Mail til SAS ang. softblock..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 18. sept 2014.

  1. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vel mer med belegg å gjøre? Ingen ved sine fulle fem velger et midtsete dersom det er andre alternativ.
     
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det ordna seg siden jeg ba om å bli flyttet. Men jeg var den eneste i plus som hadde noen i setet ved siden av meg. Så med mindre alle andre hadde diamant- eller pandion-status fungerer blokkering fremdeles ikke.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om SAS den siste tiden "alltid" forsøker å holde midtsetene i PLUS ledige om belegget er labert. Men det er ikke ensbetydende med at softblock fungerer, for dette virker å være for alle, uavhengig av status.

    Softblock er ikke tilbake før man faktisk tar hensyn til status OG at dette også fungerer i SAS GO.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert riktig og jeg er helt enig i at å velge midtsete om det finnes andre alternativer, i alle fall om man reiser alene, er langt på viddene. Men i alle fall to av de nevnte flightene jeg har hatt de siste dagene har i utgangspunktet vært "fullbooket" i Plus (midtrad og vindussete) en dag eller to før avgang, men så har det åpnet seg flere seterader i Plus etterhvert. Om dette da er pga lite belegg i økonomi slik at de faktisk kan dytte allmuen litt lengre bak i flyet eller om det bare skyldes at de ønsker å gi SAS Plus/EBG/EBD/EBP passasjerene større armrom aner jeg selvfølgelig ikke. Men dette har sikkert ikke noe med selve softblock begrepet siden det virker som at det gjelder alle i Plus og ikke bare oss med status. Uansett så synes jeg det er hyggelig!
     
  5. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Har 20% treffprosent på åpent midtsete i SAS Plus siden innføringen. Ironisk nok var en av de få turene med åpent midtsete etter en op-up ved gate. Mine observasjoner viser dog at SAS er flinke til å holde Plus-kabinen luftig når fyllingsgraden tillater det.
     
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Litt på siden, men opplevde merkelig seating hos Widerøe fra Bergen på mandag selv. Jeg hadde flex-billett (og er EBG), og hadde reservert 03D, men da jeg skulle boarde fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått 2A i stedet - med en tilfeldig figur i nabosetet, noe som er trangt i en Q400. Hele rad 3 var tom... :rolleyes: Jeg bare signaliserte til cabincrew at jeg flyttet meg før avgang, så problemet var lite, men dette føltes amatørmessig av WF.
     
  7. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Ny teori: SAS har kjøpt feil type softblock-program som gjør det omvendte av det det burde gjøre.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kommer nok av vektbalansen i flyet.
    Jeg opplevde noe av det samme for ikke lenge siden, ble dog flyttet flere rader, også sammen med en kar selv om det var mye ledig...
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Om det er meg du svarer, så ble jeg altså flyttet 1 skarve rad, etter at jeg hadde fått bekreftet plassen min. Vet at Q400 er sensitiv for vekt, men ikke SÅ sensitiv - og særlig ikke med folk på nesten alle rader ellers i flyet også.
     
    vegardg liker dette
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er poenget med Soft-block?
    Jeg hadde bestilt tur til SFO i dag.
    6A var ledig helt til Boarding, men da dukker det opp en "Happy-camper" fra businessclass.se - resten av OP/UPs foretatt var søte-blodiner fra Skåne-traktene
    Ja ja - så ble det 6 timer ZZZZ i de dårlige C-class setene..
     
  11. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Enhanced liker dette
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er synlig blokkering på midtsete på OSL-CPH i morgen.
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Funket ikke ved insjekk HAU-OSL i går. Er EBD, valgte 12c. Reisefølget som er EBS kunne etterpå fritt velge 12B uten at vi feks er på samme booking. Altså 2 separate bookinger.
     
  14. Tazoslo

    Tazoslo Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    MEN, funker det kun i pluss, eller skal det også gå i GO? Min erfaring er ivhertfall at det ikke funker i GO, og når Darkcho her hadde 12c så antar jeg at det også var GO?
     
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Korrekt. Funket ikke på noen av flightene mine I går heller. ZRH-CPH, CPH-OSL eller OSL-HAU
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde igjen en av de siste ledige midtsetene i går KRS-OSL.
    Satt relativt langt foran i Go.
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør vel funke over hele flyet slik som hos konkurrentene?
     
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Bør & bør, fru Blom... Det er jo tross alt SAS vi snakker om. :)
     
    tommy777 liker dette
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vel funket tidligere, så ingen grunn til at det ikke bør funke igjen
     
    TOS liker dette
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje noen av initiativtakerne kan sende en mail til Roald for å få en avklaring?
     
    Storg and Star Flyer like this.

Del denne siden