LH eller ANA i Biz?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Wolfie, 16. nov 2016.

  1. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaling / erfaringer ønskes - skal på bonustur til Tokyo, og har p.t valget mellom LH fra FRA (upstairs) eller ANA fra LHR - begge i Biz - og begge direkte til HND. Noen som har forslag til hva som er best "value for points"?
     
    nonstop and geddi like this.
  2. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    718
    Likes mottatt:
    3,702
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ville valgt ANA uten å blunke
     
    nonstop liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det ikke pest eller kolera, her er det byllepest eller lønnsøkning.
    Jeg ville valgt lønnsøkning.

    ANA :)
     
    Wolfie, nonstop and RoadKing like this.
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Ville også valgt ANA, uten å blunke... :)
    "Upstairs" på 748 er i mine øyne oppskrytt.
     
    nonstop liker dette
  5. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Håper det er mulighet for en liten rapport....? Eller kanskje det er noen som har skrevet om tur med ANA før (ikke det at en ny rapport kan være interessant det også ;) )
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    ANA, uten å blunke!
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Siterer min egen erfaring fra en tidligere post:

    Jeg synes ANA sin biz var veldig bra da jeg fløy på deres 789 fra Haneda til Munchen. Høyt nivå på maten, selv om deres for-forrett ikke falt helt i smak. En av de beste biffopplevelsene ombord i et fly så langt. Nå var det ikke fryktelig mange i biz-kabinen, så det hjalp nok, men flyvertinnene var aldri mer en noen sekunder unna når du trengte de, og her fikk man alt man ville når man ville (som seg hør og bør?). Musserende vin i plastglass til predeparture drink overrasket meg, da det vanket skikkelige glass og champagne resten av turen.

    En ting som irriterer meg bittelitt med noen av biz-setene der ute er mangel på lagringspass i/rundt setet. Synes den lille hylla hos SAS er ok, men hos ANA var det ingenting utover å plassere ting på gulvet under fotskammelen. Alltid greit med et lite skap til å legge fra seg en bok eller headset, men dette er nok mer en pet peeve enn noe annet.

    Et stort pluss med ANA er veldig lave avgifter når man flyr på EB-poeng.

    Forøvrig første gang jeg har opplevd flytoalett som kan spyle meg i baken ;)

    Hadde nok lett valgt ANA en gang til.
     
    nonstop and Herlov like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde ein fin tur frå Tokyo til Seoul i sommar. Storkosa meg ombord med ANA med tre varme klutar på under to timar og ein god musserande. Har ikkje prøvd LH biz på langdistanse så eg kan ikkje samanlikne...
     
    nonstop liker dette
  9. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - jeg leste det reisebrevet - fantastisk morsomt skrevet - og en sterkt medvirkende årsak til at min første CT-tur går til Tokyo. Jeg sliter dog med å finne gode flighter nedover, mens hjem har jeg TG First hele veien fra HND via BKK - så vidt jeg kan forstå med innlagt massasje i loungen på BKK :)

    Jeg fikk mail-alert på to ledige seter med ANA i Biz nedover i dag - men Tallin fant bare ett..

    - dvs de har ett sete i First og ett sete i Biz --> Kan det være lurt å booke disse, og satse på at de legger ut ett til når disse er booket - eller er det smartest å vente til det evt dukker opp to seter samtidig? Noen gode råd...??
     
    nonstop liker dette
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Går ikke ha forskjellige klasser med CT booking desverre
     
    nonstop liker dette
  11. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Ah - ok - takk for info :)
     
    nonstop liker dette
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ved sist CT til Japan booket jeg om 2 ganger. Først hadde jeg Swiss C til Osaka. Så åpnet det seg en LH C til Tokyo, før det til slutt falt inn en ANA F på samme dato. Min erfaring er at dette er veldig frem og tilbake. Jeg sjekket daglig på mine datoer for å se eventuelle nye seter og ruter.

    Denne gang går ferden til Sydney med TG F. Har fått en routing LHR - BKK - SYD - BKK - LHR med alt i TG F. Sjekker derimot daglig om det er kommet noe annet snadder jeg kan benytte meg av for å "slippe" samme routing opp og ned. Skikkelig i-landsproblem. I går rant det ut ledige F seter med Air China blant annet, de har ikke vært der før. Men Air China er selvsagt helt uaktuelt :)
     
    nonstop and Upsaker like this.
  13. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men hvilke alternativer ser du for deg her? Jeg har nesten samme routing (bare hjem via FRA), men jeg klarer ikke å se noen reelle alternativ. Muligens være noe LH i F til SIN, men så å si håpløst å finne noe fra SIN-BKK.
     
    nonstop liker dette
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det er litt samme som du nevner jeg er ute etter, enten til eller fra SIN med LH F. Eventuelt en stopover på veien i noen timer.
     
    nonstop liker dette
  15. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, men da har jeg ikke gått glipp av noe. Jeg har tenkt samme tanken selv, men jeg sliter med å finne noe mellom SIN-SYD (og ikke BKK som jeg skrev tidligere). For det meste helt støvsugd for alternativer, og mesteparten av det som faktisk er tilgjengelig har mellomlanding. Og da blir det 2 stopp i transfersone, som ikke blir godkjent.

    Alternativet kan kanskje være å finne noe LH via f.eks Japan, og så håpe på at det finnes noe alternativ på hjemreisen via samme sone på endringstidspunktet.
     
    nonstop liker dette
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skal du fly videre fra sin da?
    Air New Zealand er vel eneste mulighet, da i C..
     
    nonstop liker dette
  17. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke hvem du svarer, men du har rett i at alternativene er ikke særlig reelle. Men via Japan/Seoul kan det være muligheter hvis det skulle åpne seg noe.

    Men minuset er at selv om det blir LH F, så blir det C mellom Asia og Sydney (og da begge veier). Da er det kanskje like greit med Thai F all the way. :)
     
    nonstop liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg svarte vel på samtalen som sin helhet :)

    Problemet er jo at det er kun Air China og Thai som har F til Australia som kan bookes med Eurobonus.
    Ingen av disse kan kombineres med Thai F.

    Dette er en av grunnene til at jeg forfekter at man bør vurdere C til Australia, rett og slett pga manglende muligheter til variasjon. Ikke at 4x TG nødvendigvis er dårlig altså.. :)
     
    nonstop liker dette

Del denne siden