Heisann, helt ny her i formuet, men prøver meg på et lite innlegg/spørsmål Vi er en familie som skal reise til den dominkanske republikk i påsken. Hele reisen er Lufthansa, men FRA-PUJ og vice verca er operert av Eurowings Discover (det er LH-rute). Jeg er EBG, og lurer derfor på om jeg får tilgang til lounge i Frankfurt? Hvilken lounge er da å foretrekke? Og har jeg mulighet til å ta med noen inn på lounge? Setter stor pris på svar
Har ikke grep på detaljene, men om du legger info her så får du trolig svar på tilgang https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
Forslag: Innlegget ditt handler om lounge på FRA, men overskriften sier noe helt annet. Neste gang kan det være bedre å skrive noe om spørsmålet også i overskriften =) Men velkommen til forumet uansett
Jeg var der i går, og siden Frankfurt er hjemmebane for Lufthansa er det lounges spredt overalt på terminalene. Som EBG slipper du inn i både vanlige Biz og Hon lounger, og du kan ta med 1 gjest. Som regel gir det seg selv hvilken lounge du går til, fordi du er på en terminal og pir som stemmer med avgangen din videre. Det er også mulig å gå i andre lounges, men å vente med å feks gjøre ex-Schengen passkontroll for å gå i en annen lounge kan fort koste deg mistet avgang siden ting tar tid og FRA er stoooor.
Du vil ikke ha tilgang i lounge med Eurowings. Gikk litt fort i svingen ved en Thailand bestilling og der satt jeg i ett Eurowings fly når jeg trodde det var LH jeg bestillte.. Er EBD og mye i Frankfurt loungen ellers. Riktig det @tobeornot999 skriver om Biz og Hon lounge
Vil jeg da ikke ha tilgang selv om flight number start med LH..., men opereres av Eurowings Discover?
Du har loungetilgang som normalt når Eurowings Discover flyr på vegne av Lufthansa, f.eks. LH860: https://www.flightstats.com/v2/flight-tracker/LH/860
Kan bekrefte det @trygveat sier Jeg hadde lounge tilgang før nettopp LH860 (FRA-OSL) for et par dager siden.
Flyr fra B-gates LH C. Jeg har EBG, de to andre i reisefølget er statusløse. Hvilken lounge anbefales?
Så lenge man har en LH-avgang, så har du tilgang til lounge uavhengig om det er LH selv, Eurowings, Helvetic Airways eller Air Dolomiti som flyr.
B-gates. Regner med Maple leaf er førstevalg. Ser ut som Business lounge er nærmest avgangsgater (B24), er det noe vits å stresse med Senator på «andre siden»? Er de ikke relativt like som Business? Har 2:50 connection…
Lenge siden sist, men senator hadde en bar som Maple Leaf manglet. Ellers ikke de store substansielle forskjellene. K
Linker en testing av Frankfurt lounger jeg gjorde i 2016: https://insideflyer.no/forums/threads/god-lørdag.6346/#post-103700 Håper det er til hjelp.
Hei, Vil nevne ett lite tillegg her. Trådstarter er vel hjemme igjen, men.. Hjem fra Frankfurt så er det også mulig at det reises fra A-gates i retning Norge. Hvis man liker å hvile øynene på flymaskiner så vil jeg si at LH Panorama Lounge er verdt ett besøk. Romslige rolige stuer og en liten "kaffeteria-avdeling". Dusjen var også upåklagelig god etter to lange flights fra Nedenunder. Ikke så mye valg av mat, men ok selvbetjent drikkeutvalg. Business billett eller *A Gullstatus for inngang.
Vekker denne i live fremfor enda et ny tråd. Hvis man reiser fra Norge til Thailand, er det mulig å inn til A-gates selv om man ikke skal reise inn i Schengen igjen? Tenkte å prøve både Panorama og ex-First loungen etasjen over
Kommer du inn fra Norge kommer du helt sikkert inn på A-gates. Ingen problem å besøke de nevnte loungene. Personen i skranken vil helt sikkert foreslå at du går til lounge på B-gates hvor det ofte er mindre folk.
Vi har (altfor) mange timer på FRA, så vurderer å dra inn til Frankfurt. Men hvis vi skulle velge å bli, så blir det å teste forskjellige lounge. Spørsmålet er om det er OK å gå ut av A-gates og så gå inn tilbake igjen?
Du kan i prinsippet løpe i sirkler inn og ut av flyplassen så mange ganger du vil, samt løpe frem og tilbake mellom de forskjellige pirene. Feks mellom A og B er det ingen sjekk av noe bortsett fra passkontroll om du går til non-Schengen-delen på B-gates, ei heller tilbake. Tilsvarende ut til Z-delen. På A-piren har du en håndfull lounger. På B-delen er det i det minste 4 på non-Schengen, hvorav Senator-loungen er den beste og har betjent bar. Merk at Air Canada-loungen stenger i talt med at AC-flyvningene går, så det er greit å sjekke åpningstidene på denne.