Flyr inn til BRS med LH i Business, men hjemreise er med SN via BRU i økonomi. Ser at BRS har to Aspire lounger hvor en er Plus. Noen måte å komme seg inn her på uten å betale full pris? De er vel contract lounges og SAS har ikke flyginger hit, så EBG kortet er kanskje verdt luft? Har EBG og Priority pass. Og noen som vet om jeg får fast track med *A gull? Ser på *A siden at det er Gold Track her siden SN har 17 ukentlige flyginger til BRS.
Om Brussels har kontrakt med lounge slepp du vel inn med EBG/*G? Om der er noko avtale veit eg ikkje. Samme med gold track, EBG er fortsatt *G, så der bør du sleppe gjennom.
Da svarer jeg på mitt eget spørsmål med en liten rapport. Med SN økonomibillett og *G kort kommer man inn i Aspire loungen på BRS uten stress og du kan ta med en gjest. Man har derimot ikke tilgang til Aspire Plus loungen. Jeg forsøkte, men ble henvist til den "vanlig" Aspire Lounge'n. Hva som kreves for å komme inn i Plus loungen aner jeg ikke. Mulig man må kjøpe seg inn. Så litt erfaringer fra Aspire loungen. Det tok altfor lang tid å komme inn. Masse småfulle briter på chartertur som hadde forhåndskjøpt adgang og skulle ha med både 3 og 4 gjester inn. Køen i baren for å få en øl var lang og treg, og maten for dagen var kjøttboller og pasta som så helt grei ut. Jeg valgte en Tiger flaskeøl og en kaffe, da jeg ikke var sulten. Fikk koblet til gratis WiFi og skrevet memo fra dagens møte og lest meg opp på åpningen av innenriksloungen på IF. Deilige lenestoler løftet opp inntrykket, men tregheten blant dragene både i skranken og i baren trakk ned. Rapporten er bare basert på et kort besøk, så det må tas i betraktning.
Fikk også fast track i security, selv om maskinen avviste meg og dragen ikke helt kunne forstå hvorfor, selv om boardingkortet var tydelig merket med "FAST LANE". Etter å ha rådført manualen sin, hvor hun ikke fant noe om *A overhodet slapp hun meg inn. Vet ikke hva slags policy som gjelder på SN + *G og fast track, men tydelig at systemet gir adgang, ref. boardingkortet.
Star Alliance Gold Track har man som *A Gull tilgang til alltid så lenge man flyr med *A uavhenging av reiseklasse. Men i følge *A er det flyselskapene selv som i teorien skal bestemme om dem gir tilgang for gjest(er) også. Så det er da helt korrekt at du skal ha tilgang til denne på BRS. Angående Lounge har man tilgang til Contract Lounger på samme måte som før i tiden som EBG+ så lenge man ikke flyr med SAS, men ALLE andre *A selskaper skal gi deg tilgang som EBG+. Plus Loungen er utilgjengelig hvert fall for barn og tror ikke PP gir tilgang men Flying Blue Gold skal visstnok gi tilgang. Har ikke gjort et søk med *A Lounge Finder men vil tippe den kan gi deg svaret Edit: Virker som alle uavhenging av flyselskap/klasse kan kjøpe seg inn for ca 30 pund pr pers.