Lounge på Chicago O’Hare

Tråd i 'Reisemål' startet av trqen1, 04. mars 2022.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,805
    Likes mottatt:
    1,695
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk!

    Etter litt research vurderer jeg å gå rett i Polaris når vi lander (på Terminal 1), og heller dra innover til byen etter 1-2 timer. Mulig det er mindre trafikk da? Ser at det tar ca. 30 min akkurat nå.
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    9,374
    Bonuspoeng:
    183
    T-bane anbefales på det sterkeste. Det går raskt og er relativt enkelt. Bil inn og ut av Chicago er bingo. Plutselig står deet bom og da går minuttene fort..
     
  3. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Lander etter planen 1850 på terminal 1 concurse b. Og skal videre med SAS 2145, er dette tid nok til å gå innom polaris eller blir det bare mas med terminalbytter etc? Satser på å sjekke inn bagasje hele veien i Detroit.
     
  4. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,042
    Likes mottatt:
    7,068
    Bonuspoeng:
    183
    Gå til Polaris. Forklar at du var innkomne med United og skal videre med SAS. Spør når siste buss fra terminal 1 til terminal 5, og forstå hvor den går fra, og så kan du trolig nyte litt tid i Polaris. Du har trolig ca en snau time.
     
  5. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    723
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk visst ikke å sjekke inn bagasje på betalt UA flight til bonus SASflight, så da ble det SAS Lounge istede.
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    3,671
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke kommentere akkurat dette, men man skal være forsiktig med info fra bakkepersonell på ORD, jeg traff på en ekstremt påståelig kvinne som var helt bestemt på at jeg ikke hadde tilgang til Polaris når jeg reiste med SAS.
    Rart da at jeg var i Polaris og kjørte ned en burger 30 minutter senere…
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,118
    Bonuspoeng:
    183
    Etter min opplevelse idag så er jeg 100% sikker på at dette går rett i lommen. Fyren i Bell Desk spurte etter romnummer, så jeg måtte si jeg ikke hadde bodd på hotellet. Da ville han ha 20 dollar for å lagre koffert, sekk og to handleposer. Jeg sa da at jeg dessverre bare hadde ti dollar cash, mer enn det måtte evt betales med kort. Da dro han fram en qr-kode som linket til pay.etip.io og pekte til en side som svarte HTTP 404, og plutselig var ti dollar ok allikevel :p
     
    Last edited: 17. juni 2024
    trygveat, Flyrlavt, holmen and 2 others like this.
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,404
    Likes mottatt:
    3,671
    Bonuspoeng:
    113
    Inflasjonen slår hardt:p
     
  9. btm

    btm Nytt Medlem

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Tror jeg traff på akkurat samme kvinne nå i april ved sikkerhetskontrollen på terminal 1. Ble nektet å snakke med skrankepersonellet for å passere til sikkerhetskontrollen, da jeg hadde en SAS Business-billett. Prøvde meg to ganger. Etter å ha lurt meg unna dragen så fikk jeg ydmykt spurt en i annen skranke om det ikke var tillatt å passere selv om jeg skulle dra fra en annen terminal med min billett. "Joda, bare gå 20 m til venstre der og så har du Star Alliance Gold Fast Track". Ingen kø. Ut av sikkerhetskontrollen til venstre så var så og si bussgaten til terminal 5, men siden jeg ønsket å prøve ut Polaris så var det en 10-15 min spasertur til høyre først.

    Jeg er lettet over at jeg takket være dette forumet visste at jeg skulle ha tilgang, men dragen kostet meg 20 min i Polaris. Utrolig at noen kan være så skråsikker på sviktende hjemmelsgrunnlag.
     

Del denne siden