Må til Hamburg - Tore sin skyld!!!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jvsandem, 07. des 2018.

Tags:
  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me diskuterte aldri om ein treng grunn til å reise til Hamburg for Champis, det var ein diskusjon om den påståtte grunnen for å reise til Hamburg faktisk var ein grunn, og no har me komme fram til at denne grunnen i utgangspunktet var ein dårleg unnskylding(som mange andre her har også får å ta voldsomme omveger for å sjå på lounger eller puste NZ luft) for å reise på ein heilt legitim tur

    Men @jvsandem er det på tide å lage ein tråd om Vin/brennevin som investering? Korleis tjene penger på vin og brennevin, mens ein samstundes tjener seg opp CTer og poeng med Amex på Vinmonopolet?
     
    Avixlo, DanH, NoLimit and 2 others like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Bifaller :cool:
     
    DanH, Blaa and ValdresBjarne like this.
  3. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som kan anbefale noe annet godt fra denne butikken? Må jo ta med så mye som mulig når jeg først tar turen. Og vin er det jo ikke så dyrt og fortolle inn heller. :)
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det meste av dyrere varer på polet kan være betydelig rimeligere enn i utlandet. Derfor mange av de som tropper opp på Burgund slippene til polet kommer fra utlandet ...
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet, har kjøpt noen viner for venner i Tyskland på Polet tidligere. Og jeg var på et slipp på Aker Brygge, det stemmer at det var en del utenlandsk språk der, særlig tysk og fransk.
     
    jgroneng liker dette
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det at vi anser alkohol som dyrt i Norge er jo på grunn av avgiftsnivået vårt, og i dette tilfellet selvfølgelig pga alkoholavgiften. Men poenget er vel at alkoholavgiften beregnes ut i fra alkoholprosent og blir dermed nesten konstant uansett hvor dyr vinen er (riktignok får man mva på toppen som vil øke med prisen). Det fører til at det som er billige viner i utlandet blir dyre viner i Norge, mens for dyre viner blir alkoholavgiften en relativt mindre del av totalprisen. Legg til at Vinmonopolet er en meget stor kunde hos mange produsenter og kan handle uten mellomledd, slik at de får gunstige innkjøpspriser. Dermed er faktisk dyr vin relativt sett ikke spesielt dyrt i Norge. Ofte tvert i mot...
     
    October, Avixlo and DanH like this.
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig nok ingen kommentar fra @Tore enda :rolleyes:
    Tydelig litt skyldfølelse her :cool:
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp.

    Fly til Chicago i fjor for å kjøpe et par bokser med Altoid Smalls (slike). Inn/ut med samme fly til/fra CPH.

    Er det innafor, er Champagne-tur til Hamburg definitivt innafor.
     
    DanH, Wiolenze and Kristian like this.
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Neeeiiida, godeste Tore er i Washington og skal snart ta en øl med Trumper’n.

    Jeg tar mer enn gjerne skylda og håper mange fler tar seg en flytur for å kjøpe drikke;)
     
    Earl, Avixlo, Wiolenze and 3 others like this.
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Love it!
     
    Eddie47 liker dette
  11. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    God tur til HAM, å plukke opp en sjelden flaske er alltid en god grunn for å komme seg på vingene. Dråpene er kanskje de samme som hovedslippet, men innpakningen er noe ekstra stas over.
     
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok Tokyo for sokker. Tå-sokker er digg
     
    Xflipper, jgroneng and Kristian like this.
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Da er CR/MR til HAM booket. Reiser 17/1-2019 06:05 med SK1461 / SK1641 ned og hjem igjen 19:20 med SK 652 / SK 1472 hvis noen har lyst til å bli med. ;)

    Blir litt lett jobbing på flyplassen etter landing før leiebil hentes ut og kursen settes mot Weinquelle der Dompa'en venter. Kan vel hende at det blir handlet noen andre godsaker også når jeg først er der. Så blir det lunsj et eller annet sted i sentrum etterfulgt av litt mer jobb før jeg beregner ankomst på HAM igjen ca 17:30.
     
    Avixlo, Upsaker, holmen and 2 others like this.
  14. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner ikke den butikken, men kan absolutt anbefale Gourmet-etagen i Alsterhaus varehuset. Der har de egne shop in shop for alle champagne-merkene, samt en egen lyx-avdeling for rariteter. En del kan smakes direkte i de ulike barene, inkludert russisk kaviar eller trøfler.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    DanH, Xflipper, holmen and 2 others like this.
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Den har jeg ikke fått med meg, så dit må jeg neste gang jeg er litt lenger i Hamburg enn bare noen timer.

    Weinquelle er favorittsjappa pga det fantastiske utvalget av single malts. :)
     

Del denne siden