Er man villig til å posisjonere seg til LHR er det svært gode priser å finne. LHR-BOM til 16 k per pax for eks. Må bookes før 3. september og reiseperioden er 15. september, 2018, til 30. juni 2019! Edit: Tilbudet gjelder også til NBO, GRU, JNB og DAR. Edit 2: Tilbudet gjelder også biz. BKK for eks. til ca. 13 k per pax.
Må regne med 1 overnatting på LHR og fly ril LHR fra Oslo/Norge også som raskt blir 4-5 tusen ekstra (og visum til India)
Reiser man med LH gir dette 300% til Eurobonus, mens LX gir 200%, forutsatt booking i klasse A/F. Greit å ha med i vurderingen.
Dette frister.. Er ledig til gru i påsken. Sleng på en billett til eze og så er vi i gang. Potensielt 6 timer på zrh og noen på Heathrow gjør dette særs aktuelt. Da er gullkortet sikret i 2019 med en tur..
Må uansett ha en tilknytningsflight eller to og da fremstår Heathrow nærmest som et pluss for meg. Mye fin plane spotting å ta seg til og terminal 2 er faktisk blitt en riktig fin terminal etter den ble pusset opp Ja, synes dette nærmest fremstår som en stjernedeal på mange måter. Jeg og fruen (mest meg) sitter og lurer på safari i Kenya Og som dere poengterer, her er det potensielt mye poeng å hente
https://www.lufthansa.com/online/po...356386&WT.mc_id=affiliate_lhcom_UK_en_7094841 https://www.headforpoints.com/2018/08/14/excellent-241-first-business-class-deals-lufthansa-swiss/ Fristende...
Hva er egentlig logikken med å begrense tilbudet til utreise fra England når man uansett må innom FRA/ZHR? Er det en måte å avgrense interessen på?
Merk at reiseperioden hos LH er tom 31.07.2019. https://www.lufthansa.com/online/po...pecialAction&command=newsearch&specialid=8728
Ja, du sier ikke det Sliter med sidene til LH, øverst på siden takker de for at jeg har valgt å fly F på de intercontinentale flightene, men at jeg må være oppmerksom på at de andre er i biz. Når man så skal velge seter vises bare biz på alle flightene
Hadde prisene vært ut av Skandinavia ville det vært veldig fristende å booke Safari-tur til Kenya for 15k per pers i F med Swiss...
Hvis du tar deg råd til en uke med Safari i Kenya burde det været mulig å betale noen hundrelapper for en Ryanairbillett til London
Er safari så avsindig dyrt? Føler alle reiser på safari, jeg, så regnet med at det fantes i ulike varianter. Selve F-turen kan jo ganske greit finansieres med å selge en CT og litt poeng. Inklusiv alternativt anvendte kostnader til skatter og avgifter, blir merkostnaden for statuspoeng og muligheten for Swiss 3-5k per pers - riktignok med et litt kort F-strekk (8t?). Synes ikke det er veldig ille? Så kommer Ryanair og hotell i ZRH på utreisen i tillegg da Får ta et familieråd på om safari kan være kult Fikk helt ut av det frie her for noen uker siden en kommentar om at vi kanskje skulle ta sommeren hjemme siden det kom til å bli så mye reising neste år. Tenke seg til...
Safari anbefales virkelig. Just do it. Jeg lagde en trip report fra safari den gang da Ethiopian hadde knalltilbud i biz. Det kan du finne her: TR fra safari i Sør-Afrika
For å svare litt seriøst på det, så er det selvfølgelig muligheter i mange prisklasser. Men safari som opplevelse blir vel aldri billig. Når jeg sjekket priser for noen år siden i Kenya og Tanzania oppfattet jeg prisene som høyere en andre steder i Afrika. Som alle andre steder. Du betaler både for tilgjengelighet og eksklusivitet. Bedre mat og soveforhold koster. Færre folk i bilen ( egen guide for din gruppe? eller blir bilen fyllt opp?) og områder med færre biler koster mer. Så det er greit å bruke litt tid. Vær klar over at " safari" brukes om alt fra egenkjørte turer i private viltparker, der du kan kjøre leiebilen i kø på asfalterte veier til lodger der du i praksis må flys inn med småfly og kanskje ikke ser andre turister og biler på en hel morgen med safari. Så det er greit å sjekke omtrent hva en kjøper på en tur. Når det er sagt, mine safariopplevelser har vært utrolige. Så jeg sier kjør på
Får gjøre litt safariresearch først da. Og godsnakking på hjemmebane Takk for god input og herlig reisebrev, @CrotchRocket og @ccurrahee
Enige med de to siste klmmentarene her - safari ER kult! Vi var på bryllupsreise til Kenya lenge før jeg ble smittet av bonusfeber og vi reiste da på en Tema pakkereise. Ca 1 uke safari i Masai Mara og ved Lake Nakuru + ca 1 uke på et strandhotell i Mombasa. Sinnsykt bra opplevelse, en passe kombinasjon av litt turister og litt eksklusivitet. Pris ca. 80.000 for oss to inkl. reise, opphold, mat, safari-avgifter. Det var svært behagelig å reise på en slik pakketur den gang, men hvis det skal gjentas legger vi nok opp ruten selv og kombinerer det med CT-tur eller lignende.
Basert på tidligere års reiseaktivitet høres det ganske utopisk ut at 2019 skal inneholde både Costa Rica til nyttår (booket), Boston i påsken (booket), Aus/NZ til jul, og nå safari i Kenya i sommer. Har til gode å se om alt blir realisert da, men det er jo nesten like kjekt med drømmingen og planleggingen Bonusfeber altså. Men om man trekker fra flyreisen høres det ikke helt utenkelig ut at man kan få til et bra opplegg for 50k-ish for to personer i to uker?