Jeg tenkte at det var fint å samle et sted erfaringer fra loungebesøk, og særlig nå etter covid for å vite om ting er tilbake til vanlig eller har endret seg. Kanskje også egne vurderinger fra ulike lounge. Da begynner jeg med eget spørsmål: noen som har vært på The Loft i BRU i det siste? Jeg lurer på om Neuhaus sin sjokolade stand er tilbake!
Selv før Covid klarte jeg aldri dechiffrere når Neuhaus var tilstede. Virket helt random når det var folk der og ikke. Har ikke vært der siden i høst, da var det ikke folk der. K
Er det bagdrop på BRU slik at en kan sjekke in bag tidlig og jobbe på lounge? Har fly 1900 til OSL med SK (sjekket inn via mobil allerede)
Oppdatering fra The Loft i BRU: Nei ikke med SAS Dette gjorde jeg: Tok koffertene mine i locker (10€) og gikk gjennom sikkerhetskontrollen. Når sjekk inn åpner 2t før skal jeg gå ut, sende bagasje og komme tilbake til loungen
Under erfaringer kam det nevnes at vi hadde et (ufrivillig) stop på Schiphol i sommer grunnet sas streiken. Gikk på KLMs crown lounge rettet mot reiser utenfor Schengen. Vi var der 17. juli, et par timer midt på dagen. Det var tidenes nedtur. Loungen i seg selv er fin, men enormt stor. Det var imidlertid nesten ingen ansatte på loungen. Resultatet var mye rot, kum ett serveringssted (av fire) var åpne, det var nesten ingen mat satt ut, og påfyll skjedde i liten grad. Halvparten av kaffemaskinene var ute av drift. Drikke ble kun servert manuelt i en bar, med en ansatt. Så man måtte fort vente 10 min i kø for å få et glass vin/øl/musserende e.l. Ikke veldig imponert, så inntil de får tilbake bemanningen til normale nivå anbefaler jeg å heller velge et ikke-lounge serveringsalternatuv.
Ganske sikker på at Neuhaus holder åpent hverdager fram til 17, etter pandemien. Noen som vet om HON Circle området er tilgjengelig for oss med status fra Eurobonus?
Om du har kjøpt en billett i førsteklasse så er det nok muligheter, ellers nei. HON er nivået over gull og de aksepterer kun Miles&More HON kortholder. Litt som om vi skulle hatt egen Pandion-sone på OSL.
Hvordan er det på LHR nå, kan man fortsatt bevege seg fritt airside mellom terminal 3 og terminal 5? Ankommer T5 og har avgang fra T5
Det er lang avstand mellom T3 og T5, men man kan bruke busser som går airside hvis denne informasjonen er oppdatert: https://www.britishairways.com/en-gb/information/airport-information/flight-connections# Har aldri forsøkt en slik rundtur til T3 fra T5 + retur til T5 selv, men kanskje andre her har?
Du må som @tobeornot999 sier ta buss mellom terminalene, kan ikke gå airside. Du må også igjennom ny sikkerhetskontroll ved inngangen til hver terminal og køene, særlig på T5, kan være lange så det bør legges til god tid til det... i tillegg så vil de gjerne se boardingpass både her og der, og du kan da oppleve å bli nektet å reise til en annen terminal hvis du ikke har fly fra den terminalen.
Ok, det er den på ZRH som har whisky -bar, ikke sant? Høres ut som en fin plass å tilbringe noen timer.
Kan naturligvis hende dette justeres igjen, men i sommer var det i hvert fall sånn at de sjekket boardingkort før man fikk komme transfere mellom terminaler. Kan vel ha noe å gjøre med begrensningene Heathrow har satt på antall reisende de "klarer" å ha i terminalene så mulig dette justeres igjen når LHR eventuelt fjerner disse begrensningene igjen.