Lunar med undersøkelse om SAS samarbeid

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av fly4fun, 23. nov 2023.

Tags:
  1. stardust

stardust Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Det som ser attraktivt ut er 0% i valutapåslag og gebyr. Det kan gi 2-3 kroner spart pr 100-lapp ift feks SAS Mastercard = 20-30 EB-poeng. Da er det ikke lenger behov for Curve (med mindre du vil GBIT). Men noen som vet hvilke valutakurs Lunar gir sammenlignet med Curve? Et eller annet legger de jo inn for å tjene penger...

2. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,413
    Bonuspoeng:
    113
    Fordelene er vel som Revolut og Norwegiankortet, dog er Revolut gratis (vet ikke oft DY) men gir null EB.
    Tjener på cashflowen og gebyrene som brukerstedene betaler.

3. stardust

stardust Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Norwegian har jo valutapåslåg på 1.75%, så der er Lunar mye bedre. Men det avhenger altså av valutakursen de bruker.

4. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    IMG_2493.png IMG_2492.png

Last edited: 11. juli 2024
  5. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    «Omregningskurser ved bruk av Visa debit i utlandet: for alle valutaer publisert på Nets sin nettside benyttes omregningskursen bankdagen før transaksjonen avregnes i Nets med tillegg av valutatillegg ved bruk av kort i utlandet.»

6. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdaget tilfeldigvis i dag at lunarpoengene ikke teller mot siste 12mnd fly premium av en eller annen grunn. Andre som erfarer det samme? o_O

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    113

Har ikke Lunar, men opplevde det samme med de 5.000 poengene for Conscious Traveller. En henvendelse til [email protected] løste problemet kjapt og greit. Prøvde først SEB, men fikk der bare beskjed om at SAS var riktig instans.

joskje liker dette
  8. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har fått de 6000 velkomstpoengene fra Lunar?

9. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke fått noe enda, men i følge (den overraskende bra) chatboten i appen skal de overføres innen 3 måneder etter at alle kravene er oppfylt. Altså frem til desember om man startet i juni og måtte ha kortet i 3 måneder.

10. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk de vel dagen etter det hadde gått 3 mnd. Er en "counter" i appen under EuroBonus menyen som også sier hvilken dato man må ha kortet til, samt brukt 15k

11. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde også denne frem til jeg avsluttet "medlemskapet" med EuroBonus. Vilkårene var oppfylt. Først har Lunar skrevet at vilkårene ikke ble oppfylt - at jeg ikke hadde EuroBonus-medlemskapet i 3 mnd. (noe jeg hadde) og nå venter de visst nok på svar fra en annen avdeling. To uker siden samtalen begynte og fortsatt ikke svar.

12. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Sa du opp kortet innen da, eller beholdt du det videre?

13. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg behold kortet i de 3 månedene, og sa det opp dagen etter at jeg fikk velkomspoengene. Så ca 3 måneder og 2 dager totalt hadde jeg kortet :p

14. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Spørs om det er det som drøyer for min del da, for jeg avsluttet slik at jeg hadde kortet i 3 måneder akkurat. Blir vel en supportsak som det blir å ta år og dag for å komme i mål med :(

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,214
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk sånn omtrent når de skulle komme.

16. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Har fått svar - Lunar sier at den tredje måneden ikke teller som en aktiv perioden siden kortet ble sagt opp i løpet av denne måneden, selv om kortet var «aktivt» (av mangel på bedre ord) i 3 hele kalendermåneder. Virker høyest spekulativt og på ingen måte formidlet ifm kampanjen. Har gitt beskjed om at jeg tar saken videre til Finansklagenemnda dersom de ikke krediterer poengene. Oppfordrer andre til å gjøre det samme.

17. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Står tydelig her at man måtte ha kortet i 3 månader og at poenga ble kreditter etter det.

IMG_9421.jpeg

18. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt kortet i 3 måneder …

Hadde det nøyaktig i 3 måneder. De definerer imidlertid den siste måneden som en «ikke aktiv» måned fordi kortet var under oppsigelse fra måned nummer 4. og derfor fastslår de at vilkårene for kampanjen ikke ble oppfylt.

interface87 liker dette

Del denne siden