Loungetilgang på bonusreise med blanding av SK og LH/TG

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjellv, 31. aug 2024.

  1. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Har bestilt EB bonusreise som skal gjennomføres etter 1. september. Reisen består av flere legs der SK opererer en del av reisen. Hvordan blir det med loungetilgang da etter 1. september om man flyr eco, ikke er EBG lenger, men er LH Senator?

    BGO-LHR SK
    LHR-BKK TG
    vs
    BGO-FRA-LHR LH
    LHR-BKK TG

    Og for retur BKK-LHR med TG og videre LHR-BGO med SK vs LHR-FRA-BGO med LH.

    Lounge i Bergen er ikke så nøye med, men *A lounge LHR er viktig.

    -Må hele reisen være i *A for å få loungetilgang?
    -Vil jeg få lounge utreise på LHR og retur på BKK, men ikke LHR på retur dersom jeg tar SK LHR-BGO?
    -Vil jeg få lounge på alt uansett?

    Noen som vet hvordan dette blir fremover?
     
    Last edited: 31. aug 2024
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,816
    Likes mottatt:
    8,241
    Bonuspoeng:
    183
    Du får lounge på de *A flyvningene hvor LH senator nummeret ditt er registrert.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,911
    Likes mottatt:
    22,570
    Bonuspoeng:
    293
    BGO-LHR-BKK: du får kun lounge i London

    BGO-FRA-LHR-BKK: du får lounge i Bergen, Frankfurt og London.

    BKK-LHR-BGO: du får lounge i Bangkok.

    BKK-LHR-FRA-BGO: du får lounge i Bangkok, London og Frankfurt.
     
    The_Dude liker dette
  4. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Takker så meget!

    Oppfølgingsspørsmål:
    Får man tilgang på SAS Lounge på OSL og CPH dersom man flyr med SAS og er LH Senator pga loungesamarbeidet deres?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,911
    Likes mottatt:
    22,570
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er i hvert fall ikke kommunisert. Hadde du vært EBG fortsatt hadde du fått tilgang til SAS Lounge på OSL og CPH, samt LH på LHR på vei til BGO sånn jeg har tolket informasjonen. Det har også blitt kommunisert tilgang til SQ-loungen på LHR, men vi vet enda ikke om det gjelder for alle C-billetter, EBG+ eller om det kun er når man flyr med SQ.
     
    Insomnia4u liker dette
  6. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Takker igjen.

    Ser hvorfor det ikke går, men når jeg hadde sluppet inn om jeg hadde flydd LH så føles det likevel litt feil å ikke komme inn på SAS Lounge når jeg faktisk flyr med SAS.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,147
    Likes mottatt:
    36,612
    Bonuspoeng:
    293
    så lenge du ikke har status i sk men i *A og flyr turist sas. Blir det jo riktig at du ikke slipper inn i lounge. Sånn har det alltid vært med status i forskjellige allianser.
     
    tobeornot999 liker dette
  8. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Joda, men synes ikke det blir helt sammenlignbart her så lenge SAS og Lufthansa har et loungesamarbeid.

    EGB som flyr med SK slipper inn
    Senator som flyr med LH slipper inn
    Senator som flyr med SK slipper ikke inn

    Når de først sammarbeider om lounge så hadde det vært fint om man kunne mikset status og flyselskap slik som man kan innenfor allianser.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,147
    Likes mottatt:
    36,612
    Bonuspoeng:
    293
    det hadde vært deilig. Men dette handler vel heller om overgangsordninger og ikke en permanent fordel på tvers av allianser.

    jeg regner med at LH etter hvert går over til Osl lounge. Men hva vet jeg :)
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,160
    Likes mottatt:
    8,468
    Bonuspoeng:
    183
    Kort versjon er at Senator ikke her noen nytte når du flyr med SK.

    Det er jo logisk: du er gull i en annen allianse (*A pga LH). Men flyr med ST (SK).

    Lounge-samarbeid har ikke noe med dette å gjøre. Det er bare en bytte-ordning for å sørge for at C klasse kunder har et tilbud om lounge det hvor operating carrier Ikke driver lounge selv. Så LH biz slipper inn hos SAS (feks på OSL/ARN/CPH), og SK biz slipper inn på feks LHR LH lounge - men ikke i Senator delen, uavhengig av Senator kort eller ikke.
     
  11. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Jepp.

    Som sagt så skjønner jeg hvorfor det er slik, men det føles for meg litt som at man faller mellom to stoler og får en "straff" for å fly med SAS selv om det er SAS sin lounge. "Åja, jeg kommer ikke inn på deres lounge når jeg flyr med deres flyselskap, men om jeg hadde flydd med en konkurrent hadde jeg kommet inn?"

    Når de først har en bytte-ordning (samarbeid) seg imellom hadde det vært fint om den fungerte tilsvarende som innenfor *A, det er alt. Men greit nok :)
     
    tobeornot999 liker dette
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Flyr akkurat nå OSL-ARN-BKK-SIN-DAD på en CT-booking. Flyr SK, TGx2 og SQ, alt i Biz.
    På OSL kom vi selvsagt inn i gullstua men her på ARN var det stopp. Verken EBG eller LH Senator hjalp for å komme inn i gull-delen. Kom kun inn i «Biz» loungen.
     
    cire913 liker dette
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,427
    Likes mottatt:
    3,848
    Bonuspoeng:
    113
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,160
    Likes mottatt:
    8,468
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som (og er naturlig) at det er reciprocity mellom de forskjellige fly-selskapene her.

    SAS har ikke inngang hos TK, så det er nok mest sannsynlig at SAS ikke byr på inngang for TK heller.

    Hele listen over partner lounges hos SAS nå:
    https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/
     
    themichael liker dette

Del denne siden