Mandag, første tur ut av Europa siden mars 2020

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 14. febr 2022.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Gullstua på OSL, kjapp liten frokost;

    2B6D39DF-F5BA-4338-99C7-EA6422B130BD.jpeg

    Endelig er det klart for «langtur», ut av Europa. Sjekket inn og fått BP hele veien. Turen går til SEA via FRA med LH. Det er er A330-300 på siste legget så ingen mulighet for oppgradering til F. Turen skal nok gå fint fordi, har 2 timer connection så blir en tur til FCT.

    Ser ut for å bli en lang arbeidsuke med hjemkomst rundt lunsj på lørdag, men ser fram mot å jobbe noen dager på fabrikken så det går fint.

    Håper alle her inne får en fifin uke
     
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SK341,

    ny uke, ny flytur til jobb. Jeg er virkelig glad i mandager!

    Veldig lang kø i Fast Track i dag, så jeg valgte den vanlige kontrollen og husket hvem som gikk i FT samtidig med meg. Da jeg var ferdig kom han nettopp gjennom porten, så den vanlige kontrollen var klart raskest - man går bare glipp av den prioriterte følelsen av å kunne stå i den lengre køen.

    Ved gaten ble vi informert om at det ikke var prioritert boarding i dag. Jeg spurte gate agenten hvorfor. Det oppklarende og lett irriterte svaret var: "Fordi jeg sa det". Jeg fikk dog etterhvert høre at det var en beslutning fordi dem ikke hadde trapp ved bakre inngang for i dag. Etterpå måtte det selvsagt komme en Trønder til meg som lurte på hvorfor jeg syntes at jeg bør gå om bord før de andre.

    Alt i alt ikke mye EDB feeling i dag, men jeg satser på at SAS har en flaske Ringi for meg, da blir turen bra likevel.

    God uke til alle!

    Edit: WiFi var på, midtsetet 12E blokkert (som et av veldig få) og Ringi var tilgjengelig, selv om dem måte hente det fra galley. Så da kategoriseres det som en vellykket tur :).

    Screenshot_20220214-071533.png IMG_20220214_073450277.jpg
     
    Last edited: 14. febr 2022
    OyvindN, Supersergei, EndreD and 22 others like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Siste innspurt før vinterferien, la oss alle holde oss friske og fine, så vi slipper kansellering :)

    Ha en strålende mandag og en god uke alle fine folk :)
     
    OyvindN, EndreD, Earl and 17 others like this.
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    7,607
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlig eftan fra Bangkok. Her er en akkurat kommet tilbake til hotellet etter en liten rundtur som startet med litt småhandling i Pratum Nam, så en tur til The Address Asok for å levere noe greier. Turen dit gikk med lokal buss, vi snakker om skikkelig buss, med solid plank på dørken, av regskog mon tro? :eek: :p
    Straks en tur i bassenget og på kvelden en bedre middag og boblevann på en bling resturant med god utsikt.
    Ha en glitters mandag :)

    D799B763-24B5-4337-9DC2-E5CE5CF364A0.jpeg E406D4AE-36B7-4442-BBB7-8E3D0DEB7545.jpeg 81CA6CB4-C9C6-4765-8CEF-F857E16AD46C.jpeg
     
    Last edited: 14. febr 2022
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooooooood morgen

    Totalt kaos for alle mine hyggelig kollegaer som ankom nattvakter på LV, både Bærum og Drammen... Intoksikerte dritt unger overalt... Så å si kun smertestimulus som holdet dem våkne(på godt norsk totalt drittings...Sånn som meg etter en LHR tur :D )

    Covid`n er snart dø og glemt?

    Ha en super uke. :cool:
     
    OyvindN, EndreD, Earl and 18 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bykontoret, for første gang på lenge.
    Greit å se noen kjente fjes, men ikke greit å bli påminnet om at mine kolleger foretrekker badstutemperatur på kontoret. Svetter meg i hjel...
    Kaffen er også bedre hjemme. Jaja, kjekt at pandemien er erklært ufarlig i alle fall, friheten er tilbake (selv om jeg ikke har følt meg så veldig begrenset utenom manglende reisevirksomhet).

    Ha en flott dag!
     
    OyvindN, EndreD, Earl and 15 others like this.
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    9,393
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra heimekontoret (inntil videre). T-29. Spenningen stiger. Har et lite håp om at SA frafaller testkrav før jeg reiser, men inntil videre har jeg hvert fall bestillingen i orden,
    Riktig god mandag :)
     
    OyvindN, Earl, jgroneng and 14 others like this.
  8. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    13,932
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.
    T-25 til MIA.

    Chatta med en kompis som bor der nede- han sier livet er normalt og at "alle" flytter dit, p.g.a bra guvernør i "the last free state"? Trump fan og ihuga republikaner han altså..

    Ser ut som om vi kommer akkurat før springbreak-virvar starter på South Beach også. Ikke noe tap for vår del:p

    Får bare krysse fingra for at fruens kollegaer blir ferdig med omikrom. Halve staben vekk, og da er det ikke mulig å bruke feriedager..

    Fire arbeidsdager denne uka, så er det meldt lunch og dagsfyll til lørdag. Uten restriksjoner:D

    Ha en løssluppen dag
     
    OyvindN, Earl, jgroneng and 14 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Så er det tilbake til hverdagen på solkysten, nye flybilletter bestilt på morgenkvisten.
    Så bærer det en liten tur til hytten for å se på det nyslipte gulvet.
    Svigersønn slipte gulvet på hytten mens jeg spiste og drakk i Kongens by .. fin arbeidsfordeling syns jeg.
    Livet er bra .. godt det er helg!
    E351EB5D-1BEA-4BDC-8EEE-624273201564.jpeg
     
    OyvindN, Earl, jgroneng and 16 others like this.
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Trondheim

    Her er covid kommet i hus, var vel egentlig bare ett tidsspørsmål med tanke på at fruen er lærer på en barneskole. Så håper at resten av huset slipper, men med en 2-åring i hus er det vel lite sannsynlig. Barnehage og barneskole har jo litt lei statistikk om dagen. Hjemmekontor er litt vanskelig uten kontor og utstyr, så satser på at det er mulig å hente noe fra kontoret hvis det blir flere dager i heimen.

    Som vanlig, ingen store reiseplaner i horisonten. Men håper det snart blir noe forandringer på det. Har et par innenlandsruter den nærmeste måneden, men det løser ikke helt reiselysten som har bygd seg opp siste årene.

    Ha en frisk mandag folkens
     
    OyvindN, Earl, jgroneng and 14 others like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedkontoret. Ikke at vi har flere. T-7 til Sør-Afrika, veldig klar for litt varme, god vin og Swiss biz.

    Hvor har du time? Hadde vært greit å slippe unna 2500,- i express pcr hos Oslo helse. Vi flyr på mandag, så litt risky å satse på at svaret kommer i løpet av helgen.
     
    OyvindN, anders82, Earl and 14 others like this.
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    5,228
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen, hyggelig uke, med bare tre dager med arbeidstid. Dog blir det sikkert mer enn det, men offisielt rolig med interne saker.

    Får se om det dukker opp noe spennende av destinasjoner last minute.
     
    OyvindN, Earl, jgroneng and 11 others like this.
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    9,393
    Bonuspoeng:
    183
    Her:
    https://klinikkspero.makeplans.no/categories/2874/services
    Testen tas på Oslo Plaza.
     
  14. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. I Sølvbyen er det meldt mye sludd. Gjør ingen ting, vi er fortsatt på Granca. Og her er det sol og flerogtyve grader.
    Byttet fra Radisson Arguineguin til Radisson Puerto de Mogan etter to dager. Det første hadde hyggelig service og god (bedre) mat, men var etter min mening betydelig overpriset for laveste romkategori. Som vi hadde. Nå har vi mye bedre plass og 40% lavere pris. Og selvfølgelig er det mange flere gjester.
    Ha en fin mandag.
    20220212_104141.jpg
     
    OyvindN, Earl, jgroneng and 12 others like this.
  15. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    629
    Likes mottatt:
    3,102
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra OSL. Dokumentsjekken gikk overraskende smooth, så da bør det ikke være noe som står i veien for første tur ut av Europa siden januar 2020. Ble jo litt ekstra tid i lounge'n nå, så får vel starte på et reisebrev...
     
    Earl, jgroneng, holmen and 12 others like this.
  16. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk heldigvis «midtraden» for meg selv;

    4702F778-CDD1-4850-B202-01AEF3AF7D11.jpeg Naboen også:
    51A7C5B0-533F-47C0-93AD-4C7D65F983D1.jpeg

    Spurte om og fikk late boarding, for første gang fikk meg selskap i bilen. Bilen fra OSL var også en ny opplevelse(for en lyd altså, nesten så vår Caravella fra 1995 blir byttet ut);
    6DD0EF7A-9F8C-4136-A20D-6CFF7B2E23EE.jpeg

    Pre dept drinks;
    7006A771-06E8-444B-BDED-B9BC6F5C770A.jpeg

    Er jo litt mett etter 2 frokoster men er meny fordi;
    FBCC5F72-9D06-4C3C-A8C2-DFBA47526525.jpeg 2B5A9330-C9FB-4130-AEBA-7FAE6DF8F259.jpeg 7DCB6BB1-25DD-433F-B170-6A24191C9254.jpeg

    Så er vel spørsmålet, skal en begynne spare på slike poser?
    AD3AAEC4-AE06-4BA4-B86A-50C1F2B37866.jpeg 06A42DA5-3E0A-439B-A3E3-FF81C31E4F0B.jpeg
     
    OyvindN, mathiasfe, Meursalt and 21 others like this.
  17. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    3,114
    Bonuspoeng:
    93
    Mandag!
    Forrige uke skjedde det, jeg ble koronasmittet! Som 34 åring med 3 vaksinedoser og en godt trent kropp, var jeg ikke veldig redd (selvom jeg er i faresonen, med astma)

    Men nå etter 5 dager er jeg forsatt sjuk, sliter med og puste og har fått tidenes lungebetennelse dette var lite gøy.
    Reisen til Japan i Mars ble nettop avlyst også... må finne noe annet moro og gjøre med 3 uker ferie neste måned.
     
    Earl, NoLimit, jgroneng and 7 others like this.
  18. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    13,932
    Bonuspoeng:
    183
    Uffda @oddA kan ikke trykke liker på den.. God bedring.
     
  19. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    God bedring
     
    Durek liker dette
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    God regnfull formiddag fra Larvik =)

    Først og fremst god bedring til @oddA ! Håper ikke dette er den beryktede Long-Covid som mange snakker om..

    Denne uken blir en tre-dagers på meg. På torsdag går ferden mot LHR via NYC og HND. Må bare få et negativt (som jo er positivt) svar fra Dr. Dropin på Torp på onsdag morgen. Jeg krysser ALT jeg har og kjenner jeg kommer til å bli ekstremt skuffet hvis jeg har klart å få meg Covid nå. Kroppen kjennes fin så jeg har trua!

    Ha en flott mandag, både i sykesengen, i bassenget og i luften i alle klasser!

    T-2 Testdag
    T-3 "RTW" ANA F x2
     
    OyvindN, tobeornot999, Earl and 8 others like this.

Del denne siden