Lufthansa AnyWay Travelpass

Tråd i 'Reisedeals' startet av flexitravel, 03. sept 2018.

  1. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    NoLimit liker dette
  2. Shyneno

    Shyneno Veteran

    Innlegg:
    1,713
    Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    113
    kona mi kjøpte 3 stk av disse og det er litt på kanten.. du får ikke reiseruta før noen dager før og du blir fort kastet av hvis det er overbooket..
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har du det fra?

    Når billetten er utstedt er det en helt vanlig booking. Lufthansa, LX og OS selger disse billettene på dager der de har behov for å fylle opp flyet, dvs. de dagene det er minst sannsynlig for en overbooking. 2 dager før avreise vet de godt hva status er.

    Skulle du bli denied boarding (meget usannsynlig) har du krav på re-routing under (minimum) tilsvarende forhold og EC261 kompensasjon som alle andre. En lang liste, inkludert oppgradering, frivillige kandidater og sende via andre fly prøves først.
     
    Last edited: 03. sept 2018
    Chrisbgg liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Redaktør

    Innlegg:
    1,572
    Likes mottatt:
    4,179
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar det er mulig å by på premium eco/oppgradering til fastpris på disse på samme måte som andre eco-billetter?
     
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle tro det, ring support i morgen og hør: +47 677 93 919 / anywaytravel.scandinavia@dlh.de

    Fixed price upgrade er mulig til -4 timer hos LH, -24 timer LX og -48 timer hos OS.

    Oppgradering kan også være mulig ved check-in, transfer desk/ticketing, gate og om bord. Både Premium Economy, Business og First der det finnes. Forvent ingen supre tilbud.

    Miles kreditering varierer, fare rules og bagasje som original booking.
    Oppgradering med Miles & More kan gjøres helt opp til avgang om ledig.

    https://www.lufthansa.com/no/en/Upgrade-options
    https://www.swiss.com/NO/EN/book/swiss-choice/upgrade-options
    https://www.austrian.com/Info/AustrianServices/upgrade_overview
     
  6. Shyneno

    Shyneno Veteran

    Innlegg:
    1,713
    Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har jeg det fra? Det skjedde oss for et par dager siden..
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Fortell fortell
     
  8. Shyneno

    Shyneno Veteran

    Innlegg:
    1,713
    Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte 3 stk, den ene ble kansellert uten noe som helst beskjed samme dag..

    ringte lufthansa (der vi kjøpte) anywaypass, de be oss ringe swiss, ringte swiss de ba oss ringte austrian, ringe austrian, de ba meg ringe anywaypass, ringte de.. kom ikke gjennom.. sendte epost til anywaypass og de sier austrian er ansvarlig for tilbakebetaling.. når det bare blir en rund-dans der alle sier de ikke er ansvarlige for noe som helst kommer man heller ingen vei..

    har ikke fått refund.. og mest sannsynlig blir det jo ingen 261 heller..

    kjøpt hos lufthansa (anywaypass)
    utstedt av austrian airlines
    swiss flydde strekka


    jeg kommer ikke til å kjøpe denne løsningen igjen dessverre..
     
    furlong liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er dette relatert til overbooking?
     
  10. Shyneno

    Shyneno Veteran

    Innlegg:
    1,713
    Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    113
    Flyet var overbooket... og hun ble valgt ut pga hun hadde anywaypass....
    Var det så uklart?
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan vet du at flyet var overbooket?

    Flyselskapet kan kansellere billetten 14 dager før avreise og gi full refusjon. Normalt tilbake på konto i løpet av 2-3 dager, maks én uke. EC261 er ikke gjeldende.
     
  12. Shyneno

    Shyneno Veteran

    Innlegg:
    1,713
    Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    113
    ble kansellert samme dag og flyet gikk som vanlig... men virker som du bare ønsker og kverulere?
     
    furlong liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
  14. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    8,746
    Likes mottatt:
    12,228
    Bonuspoeng:
    293
    Vi leser ikke tankene dine @Shyneno , da må man spørre. Enig med @Edvard at dette var merkelige greier. Det betyr ikke at vi mistror deg.
    Ikke gi deg på penga, de kan ikke holde på sånn.
     
    Laffen liker dette
  15. Laffen

    Laffen IT-System Sikkerhetsrådgiver

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,762
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan se ut som ei grei løsning, for med Expertflyer for å sjekke om flyet nærmer seg fullt eller ikke, så kan det blir aktuelt til Egypt, for jeg kan fly hjem fra Jordan eller å ha reist med ryggsekken der nede :)
     
    Last edited: 03. sept 2018
  16. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok litt ulik praksis hos flyselskapene når det gjelder å kaste folk av flyene når de er overbooket. Det har jo flere fått oppleve i sommer, både barn og andre... Det kjipe er jo at vi som forbrukere er med på spillet, for å få "billigst mulige billetter" (og dermed må flyselskapene overbooke for å presse prisene).

    Det er jo litt ulike metoder flyselskapene benytter ved overbooking:
    - Man spør pent om noen kunne tenke seg å vente på senere fly mot kompensasjon.
    - Flyselskapet velger ut noen som "kastes av", enten etter boarding, før boarding, evt. timer/en dag i forkant...

    Dersom sistnevnte så er det som oftest den/de billettene som er rimeligst som blir kastet av først. Så det er alltid bittelitt mer risiko å fly på aller billigste billett...

    Men når det er sagt, så er jo situasjonen ubegripelig at man ikke får hjelp, så her håper jeg (som mange av dere) at @Shyneno får gjennom klage og kompensasjon for å bli forlatt slik som beskrevet her. Lykke til og hold oss oppdatert på prosessen!
     
  17. furlong

    furlong Aktivt Medlem

    Innlegg:
    435
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Helt uinteressant når dette bare tilbys i M. Ikke var det spesielt billig heller. Finner glatt billetter til Cape Town for 5000 kr.

    Det virker også som LH øremerker disse billettene som involuntery kandidater ved overbookinger.
    LH bestemmer alltid på forhånd hvem som skal tvinges av ett fly
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    2,179
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er M?
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    3,485
    Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Antar det henvises til M for monkey class?
     
    furlong and Kristian like this.
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    3,436
    Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Ett av to:
    - 1) Sjefen til agent 007
    - 2) Flyreise foretatt i apeklasse
    Ser at både SK og WF opererer med M som sørvisklasse på ombordstigningskortene sine når man flyr i Reidar-klasse...

    Dog dersom alternativ 1 over er korrekt, bør man være varsom med Q-reiser. Et feil tastetrykk og det hele kan føre til en skjebnesvanger episode...

    PS
    Beklager et litt flåsete innlegg, men jeg maktet ikke å dy meg :)
     
    chrt, mariusbb, furlong and 5 others like this.

Del denne siden