Ser den og er enig. Selv om jeg flyr mye mer LH enn Turkish, så har jeg vært innom Istanbul en del ganger den siste tiden og er generelt godt fornøyd med TK.
Transit med dekket overnatting, grei service hver gang, 8 minutter fra shuttle bus til lounge, noe bussgate, få delays. Lufthansa Group har mer orden på sakene (selvsagt) og leverer jevnere service.
Trives også mye bedre på MUC/FRA/ZRH enn IST. De bakkeansatte i Turkish oppleves som ganske likegyldige og slepphendte, tror det er en kulturell forskjell.
På sikkerhet føler jeg meg trygg hos Turkish.
IST er en flyplass som helt tydelig opererer på bristepunktet av kapasitet og har få høydepunkter eller områder med Zen.
Jeg har derimot stor tro på Istanbul når den nye flyplassen er operativ om et par år, med glimrende geografisk plassering for mange voksende marked og med overlegen kapasitet (blir den største i verden).
Muligens ikke så attraktivt for Norske passasjerer, som har forbindelser via andre steder allerede og reiser til mer tradisjonelle destinasjoner (as in not Afrika, Sør-Amerika og området mellom Istanbul og New Delhi).
Men som en Hub for det enorme rutenettet til TK, en rising star.
Last edited: 30. juni 2018