Mail til SAS ang. softblock..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 18. sept 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper det vil sitte langt inne å ikke kjøpe denne funksjonen.

    På en annen side, når SAS gikk til innkjøp av Altea skulle man jo tro at Alteas veltalende selgere forsøkte å selge denne funksjonen?
     
  2. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som aner noe om når vi kan oppleve å få et endelig svar her?
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som fremdeles har dialog med SAS?
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror vi er gått over i monolog-fasen..
     
    SASDC8, tommy777 and KristianSk like this.
  5. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    I går ble setet ved siden av meg blokket på CRJen. For at min kollega (ebs) og jeg skulle kunne sitte sammen måtte han velge sete først, deretter meg. Hvis jeg valgte først ble setet ved siden av blokkert..
     
    PettR, Trety, Henning and 2 others like this.
  6. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ingen blokkerte seter i det hele tatt på en flight jeg har om 10 dager, der jeg har valgt sete. Setet atmed er ledig, men altså ikke markert som blokkert.
     
  7. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Kan ikke si at jeg foreløpig har sett noe til denne softblocken for min egen del, alltid noen ved siden av. Valgte derimot et gangsete for en kort stund tilbake, hvor vindu og midt var tatt. Når flyet gikk så var midtsetet ledig. Så enten har denne personen byttet sete, eller så er jeg ikke høyt nok opp i gullhierarkiet, da det tydeligvis funker for andre, til at dette får noen innvirkning for meg.
     
  8. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Fløy to ganger i SAS Plus i dag. Var ledig midtsete på omtrent alle radene så vidt jeg kunne se. Mulig alle er flink å unngår midtsetet. ;)

    På min første avgang i morges var det en rad som ikke hadde noe ledig sete, og da gikk purseren bort og spurte om ikke den ene av passasjerene på raden ønsket å flytte over til andre siden av midtgangen slik at det ble ledig midtsete. Flott initiativ. :)
     
  9. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ingen status med SAS, men jeg har flydd SAS noen ganger i det siste, noen bonusturer og noen betalte. Forrige gang jeg var i Oslo valgte jeg et sete ved midtgangen, der midtsetet var blokkert. Da jeg satte meg begynte vinduspassasjeren å briefe med kortet sitt, at han fik blokkert midtsetet pga. status. Jeg tenkte ikke noe mer på det før jeg dro til Oslo igjen på mandag. Da og valgte jeg et sete der midtsetet var blokkert og fikk ingen i modtesetet. På fredag gjorde jeg det samme, men da var flyet smekkfullt, så de måtte nok oppheve blokken. Jeg vet ikke... siden jeg ikke har noe status med SAS, men hvis dette virkelig er en perk kommer jeg til å skifte til SAS.... :)

    Xxx.
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en perk, SAS sier de "jobber med" å få det tilbake, men det har de sagt i noen måneder nå.
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    PMet med en av intiativtakerne for et par dager siden, og SAS sier "vi jobber med det". Det er jo en ja/nei sak og det ville vel vært veldig rart om de sa nei, men hadde innført seatblock igjen? ;)
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]

    Dette er det nærmeste jeg har kommet seatblock i det siste ... :p (dvs etter sommern)
     
    LN-FHU liker dette
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke dette er fikset, håper det står høyt på listen.

    Fløy tilsammen 6 flighter med LH-LX denne uken og selv om de fleste flightene var tilnærmet fulle, hadde jeg åpent midtsete på alle flightene bortsett fra FRA til TXL som var helt full.

    Lufthansas block for Star Gold fungerer virkelig bra og med trangere og trangere fly er selvsagt komforten helt konge i forhold til å ha en jutz i midtsetet.
     
    Fnate, TOS, LN-FHU and 1 other person like this.
  14. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tolker det som positivt at de bruker lang tid på svaret. Det betyr at de jobber med å få det innført, men at det plutselig må finansieres og sikkert lages regler og policys osv for hvordan det skal fungere. osv osv
     
  15. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Amadeus er litt sånn, det er kanskje bare et par linjer som må endres, men vi gjør ikke endringer før vi har en bestilling og da blir det lagt i køen av endringer som skal gjøres.
     
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat som det fungerte i SITA hvor jeg var produktsjef for deres innsjekkingsystem. Og når endringen er gjort, skal det testes og sikres at endringen ikke påvirker andre ting. Når man er ferdig med dette, må det lastes inn, og dette gjøres en gang eller to i måneden og ikke rundt store reisedager.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Når alt er sagt har jeg hatt ledig midtsete på de 6-7 siste flightene selv om det tilsynelatende har vært ok fyllingsgrad.
    Til og med når jeg satt meg ved nødutgang var det ledig på siden, det var ikke tilfellet for den andre raden, muligens tilfeldig men..
     
  18. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det er definitivt ikke på plass. Plenty ledig foran pappskiltet i dag - likevel presterte et mehe å velge 2B i stedet for 3C eller noen av de andre benkene med minst 2 ledige plasser.
     
  19. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Samme for meg hjem I går. 8 rader med PLUS, kun 4 passasjerer.
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg akkurat fullført min femte SAS Plus flight siden torsdag i forrige uke, både innenlands og utenlands, og har hatt ledig midtsete på hver eneste flyvning. Til og med i dag tidlig på flighten mellom vanligvis stappfulle BGO og SVG så var det ledige midteseter all over i SAS Plus.
     

Del denne siden