har forslag til hva som er best "value for points"?
Her er det ikke pest eller kolera, her er det byllepest eller lønnsøkning. Jeg ville valgt lønnsøkning. ANA
Håper det er mulighet for en liten rapport....? Eller kanskje det er noen som har skrevet om tur med ANA før (ikke det at en ny rapport kan være interessant det også )
Siterer min egen erfaring fra en tidligere post: Jeg synes ANA sin biz var veldig bra da jeg fløy på deres 789 fra Haneda til Munchen. Høyt nivå på maten, selv om deres for-forrett ikke falt helt i smak. En av de beste biffopplevelsene ombord i et fly så langt. Nå var det ikke fryktelig mange i biz-kabinen, så det hjalp nok, men flyvertinnene var aldri mer en noen sekunder unna når du trengte de, og her fikk man alt man ville når man ville (som seg hør og bør?). Musserende vin i plastglass til predeparture drink overrasket meg, da det vanket skikkelige glass og champagne resten av turen. En ting som irriterer meg bittelitt med noen av biz-setene der ute er mangel på lagringspass i/rundt setet. Synes den lille hylla hos SAS er ok, men hos ANA var det ingenting utover å plassere ting på gulvet under fotskammelen. Alltid greit med et lite skap til å legge fra seg en bok eller headset, men dette er nok mer en pet peeve enn noe annet. Et stort pluss med ANA er veldig lave avgifter når man flyr på EB-poeng. Forøvrig første gang jeg har opplevd flytoalett som kan spyle meg i baken Hadde nok lett valgt ANA en gang til.
Eg hadde ein fin tur frå Tokyo til Seoul i sommar. Storkosa meg ombord med ANA med tre varme klutar på under to timar og ein god musserande. Har ikkje prøvd LH biz på langdistanse så eg kan ikkje samanlikne...
Jepp - jeg leste det reisebrevet - fantastisk morsomt skrevet - og en sterkt medvirkende årsak til at min første CT-tur går til Tokyo. Jeg sliter dog med å finne gode flighter nedover, mens hjem har jeg TG First hele veien fra HND via BKK - så vidt jeg kan forstå med innlagt massasje i loungen på BKK Jeg fikk mail-alert på to ledige seter med ANA i Biz nedover i dag - men Tallin fant bare ett.. - dvs de har ett sete i First og ett sete i Biz --> Kan det være lurt å booke disse, og satse på at de legger ut ett til når disse er booket - eller er det smartest å vente til det evt dukker opp to seter samtidig? Noen gode råd...??
Ved sist CT til Japan booket jeg om 2 ganger. Først hadde jeg Swiss C til Osaka. Så åpnet det seg en LH C til Tokyo, før det til slutt falt inn en ANA F på samme dato. Min erfaring er at dette er veldig frem og tilbake. Jeg sjekket daglig på mine datoer for å se eventuelle nye seter og ruter. Denne gang går ferden til Sydney med TG F. Har fått en routing LHR - BKK - SYD - BKK - LHR med alt i TG F. Sjekker derimot daglig om det er kommet noe annet snadder jeg kan benytte meg av for å "slippe" samme routing opp og ned. Skikkelig i-landsproblem. I går rant det ut ledige F seter med Air China blant annet, de har ikke vært der før. Men Air China er selvsagt helt uaktuelt
Men hvilke alternativer ser du for deg her? Jeg har nesten samme routing (bare hjem via FRA), men jeg klarer ikke å se noen reelle alternativ. Muligens være noe LH i F til SIN, men så å si håpløst å finne noe fra SIN-BKK.
Det er litt samme som du nevner jeg er ute etter, enten til eller fra SIN med LH F. Eventuelt en stopover på veien i noen timer.
Aha, men da har jeg ikke gått glipp av noe. Jeg har tenkt samme tanken selv, men jeg sliter med å finne noe mellom SIN-SYD (og ikke BKK som jeg skrev tidligere). For det meste helt støvsugd for alternativer, og mesteparten av det som faktisk er tilgjengelig har mellomlanding. Og da blir det 2 stopp i transfersone, som ikke blir godkjent. Alternativet kan kanskje være å finne noe LH via f.eks Japan, og så håpe på at det finnes noe alternativ på hjemreisen via samme sone på endringstidspunktet.
Vet ikke hvem du svarer, men du har rett i at alternativene er ikke særlig reelle. Men via Japan/Seoul kan det være muligheter hvis det skulle åpne seg noe. Men minuset er at selv om det blir LH F, så blir det C mellom Asia og Sydney (og da begge veier). Da er det kanskje like greit med Thai F all the way.
Jeg svarte vel på samtalen som sin helhet Problemet er jo at det er kun Air China og Thai som har F til Australia som kan bookes med Eurobonus. Ingen av disse kan kombineres med Thai F. Dette er en av grunnene til at jeg forfekter at man bør vurdere C til Australia, rett og slett pga manglende muligheter til variasjon. Ikke at 4x TG nødvendigvis er dårlig altså..