LH og LX med "two for one" i F mellom LHR og BOM/HKG/DEL/PVG

Tråd i 'Reisedeals' startet av watchaddicted, 14. aug 2018.

  1. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Er man villig til å posisjonere seg til LHR er det svært gode priser å finne. LHR-BOM til 16 k per pax for eks. Må bookes før 3. september og reiseperioden er 15. september, 2018, til 30. juni 2019!

    Edit: Tilbudet gjelder også til NBO, GRU, JNB og DAR.

    Edit 2: Tilbudet gjelder også biz. BKK for eks. til ca. 13 k per pax.

    A64BBE4A-251D-4690-A6CB-B3A30F48E739.jpeg
     
    Last edited: 14. aug 2018
    MilageRune, Are, Stuttfeiten and 8 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Må regne med 1 overnatting på LHR og fly ril LHR fra Oslo/Norge også som raskt blir 4-5 tusen ekstra :) (og visum til India)
     
    watchaddicted and NoLimit like this.
  3. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser man med LH gir dette 300% til Eurobonus, mens LX gir 200%, forutsatt booking i klasse A/F. Greit å ha med i vurderingen.
     
    Are, paron, Ursa and 3 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette frister.. Er ledig til gru i påsken. Sleng på en billett til eze og så er vi i gang. Potensielt 6 timer på zrh og noen på Heathrow gjør dette særs aktuelt. Da er gullkortet sikret i 2019 med en tur..
     
    Thomas123, Gullars and watchaddicted like this.
  5. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får opp 32k per pax..?

    Edit: Jeg er tett. Glem det.
     
    Last edited: 14. aug 2018
    TommyL, Gullars, Shyneno and 3 others like this.
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Må uansett ha en tilknytningsflight eller to og da fremstår Heathrow nærmest som et pluss for meg. Mye fin plane spotting å ta seg til og terminal 2 er faktisk blitt en riktig fin terminal etter den ble pusset opp:)

    Ja, synes dette nærmest fremstår som en stjernedeal på mange måter. Jeg og fruen (mest meg) sitter og lurer på safari i Kenya:rolleyes:
    Og som dere poengterer, her er det potensielt mye poeng å hente:cool:
     
    FFlyer and anders82 like this.
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig logikken med å begrense tilbudet til utreise fra England når man uansett må innom FRA/ZHR? Er det en måte å avgrense interessen på?
     
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke lenge siden samme tilbud var ut av skandinavia
     
  10. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, virker langt mer oversiktlig hos Swiss...
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde prisene vært ut av Skandinavia ville det vært veldig fristende å booke Safari-tur til Kenya for 15k per pers i F med Swiss...
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du tar deg råd til en uke med Safari i Kenya burde det været mulig å betale noen hundrelapper for en Ryanairbillett til London:eek:
     
    holmen, Gullars, bighc and 2 others like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er safari så avsindig dyrt? Føler alle reiser på safari, jeg, så regnet med at det fantes i ulike varianter. Selve F-turen kan jo ganske greit finansieres med å selge en CT og litt poeng. Inklusiv alternativt anvendte kostnader til skatter og avgifter, blir merkostnaden for statuspoeng og muligheten for Swiss 3-5k per pers - riktignok med et litt kort F-strekk (8t?). Synes ikke det er veldig ille? Så kommer Ryanair og hotell i ZRH på utreisen i tillegg da ;)

    Får ta et familieråd på om safari kan være kult :) Fikk helt ut av det frie her for noen uker siden en kommentar om at vi kanskje skulle ta sommeren hjemme siden det kom til å bli så mye reising neste år. Tenke seg til...
     
  16. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Safari anbefales virkelig. Just do it.

    Jeg lagde en trip report fra safari den gang da Ethiopian hadde knalltilbud i biz. Det kan du finne her: TR fra safari i Sør-Afrika
     
    Last edited: 15. aug 2018
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    For å svare litt seriøst på det, så er det selvfølgelig muligheter i mange prisklasser. Men safari som opplevelse blir vel aldri billig.

    Når jeg sjekket priser for noen år siden i Kenya og Tanzania oppfattet jeg prisene som høyere en andre steder i Afrika. Som alle andre steder. Du betaler både for tilgjengelighet og eksklusivitet. Bedre mat og soveforhold koster. Færre folk i bilen ( egen guide for din gruppe? eller blir bilen fyllt opp?) og områder med færre biler koster mer. Så det er greit å bruke litt tid.
    Vær klar over at " safari" brukes om alt fra egenkjørte turer i private viltparker, der du kan kjøre leiebilen i kø på asfalterte veier til lodger der du i praksis må flys inn med småfly og kanskje ikke ser andre turister og biler på en hel morgen med safari. Så det er greit å sjekke omtrent hva en kjøper på en tur.

    Når det er sagt, mine safariopplevelser har vært utrolige. Så jeg sier kjør på ;)
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Får gjøre litt safariresearch først da. Og godsnakking på hjemmebane :) Takk for god input og herlig reisebrev, @CrotchRocket og @ccurrahee :)
     
  19. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Enige med de to siste klmmentarene her - safari ER kult! Vi var på bryllupsreise til Kenya lenge før jeg ble smittet av bonusfeber og vi reiste da på en Tema pakkereise. Ca 1 uke safari i Masai Mara og ved Lake Nakuru + ca 1 uke på et strandhotell i Mombasa. Sinnsykt bra opplevelse, en passe kombinasjon av litt turister og litt eksklusivitet. Pris ca. 80.000 for oss to inkl. reise, opphold, mat, safari-avgifter. Det var svært behagelig å reise på en slik pakketur den gang, men hvis det skal gjentas legger vi nok opp ruten selv og kombinerer det med CT-tur eller lignende.
     
    Kalsnes, Xflipper and Gullars like this.
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Basert på tidligere års reiseaktivitet høres det ganske utopisk ut at 2019 skal inneholde både Costa Rica til nyttår (booket), Boston i påsken (booket), Aus/NZ til jul, og nå safari i Kenya i sommer. Har til gode å se om alt blir realisert da, men det er jo nesten like kjekt med drømmingen og planleggingen :) Bonusfeber altså.

    Men om man trekker fra flyreisen høres det ikke helt utenkelig ut at man kan få til et bra opplegg for 50k-ish for to personer i to uker?
     

Del denne siden