Lufthansa kansellerer FRA-NRT

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 07. jan 2017.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Boardingarea.com melder at Lufthansa kansellerer sine 3 ukentlige avganger mellom FRA og NRT i sommerrutene.

    Ruten var allerede kansellert de fra 9. januar til 25. mars, men viderefører nå dette på permanent basis såvidt jeg kan lese meg til.

    Dette var vel ikke den letteste ruten å finne bonusseter på, og FRA-HND fortsetter som før.

    Link: http://lufthansaflyer.boardingarea.com/lufthansa-cancels-frankfurt-tokyo-narita/
     
    tommy777 liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Wow. Narita fortsetter å bli mindre og mindre som ett connection sted i Japan. Fra LHR er det nå kun BA som opererer med en 788.

    Frankfurt - Narita er nå kun operert av JAL med en 788.

    Til sammenligning er det 3 daglige til Haneda fra FRA, samme fra LHR
     
  3. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Kan noe av årsaken være større etterspørsel til HND grunnet distansen fra NRT til Tokyo?
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjer mye på Narita, Delta og United har begynt å legge ned ruter dit så spørs hvor lenge de vil holde på Narita som hub. Ettersom nye fly gjør direkte flygninger mulige (NRT-SIN kuttet til fordel for SFO-SIN) har man mindre behov for å opprette holde slike hubs.

    Narita har satser tungt på LCC utvidelse med egen terminal og halvering av landingsavgifter der. Haneda er jo helt klart å foretrekke for de som skal til Tokyo, samt masse innenriks fly med JAL og ANA. Slik sett kan man se for seg at betalingsvilligheten er større til Haneda.

    Narita planlegger også en tredje rullebane og reduksjon av curfew for å utvide kapasiteten. Cargo og LCC er kanskje fremtiden til Narita mens nettverksselskapene blir på Haneda.
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skyldes vel i hovedsak to "trender":
    • Reise til/fra Japan er nedadgående grunnet svak økonomi i Japan og terrorangrep i Europa
    • Haneda er i større grad åpnet for langdistansetrafikk til Europa/Nord-Amerika
    Begge forhold påvirker Narita, som i stor grad er en avlastningsflyplass for Haneda.
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Helt klart MYE bedre innenriks forbindelser fra HND, men jeg liker Narita.Syns både UA og ANA loungen er bra. Og selv om jeg stort sett må fly videre innenriks fra HND, så velger jeg fortsatt og fly til NRT med SAS. Det er vel mest p.g.a at SAS er og foretrekke for min del. Slik sett så er det jo ikke altfor lange svippen med ekspressen bussen fra NRT til HND heller, jeg har jo vært utenom rush tiden også.
     

Del denne siden