Lounging LHR - oneworld lounger

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Schlandy, 29. jan 2018.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,284
    Bonuspoeng:
    113
    har forsøkt å søke litt men synes ikke jeg finner noe, så hvis dette har vært diskutert før ber jeg om unnskyldning.
    Det er mye skriveri om *A lounger på LHR, men hva med oneworld lounge hopping ?
    har en tur med BA fra terminal 5, men er det mulig / verdt det og bevege seg over til terminal 3 og prøve seg på Cathay og Qantas loungene der ??
    er oneworld Sapphire i øvrig.
     
  2. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Det er dessverre ikke mulig å komme inn i T3 dersom du flyr fra T5. AY flyr vel fra T3, så kunne tenkt meg en tur LHR-HEL etter hvert for å teste tilbudet!
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Kilde: http://onemileatatime.boardingarea.com/2018/01/29/qantas-lounge-london-heathrow-review/

    Mener han skrev en annen plass at Heathrow er hans favorittflyplass for OW-lounger etter HKG.

    Ser jo ganske så bra ut den Sapphire loungen til Cathay også da.
    http://onemileatatime.boardingarea....business-class-lounge-london-heathrow-review/

    Jeg er med på lounge hopping med OW og kan gjeste inn en person!
     
  4. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Cathay-loungen i T3 er veldig mye bedre enn BAs egen T3-lounge, særlig mtp matutvalg. Den nevnte noodle-baren er verdt besøket i seg selv. Hadde nesten 5 timer der da jeg dro til MIA for noen uker siden, da var det nesten folketomt hele tiden (ca. 09.00-14.00).
     
  5. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    De er strenge på billettkontrollen når du bytter mellom terminaler på LHR så du kommer nok dessverre ikke inn på T3 uten en flight derfra. Men det er helt klart bredere spekter av lounger på T3 enn T5 (naturlig ettersom T5 i utgangspunktet bare benyttes av BA og datterselskaper, mens T3 brukes av de fleste andre i OneWorld)

    Cathay er allerede nevnt og har i mine øyne en av de aller beste loungene på Heathrow og er sånn sett verdt ett besøk! Der er det både bar med bartender og kjøkken som lager mat på bestilling :)
    På T3 ligger ellers både BA sin egen, som jeg synes er ganske grei, og hvis du flyr med Finnair har de avtale med en kontraktlounge (No1 lounge) som også kan besøkes, du får voucher ved innsjekk (den er ikke verdt turen synes nå jeg)...
    AA og Qantas har også lounge i T3, men de har jeg aldri testet.
    Så det skal således være gode muligheter til å gå fra lounge til lounge også på T3.

    Finnair flyr som nevnt til og fra T3, det gjør også BA sine ruter blant annet til Helsinki, Bilbao, Barcelona, Lisboa, Wien for å nevne noen byer... så det er absolutt mulig å få testet ut T3 uten å måtte reise interkontinentalt. Hvis du skal ut en tur vil jeg anbefalle å prøve å finne en Finnair flight som går med A350, de flyr i utgangspunktet en tur om dagen til/fra LHR med A350 og det er jo kult å fly et så stort fly intra-Europa ;)
     
    Kristian, DanH, Upsaker and 2 others like this.

Del denne siden