IBIS Saigon Airport hotel var ett supert hotell som kan anbefales om man skal kun bo en natt og vil være i nærheten av flyplassen. Rommene var ok størrelse til prisen (400 kr) Fra takterassen kan man se flyene tar av og lander. I lobbyen er det også en starbucks for de som liker det. Er også gratis shuttle fram og tilbake. De kunne ikke bare skrevet every 30 minutes?
Ja grab må man nesten ha når man drar rundt om i Asia. Har ikke funnet ut om det er rimeligere å leie en sjåfør i appen for noen timer enn å finne noen på nett. Har ikke googlet meg frem til det da Airaloo funker knall
Du får leie deg et sett Ba Na Hills og Hoiana Shores er to perler for golf. Anbefaler Hoi An på kvelden iallefall, så kan man jo enkelt ta en Grab tilbake til Danang.
Me hadde dagstur til Halong Bay frå Hanoi, fekk sett veldig mykje på 1dag. Ellers så har @indahla vore på cruise over fleire dagar. Mitt reisebrev, du får bare scrolle litt https://insideflyer.no/forums/threa...korea-vietnam-japan-ana-o-oz-i-x.18599/page-3 Og Indahla sitt https://insideflyer.no/forums/threads/10-dager-i-vietnam.18577/ Kan eventuelt spørre kompisen min som bur i Hanoi også.
Gidder du spørre? Har sett på to båter som ligger på ca 7k NOK for 2 pers med 2 netter på båt. Noe mer en det gidder jeg ikke betale. Men har han kompisen noen spessifike tips. eller forslag til byråer som er gode/ greit priset så blir jeg glad. Skal uansett bestille gjennom en vietnamesisk kompis så lokalt byrå feks er bra.
Jeg skulle opprinnelig en tur til Vietnam i september, men det ble Bali i stedet. Hadde da tenkt å bestille et 2 netters cruise fra enten Halong Bay eller Lan Ha Bay. Helte mot sistnevnte da det er mye færre båter som går denne ruten sammenlignet med ut fra Halong Bay hvor båtene ligger sild i tønne. Brukte da en god del tid på å finne de beste alternativene og kom frem til Elite of the Seas, Stellar of the Seas og Scarlet Pearl. Alle disse tror jeg er et meget bra valg med bra mat, service og standard.
Kompisen min hadde sjølv reist med: Huong Hai Sealife Cruise Anbefaler også: Aspire Cruise Athena Group Cruise
Her kommer en liten oppdatering @indahla Nyter dagene så har ikke funnet så mye tid til å sette meg ned å oppdatere Her går det slag i slag med å få sendt mor hjem etter en lang dag sånn at man kan få kjørt seg en hel natt på nattklubber her nede Lite søvn Men ja, videre fra Ho Chi Minh så hadde jeg bestilt eco billetter hos Bamboo Airways. De hadde ikke mange flyvninger om dagen til Danang men fordi jeg hadde First status hos de så tenkte jeg å teste de ut. Fikk det etter en statusmatch under covid, går faktisk ut 1 juli i år. Tror First skal være svaret på SAS Diamant, men her må jeg faktisk si at diamanten hos sas er bedre Ja vi fikk første rad i eco når vi sjekket inn så det ble bedre benplass - som var bra, for de var allerede tatt når jeg booket. Og ellers bruk av business innsjekk og tilgang til lounge, men ingen fast track. Ingen brus i eco heller der er jo diamanten bare helt fantastisk Hotellet som jeg booket ble Hilton Garden Inn, helt nytt som åpnet 31 mai. Booket via hilton sine sider, har HH Gull. 2 rom, 8 netter kostet 12 000 kr til sammen Ble oppgradert til King Deluxe m/ Balkong og utsikt. I utgangspunktet kun det ene rommet, men det var ingen stol å finne på det andre rommet ute på balkongen (hjørnerom), så da oppgraderte de rommet. Grunnen til at de ikke tok begge sa de var pga de trodde vi ville ha oss på samme etasje. Viser seg nemlig at du ikke kan besøke noen av de andre etasjene, nøkkelkortet man har fungerer bare til etasjen man har rom på. Anyways, hotellet er knall bra. Servicen her er helt topp, kan kanskje være på grunn av at det er lite folk men de går lang vei for å sørge for at man har alt man trenger. Droppet frokost i går, dro opp til bassenget i 11.30 tiden, og da kom F&B sjefen bort å lurte på om de ikke skulle lage noe frokost til meg ettersom jeg ikke kom tidligere på dagen Ligger bra til rett ved stranden, er nok mer som skjer litt lenger ned i området enn akkurat her hvor dette hotellet ligger men en rask gåtur eller grab ordner det. Oppdaterer mer senere med ting vi har gjort og div. Har jo blant annet vært VM i fyrverkeri på lørdag som var rått. Frankrike vs Canada
Forrige lørdag var det fyrverkeri show. Bestilte bord hos Novotel som hadde veldig bra utsikt over fyrverkeriet med middag inkl. Canada mot Frankrike, null ide hvem som vant men har aldri sett så bra fyrverkeri før. Det var sinnsykt bra. Etter at alt var ferdig så dro jeg videre ut på byen for å teste utelivet. Skybar først også videre på vietnamesisk nattklubb
Hoi An Helt nydelig. Dro dit utpå en ettermiddag, alt for varmt å skulle være der på før kl 17 da det har vært mellom 33-38 grader hver dag her Er såååå mye god vietnamesisk mat å spise her
Ba Na Hills 50 minutters kjøretur fra my khe beach finner man Ba Na Hills. Gondolbane til toppen av fjellet hvor det er en en park med masse ting å se i tillegg til tivoli osv. Brukte ca 3 timer der, de har en del av landsbyen som kalles det franske kvartalet. Var den brua her jeg syns var mest interessant Behagelig temperatur oppe i fjellet der, ikke så varmt som nede i sentrum
Lite utklipp av ulike dager med festing med lokale vietnamesere. Vært vanvittig gøy, hyggelige folk Men om de kan å drikke? Nei Og de elsker å bare kaste fra seg alt på bakken
På tilbaketuren til Saigon ble det med bamboo sin A321. Mer moderne, like god plass på rad 3. Satt vedsiden av Quang Le som tydeligvis var en veeeeldig kjent person i Vietnam. Han ble sjokkert når hu mor ikke fikk gå på toalettet foran og skulle ta det videre i tv showet sitt Begynte å knipse mange bilder - haha. Rask tur inn til byen på kvelden. Ble middag på SH Garden som er en ganske god restaurant i Distrikt 1. Viste mor Bui Vien walking street før vi tok taxi tilbake til hotellet. Lå på det samme ibis hotellet som sist - helt topp hotell hvis man kun skal være der i en natt. Turen hjem blir SGN - TPE - VIE (Via BKK) - OSL - TRD