Lounge access for EBS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av John in The Tower, 07. juli 2014.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Kø langt ut døra i loungen i CPH dag. Er det fast takst mandag morgen eller effekten av å gi EBS lounges access på sommern? Køa gikk kjapt og stemningen er god..
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en mandagmorgen jeg var der i juni (før EBS fikk loungetilgang) og da stod køen ut døra da også. Men da var årsaken datakrøll. Kanskje det var noe sånt nå også?
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mandags morgen, så køen er vel på sitt "største" naturligvis da. Jeg sitter med inntrykk av at reisingen til EBS-medlemmer i disse lounge-tilgang periodene tilsvarer omtrent eller litt mindre av det fallende antallet forretningsreisende med gullfarget eller svar kort (alternativt på Plus/Business-billett), men det er vel bare SAS som sitter på de faktiske tallene.

    Jeg har forøvrig også tidligere bed flere anledninger opplevd kø ut døra på SAS-loungen i CPH i morgen rushet i de "vanlige måneder", men også da var den kun lang i meter og ikke tid.
     
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Merket ikke noe til EBS gjengen på OSL i går. Det var ingen kø på Fastrack, men 10 minutter på slowtrack. I domestic loungen var det lett og få bord og ingen tegn på at EBSene var på plass, men fryktelig varmt. Håper de får på plass ekstra AC der i løpet av sommeren :)

    Ellers er lounger på sommeren mer å regne som en barnehage, men det er ikke EBSene sin skyld ;)
     
    Islending liker dette
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Virker helt klar som at fraværet av forretningsreisende lager plass til både EBS og buy ins. Har vært null stress på fast track og lounge på innland/utland de siste gangene jeg har vært på OSL rundt rushtider.
     
    SASDC8 liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    På OSL innenriks og utenriks er ikke EBS noe problem i loungene, det er roooolige dager.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mye folk i utenriksloungen på tidlig morgen den 10.7.. Rolig i gullstua heldigvis :)
     
  8. Eirik S

    Eirik S Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Må si det var null kø i fasttrack og veldig stille i kantina på OSL fredag morgen (ca 07:10-07:35) Tilsvarende var det like stille i SAS-kantina på LHR kl 15-17 i går. :) Så det ser ikke ut til at vi "sølvfolket" er til fortrengsel andre brukere :)
     
  9. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Har sølvkortholdere tilgang på LHR? Trodde det bare gjaldt OSL/ARN/CPH. Men jeg har heller ikke oppfattet det som noe problem på OSL.
     
  10. Eirik S

    Eirik S Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Slik jeg forstår det har sølvkortholdere tilgang til alle SAS-lounger (dog ikke ikke gull-delen) i juli og august, samt 15. des - 15. jan. Det inkluderer vel loungene på HEL, CDG, LHR, BRU, ORD og EWR i tillegg til OSL, ARN og CPH.
     
  11. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Man merket godt at sølvkort-innehaverne hadde tilgang til innenriksloungen på Gardermoen i går; ikke fordi det var fullt, men fordi hver gang de sveipet kortet eller scannet billetten ble de nektet adgang, og en av de ansatte i loungen måtte bort og manuelt kontrollere status og billett, og deretter slippe de inn. (La forøvrig merke til at de også slapp inn en med EBS, som skulle fly videre med DY. Han argumenterte med at han hadde ankommet Gardermoen med SAS, og det var visst godt nok for han som jobbet i loungen...).
     
  12. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Slik jeg har forstått det, trenger du bare en SAS-billett som er dagsaktuell.
    Leste noe angående dette et sted da jeg selv var ute og reiste med Norwegian fra Gardermoen og hadde SAS på returen til Gardermoen. Oppdaget det først da jeg kom hjem.

    Hadde jo vært morsomt å vite om en kan benytte seg av en billett mellom Bodø - Tromsø, og så få tilgang til loungen på Gardermoen, eller om det må være en billett tilknyttet til Gardermoen...

    EDIT: Fant kilden nederst på EuroBonus medlemsnivåsidene
    ** Gjelder 1. juli-31. august og 15. desember-15. januar. Omfatter SAS Fast Track i Norden og SAS lounger i hele verden (unntatt SAS Gull Lounge) når du reiser med SAS og Widerøe på dagsaktuell billett. Mulighet for å ta med en gjest eller nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer) i Loungen. NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest.
     
    Last edited: 21. juli 2014
  13. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Med tanke på at SAS ikke tilbyr noen form for "arrival lounge", er det i mitt hode rimelig åpenbart at man kan benytte loungen dersom man er i transfer på-, eller har en forestående SAS/Widerøe dagsaktuell billett. En lounge er jo ett av flere tiltak for å skaffe lojalitet og trofaste kunder, hva er da poenget med å la folk som flyr på separate DY biletter slippe inn...
    Correct me if I'm wrong, jeg har tross kun flydd 1 gang med Norwegian fra Gardermoen :p
     
    SASDC8 liker dette
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Huh, så om jeg f.eks. reiser BGO-OSL-DBX med SK/EK kan jeg da få tilgang til SAS sin lounge på OSL utland?
     
  15. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Som tidligere nevnt, det vil jeg aldri tro, og har aldri hørt at det skal være praksis (med unntak av flyplasser der de har arrival-lounge). Men jeg har tatt feil før ;)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg spurte SAS om dette tidligere og ble henvist til regelen om at kun de som ankommer med IC-reise har tilgang til lounge på ankomst.
    Dette står et sted under sas lounger på nettsidene, kan finne det frem senere om det er nødvendig.

    Det er ganske tullete å la folk komme inn når de skal videre med DY, selv om jeg ser argumentet med at om de får lov nå med sølv så ser de hva loungen er verd, og vil neste gang kjøpe sas plus :)
    Er vel bare Pandion som kan spasere ut og inn av loungene uavhengig av billetten..
     
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Så snodig. Tidligere har jeg prøvd å komme meg inn i CPH-loungen, etter å ha ankommet fra KRS med WF uten videreforbindelser samme dag. Ble da nektet adgang.
     
  18. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde med kona for hennes første (!) lounge-opplevelse på OSL på fredag. Det var crowded. Loungen var så godt som full, det var rotete over alt, og det ble servert pølse i lompe - det var tomt for brød og det var kø på do. Hun ble ikke akkurat imponert, og hadde faktisk en del gode argumenter for at McDonalds er bedre.
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken av loungene? Inn eller utland. Begge har på mine reisetidspunkter vært relativt tomme i sommer. Får se hvordan det er der på torsdag når jeg skal tilbake til Bodø. Er vel en god sjanse for at business/gull/diamant reisende er tilbake, mens sølvgjengen fremdeles har adgang.
     
  20. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager, glemte å nevne det. Var på utland.

    Tipper det var et resultat av overlapp, ja. Var også i lunchtid, ca kl 13.
     

Del denne siden