Noen som vet hvilken billettklasse man får når man bestiller Business saver med Lufthansa? P? Z? Hvordan er poeng opptjeningen i EB? Har tenkt å bestille fra OSL-MUC-DUS t/r. Har forsøkt å se på SAS sine sider hvor mange poeng jeg får, men blir ikke så mye klokere.
https://www.sas.no/eurobonus/partners/flygbolag/lufthansa/ Gjør et søk på aktuelle dager på google/ flights. Gå inn på feks Expedia når du får valg om å kjøpe billett. Når jeg søker 5-11 sep får jeg billettklasse P til 3200kr Edit: Bad info
Ja jeg gikk inn der og la inn valgte rute, men før jeg kommer til betaling så fikk jeg ikke opp noen klasse. Skulle gjerne ha visst dette før jeg booker.
Jeg mente jeg fikk opp billettklasse når jeg booket til Japan for en tid tilbake, uansett kan du sjekke som nevnt over.
På Lufthansa sine sider kan du se booking klassen under bestilling. For opptjening må du sjekke sas.no. Sist jeg reiste OSL-FRA i P fikk jeg 750 poeng.
Business Saver vil gå til P, så om du har OSL-MUC-DUS t/r så vil du få: 750+500 hver vei, totalt 2500 poeng. Husker før de devaluerte dette og man kunne få z klasse business rimelig om sommeren, fikk da 200% og MR til Chicago og Singapore sikret gullkort i Eurobonus ;-) Men er nok 5-6 år siden nå... (Dette forumet er eneste sted jeg kan skrive noe slikt som dette uten at folk tror jeg er gal ;-) )
Det spørs hvilket program du har: https://www.wheretocredit.com/lufthansa/p For SAS gir P hos Lufthansa 100%.
Hvor mye poeng til EB gir Business Saver med LH for tiden? Edit: Og har det noe å si at noen flighter er fløyet av SK - eller får man bare poeng etter antall miles fløyet så lenge billetten er utstedt av LH?
https://www.flysas.com/en/eurobonus/partners/airlines/lufthansa/ SAS-flighter på SK-flightnummer skal gi poeng etter SAS sine tabeller.
Ser at jeg har fått 750 poeng per leg med LH de siste gangene (intra Europa). Pleier alltid å fly Business Saver. Har ikke fløyet codeshare med SK. Det blir ganske mye dyrere å booke via SAS, men mulig du får bedre opptjening.
Poengopptjening i Eurobonus er avhengig av bookingklasse, så du må sjekke hvilken klasse du bookes i og slå dette opp i tabellen på sas.no.
Takker og bukker gutter - imponert over responstiden altså Bookes i P og gir 750 poeng per leg som er ganske dårlig uttelling dessverre. Ellers ganske hyggelige priser - 5 k for BGO-BIO tur-retur Edit: Hadde billetten vært utstedt av SAS ville man fått 2520 poeng BGO-CPH-FRA (deler av turen ned til BIO).
Booking klassen har alt å si ja med LH til Eurobonus, i Europa gir P 750 poeng som nevnt, noen ganger har jeg Z og det gir 1250 poeng. D gir derimot 2000 poeng og da begynner det å bli bra.
Saver og Flex selges i de fleste (alle?) bookingklasser, men er du tidlig ute blir det gjerne P-klasse. Tilsvarende opplegg som SAS Plus Smart og SAS Plus Pro.
Tror ikke Lufthansa selger C,D eller Z på intra europeisk biz. Har i nyere tid bare opplevd de klassene i samband med interkontinentale flights i Biz eller F.
Prisen i skjermbildet over var Business Saver (Z) på OSL-MUC t/r. De fleste salgskanaler vil kun tilby den billigste tilgjengelige bookingklassen ved bestilling.