Lufthansa First

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Islending, 05. juni 2014.

  1. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Hallo godtfolk!

    Jeg flytter til Kina i juli og tenker å svi av litt Eurobonus-poeng. Tenker da at det blir Lufthansa First til PVG. Ser på flightstats at det fremdeles er 8 ledige F-seter på A380 og 744-avgangene på dagen jeg tenkte å reise. Jeg regner da med at seter blir sluppet om et par uker...

    Mitt spørsmål er da: Hvilken av disse maskinene er å foretrekke i F-kabinen? Jeg heller mot 744-avgangen, da denne har separat seng. Men jeg har ikke prøvd noen av disse produktene. Hva er å anbefale fra de som har reist med disse maskinene? :)

    Takk!
     
    Henning liker dette
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har selv bare reist med 747-8i i First, men har lest mange tester av både A380 og 744 og hadde sannsynligvis valgt A380.

    744:
    + Seat+bed, nesten unikt produkt som forsvinner fra LHs flåte om et par år. (Etihad kommer med seat+bed med A380en, men det er det eneste tilsvarende jeg vet om)
    - Upraktisk å bruke IFE fra sengen pga dårlig vinkel, mens setet ikke er like komfortabelt til "lounging". Kanskje mitt største ankepunkt.
    - Dårlig IFE

    A380:
    + Stille kabin
    + Større og mye finere bad (med urinal, for sikkerhets skyld ;))
    + Bedre IFE
    + A380 :p

    Så hvis du vil kunne skryte av seat+bed og teste det før det forsvinner bør du velge 744. Ellers er A380 like bra eller bedre på alt annet. Ang. 744, vær klar over at to av de 19 maskinene ikke har (og heller ikke kommer til å få) den nye F-kabinen, så det er en ørliten sjanse for å få en av dem. De har kun blitt brukt til USA de siste ukene, men man vet aldri.
     
    Islending and tommy777 like this.
  3. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Ifølge denne linken, så er 744'en med ny First-kabin.
     
  4. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Er for tidlig å stole på den så lang tid i forveien, i følge flere på FlyerTalk som reiser mye med LH First er den først "sikker" noen dager i forveien. Equipment change kan jo skje når som helst, men utenom det virker PVG-ruten trygg. Maskinene med gammel First er D-ABTF og D-ABTH.
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Foretrekker selv 744 i annen etasje. Mye mer personlig plass og sengen vinner for meg siden jeg har med egen underholdning ;)
     
    Islending liker dette
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ville valgt 744, bare for å ha prøvd den før de forsvinner ut av flåten. Geinalt god seng, som jeg sov over 9 timer i fra EZE til FRA :) 380en kommer til å bli værende mange år til, så du har god tid til å teste det produktet.
     
    Henning, tommy777 and Islending like this.
  7. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Har prøvd begge variantene og foretrekker helt klart A380. Bedre seter, bedre skjerm, stort bad, boarding i andre etasje.
    Synes B747 virket litt halveis... Ikke så bra seter, litt mindre gjennomført kabin liksom. Små bad. Må krongle seg gjennom business og opp trappa med all hådbagasje.
    Men som andre sier, seng og sete er jo litt rått, og de blir vel snart borte. Moro å ha prøvd.
     
    Last edited: 05. juni 2014
    SASDC8 liker dette

Del denne siden