Da her det endelig kommet litt avklaring fra LH når det gjelder loungetilgang på OSL, CPH, ARN og ORD fra 1sep. Som jeg leser det er det null endring, hadde jo håper på en overgang til OSL loungen på OSL. Når det gjelder innsjekk så er det tydeligvis enda ikke avklart. Jeg booket om fra LX 1sep til BA selv om det sikkert hadde gått bra.
Så i sum - hvis SAS kantina skal ta imot LH gruppen i tillegg til sk/af/kl/skyteam pax, mens Star alliance kunder (slik som Thai, Turkish, TAP) vel må bytte til OSL lounge - hvor blir det mest folksomt fremover?
Thai, Turkish og TAP, saman med Ethiopean, BA, Emirates og Qatar (fleire?) er vel ikkje i nærleiken av å ha same antalet flightar ut frå OSL som det SkyTeam + LH Gruppen har?
Uten at jeg har rutetabellene foran meg er det vel safe å si at den gruppen vil ha størst antall flighter ja, mens Qatar, Ethiopian, Emirates og Thai (og andre?) til gjengjeld har widebodies. Så loungetrafikken blir mer konsentrert…
SAS (også gullstue) er nesten alltid fylt opp på "vanlige tider" av hele hverdager. At LH forblir der, gjør nok at ikke endringen føles særlig stor selv om feks Turkish forsvinner ut. På OSLounge er det mange med access allerede, i tillegg til mange med bank-access, Dragonpass/Loungekey osv og ikke minst alle disse som er der allerede: Air Baltic Air France Air Serbia Atlantic Airways British Airways Emirates Ethiopian Airlines Finnair Iberia Icelandair KLM Luxair Norse (forhåndsbestilt tilgang) Sunclass Airlines (Premium passasjerer) TUI Fly Nordic (Premium passasjerer) Qatar Airways Her er jeg enig med @Wiolenze i at det nok blir mer intimt. Men det er verdt å merke seg at Thai har 1 flight om dagen, Turkish 1-2 flights osv. Så det kan bli hektisk i korte perioder (widebodies, som @pineapple_juice skrev), men vil ikke gjøre store endringer utenfor tidsrommene akkurat før de nevnte flightene. Noen "flytter jo ut" også, som Air France og KLM, - de havner sammen med SAS istedet.