Som det står på forsiden: https://insideflyer.no/lufthansa-tester-betalte-upgrades-ogsa-til-first-class/ så kommer LH nå med mulighet for å kjøpe seg en oppgradering. Hva synes du om prisene? Mitt umiddelbare inntrykk er at oppgradering til Business vil i mange tilfeller havne på samme pris som om du hadde kjøpt billigste Business billett på forhånd. For oppgradering fra Business til First, skal du legge på ca 1500 euro per vei. Så har du allerede betalt 25k for en biz billett, og legger på 30k til ender du på 55k og LH har mange destinasjoner til rundt den prisen da. Eller hva mener dere?
Sikkert greit hvis jobben kun tillater Economy/Business class på jobbturer, og at man kan ta oppgraderingen til Business/First fra egen lomme? Men prisene var litt stive for min smak.
Jeg synes dette var relativt stivt-priset. Jeg skjønner at de ikke vil utvanne premium produktet. Dette har eksistert tidligere også, men kanskje ikke brukt. Jeg har en gang tidligere betalt EUR 600 fra C-F for strekningen FRA-MIA.
Jeg lurer også litt på hva kriteriet er for at de skal tilby dette? Er det nok at det er et ledig sete, eller må det være fullt bak, og plass foran?
Har for øvrig sett at Lufthansa har skrudd opp prisene med nesten 1000 euro (!) på F-billetter i A-klasse. Tidligere kunne man få NYC for rundt 28k t/r fra oslo, men nå ligger det på ca. 42k. Noen som vet årsaken?
Periodiske svingninger? Kikket på det her for noen dager siden og da var det ca 31-32knok for tur til USA med klasse A.
IAD og Bos er fortsatt "rimelige", men utover det har det steget med 3-5000. Har sjekket for litt forskjellige perioder og det hele året og mønsteret er det samme. Litt kjipt egentlig, men men
Det skulle vært på den måten at hvis du kom til innsjekk, og det var ledig i premium kabiner fikk du er tilbud til en fornuftig pris. Sånn som SAS gjorde i sommer, GO - PLUS 1800.- Plus til Biz 2500.- Og Go - Biz 3600.- eller hva det var.. (husker ikke helt prisene) Solgte både ved innsjekk og gate. Forsto det slik at de kun solgte ved EBG/Biz innsjekk noe som gir fortrinn for de med status høyere enn basic. Er det fortsatt ledig ved gate selges det til resterende. Da kunne de sluppet hele OT styret også!
Det er egentlig ganske imponerende. Da fruen og jeg dro på CT til Tokyo sjekket jeg for morro skyld hva det ville kostet å kjøpe det, den nette sum av 167.000,- for oss to. I den sammenligningen blir jo en 31-32 tusen for A klasse til USA en vits. Til sammenligning forøvrig, det er vel noe der normalprisen til SAS biz ligger...
Til orientering, linken i artikkelen som skal sende en til denne tråden fungerer ikke. Ikke min IE (siste versjon) browser iallefall. Forøvrig enig i at prisene ikke var mye å skryte av. Men som det ble sagt, om jobben ikke tillater biz (eller F ), så er det jo et greit alternativ til at man kjøper billetten og refunderer arbeidsgiver.
Jeg synes også dette var i overkant dyrt og er nok ikke noe som gjør at jeg flytter mer av min trafikk over til Lufthansen. Eneste unntaket måtte være viss jobben betaler i f.eks. Økonomi og jeg betaler selv for (kun) oppgraderingen. Men så skal man jo aldri si aldri heller da...