Mail til SAS MasterCard om å øke opptjeningen..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 08. sept 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er fa** meg legendarisk.. Her er mailkorrespondansen jeg har hatt med SEB MasterCard / SAS MasterCard den siste tiden..

    - - -

    Hei!

    Man får for tiden 10 EB-poeng pr. 100,- man bruker SAS Eurobonus World MasterCard for.


    Om man heller benytter seg av Trumf VISA eller Shell MasterCard vil man få 1% kjøpeutbytte som Trumf-bonus. Med dagens omregningskurs vil det tilsvare 13,89 EB-poeng pr. 100,-

    Årsavgiften på Trumf VISA og Shell MasterCard er 0,- for alle. Årsavgift for SAS MasterCard er flere hundre kroner for de som ikke er EB Gold eller EB Diamond.


    Jeg mener at et offisielt Eurobonus-produkt bør kunne matche (og være bedre enn) det Trumf/Norgesgruppen gjør og f.eks. tilby 15 EB-poeng pr. 100,- (likt Diners).

    Mvh,
    Jørgen


    - - -


    Hei,

    Trumfpoeng opptjenes kun ved bruk på deres butikker og shell-stasjoner. På vårt SAS MasterCard opptjener du eurobonuspoeng på alle kjøp hos alle brukersteder.

    Vi ønsker deg en fortsatt fin dag.

    Med vennlig hilsen

    Martin Dahl
    Kundeservice

    - - -


    Hei Martin!

    Dette stemmer ikke. Med Trumf VISA får du 2% kjøpeutbytte på alle butikker i Norgesgruppen og 1% på ALLE andre varekjøp (med unntak hos konkurrende matkjeder).

    Mvh,
    Jørgen

    - - -


    Hei igjen
    Det er godt mulig at man får ekstra EuroBonus poeng på alle butikker i
    Norgesgruppen.

    Poenget er at med SAS EB MC får du EuroBonus poeng uansett hvor du
    handler, om det er dagligvareforretning, klesforretning eller
    restaurant.

    Vi ønsker deg en fortsatt fin dag.

    Med vennlig hilsen
    Kundeservice

    - - -


    Hei!

    Klarer dere ikke å lese det jeg faktisk skriver?

    Ved bruk av TRUMF VISA får man TRUMFPOENG på ALLE varekjøp i ALLE butikker (det være seg klesbutikker, restauranter eller what ever).

    Disse TRUMFPOENGENE kan man overføre til Eurobonus-poeng, for tiden med en MYE BEDRE RATE enn SAS MasterCard.

    ALTSÅ: TRUMF VISA gir deg (omregnet) ca. 14 EB-poeng pr. 100,- du bruker. SAS MASTERCARD gir deg 10 EB-poeng pr. 100,-

    ALTSÅ: Bruker man TRUMF VISA til ALLE varekjøp istedet for SAS MASTERCARD vil man tjene ca. 50 % MER EUROBONUSPOENG om man velger å overføre TRUMFPOENGENE sine til EUROBONUS.

    Jørgen
     
    Last edited: 08. sept 2014
    AndersB liker dette
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hohoy.. Et svar der de nesten skjønner hva jeg mener..

    - - -

    Hei igjen

    Dessverre har vi ikke oversikt over alle tilbud via kort fra forskjellige kortutstedere.
    Tilbudet du har via SAS EuroBonus MasterCard er det som gjelder per idag.

    Det vil dessverre ikke komme noen endringer der med det første. Om man ønsker å beholde kortet eller syns det er gunstig er selvfølgelig en
    egen avgjørelse.

    Vi kan dessverre ikke tilbye deg noe annet utvoer det du har idag.


    Vi ønsker deg en fortsatt fin dag.

    Med vennlig hilsen
    Kundeservice
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker bare det kortet som til enhver tid gir meg mest poeng.. :)

    Her i UK har det "offisielle" BA Amex en foreign exchange fee på 3%, men LLoyds bank tilbyr et Avios kort uten forex fee med samme opptjening. Bankene gjør det de tror de vil tjene mest penger på, om de ser at kortet ikke blir brukt kommer det kanskje endringer.
     
    Last edited: 08. sept 2014
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at på torsdager er det trippel trumf! :)

    Min beste trumfopplevelse var da Meny Lade hadde 10års jubileum og man fikk 10% trumfpoeng!
    Betalte i tillegg med Amex som gave ytterligere 20% poeng. Totalt 62 EB-poeng på hundrelappen! Needless to say, det ble storinnkjøp den dagen!
     
    LN-FHU, PettR and Herlov like this.
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig at MC gir for liten opptjening, de burde iallefall matche Trumf Visa.
    Som Ida sier så får man jo også 10 poeng pr 100 svenske krone hvis man er svensk, med tanke på kronekursen så er jo det en bedre deal en det vi får i Norge.
    MC burde blitt oppjustert til 15 poeng pr 100lapp, men det er vel bare jeg som er grisk ;)
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det hadde vært rett og rimelig. Spesielt siden de tar årsgebyr for EBB/EBS, samt at de er et offisielt EB-produkt/samarbeidsprodukt.. Trumf VISA er jo tredjepart..
     

Del denne siden