Tur med BA i helga som var, noe som minnet meg på hvor sjukt elendig LHR er som transferflyplass, spesielt når man må bytte terminal. Så å si garantert holding over London hver gang Så å si garantert taxetur London rundt og lang takeoff-kø hver gang Håpløst terminalsystem med en sur shuttlebuss En labyrint av et blikkskur (T3) hvor man i verste fall må gå 30 min fra ankomst til gate eller motsatt Håpløst underdimensjonert sikkerhetskontroll (T5) med verdens største grinebitere i en jobb de må hate Informasjonssystem som holder igjen gateinformasjon til man praktisk talt må løpe om man må fra T5A til B eller C. Jeg kan bare huske to flyplasser som kan utfordre LHR på slik elendighet, og det er EWR og JFK. Jeg måtte tenke hardt og lenge for å huske på hva som holder meg i Oneworld. Jo, Qatar, American og loungene! Det skal sies, det bedrer seg marginalt om man holder seg innenfor samme terminal. Noen verre?
Tildels kan jeg være enig, samtidig så hadde jeg transfer på LHR nesten 10 ganger i fjor, har nådd flyet hver gang og faktisk ikke blitt i overkant irritert. På det beste har jeg brukt totalt 50 min fra ankomst T5 til jeg var igjennom sikkerhetskontroll på T3 (dette innkludrer da bussturen og alt), synes det var ganske bra egentlig. På T5 har jeg vært nede i 20 min fra jeg gikk ut av flyet til jeg var utenfor sikkerhetskontrollen. Samtidig så har jeg også opplevd lengre tid for å si det sånn, men aldri så mye at det har stresset meg... Men har nå funnet meg en ok strategi som virker å funke: - ikke bruk fast track i sikkerhetskontrollen (der virker det som om det alltid er lengre kø og enda surere vektere enn i vanlig kø...) - tenk på bussturen som sightseeing så blir det mindre kjedelig. Bruk tiden til f.eks mobilspill - ikke stress, prøv heller å le av alle som har dårligere tid enn deg selv. Og siste med ikke minst, ikke stol på BAs minstetid når man kjøper billetter, hvis mulig legg inn litt ekstra tid så blir det mindre stess
LHR suger, jorda er rund osv. LHR er den suverent verste transferflyplassen i verden, ferdig med det. Jeg ønsker også å nominere Shitpool som også er ett skikkelig drittsted å ha transfer på dersom du ikke reiser med KLM. De har også den verste security i hele verden der ca. halvparten av all håndbagasje går til secondary. Her i USA er innenriks transfer en drøm siden du ikke trenger security (dog enkelte flyplasser som ORD må du skifte terminal, må du igjennom, har vi jo TSA Pre som er best i verden for de som har tilgang til det.
1) rull opp til F Terminalen 2) En dude tar bilen din og parkerer den mens du tasser inn i F terminalen?
Jeg har ikke hatt så mye transfers på LHR, men kan ikke skjønne at FRA skal være så ille? En hvilken som helst flyplass i USA må vel være verre? Jeg har i alle fall til gode å ikke tenke at "her skal jeg aldri bytte fly igjen" hver gang jeg er på en ny flyplass i USA.
Du har ikke vært å gått tunnel skjønner jeg, og er du riktig uheldig (total kaos/mangel på skilting) så får du fort 2 security på vei fra det ene flyet til det andre. Topp det med europas garantert sureste personale i security. For ikke å forglemme at FRA er eneste verdige motkandidat til AMS når det gjelder å ta marsjmerket.
Jeg vil ikke si meg enig i dette. Jeg hører jevnt og trutt negative kommentarer rundt LHR, men selv så funker det for det meste greit. Utenom OSL, så er LHR den flyplassen jeg har hatt flest transfer i. Enten det er ut av flyplassen og videre neste dag, transfer intra-T5 eller mellom terminaler. Joda, litt stress med passkontroll, men ellers glir det greit. Bytte terminal på LHR er jo smooth sailing sammenlignet med CDG.
Nå er det en stund siden jeg har byttet terminal på LHR, men er enig med trådstarter at det kan være en utfordring. Vil likevel nominere CDG som den verste i Europa. I USA var min siste transfer på LAX heller ikke noe å rope hurra for.
Etter noen uheldige transfers på LHR midt på 90 tallet lovet jeg meg selv at jeg aldri, aldri skulle bytte fly på LHR noe mer.....det løftet har jeg holdt Har kun vært på LHR siden hvis det har vært endeflyplass.
Av de store flyplassene i europa mener jeg at AMS er i en særklasse den beste på transfer, på samme nivå som mindre flyplasser som CPH. Ja det kan være STORE avstander, men alt er i samme terminal. Kommer du fra Norge så er det ingen ny sikkerhetskontroll, bare å gå rett til ny gate.
Man får jo gått av seg noen kilo på BKK også, følte jeg fikk 8km sist jeg var der.. Men EWR er jo også helt sjukestue, spesielt når man kommer fra Norge og skal videre i USA. Den imigration der kunne man jo skrevet en bok om. Hvorfor går de fra båsene sine hele tiden? Må de tisse mellom hver eneste familie?