Nok en godværsdag er på vei! Solen er på vei nedover Løvstakken, men det er litt høst i luften. 8 grader ute og yr.no har lovet oss 20 grader i dag. Det er helg og livet er lett. Ha en flott dag
God morgen fra Aust-Finnmark! Sol, litt vind og noen varmegrader. Mao en strålende dag. Dagens program omfatter biltur til Hamningberg, Europas nordøstligste endepunkt for bilvei. Alltid på programmet når vi er her oppe. Dagen avsluttes med et mikro "Øl og pizza-treff" med @Kristian. Der gledes, dette blir en fin dag. En god dag ønskes for alle!
God mandag fra Holme ! No venter en berre på at morgenduggen skal fordufte og en kan begynne å male igjen Med snaut 4dager med sol og opplett i sommer må en male når en kan Deretter skulle det visst støpes noe greier til eit vedskjul siden Straumen er så dyr
God morgen fra kontoret! Ca 1 mnd til høstferie, dagene telles ned. Kan gjerne beholde mnd fram med 20 grader og sol Ha en strålende mandag og en fin uke alle IF-ere!
Og for en fantastisk vei i et nesten utenomjordisk landskap det er! God kjøretur til deg og god dag til alle. T-3 CPH Killtown Deathfest (rolig taffelmusikkfestival)
God morgen fra hjemmekontoret. Kort og travel arbeidsuke, før avreise til Chicago. Endelig er det min tur til å fly litt igjen. Og nå går det slag i slag fremover. Det skal bli en fin reisehøst. Nå er det jo etter hvert sånn at det er lenge siden man fikk siste vaksinedose. Er det flere land som har krav om at siste dose må være tatt innen X antall måneder? Så at @kjeeli meldte om dette fra Sint Maarten. Håper alle får en fin uke!
Skal du reise med Air France i dag? Fra VG: Air France-piloter sloss i luften To piloter fra det franske flyselskapet Air France er suspendert etter at de sloss i cockpiten under en flyvning mellom Genéve og og Paris i juni, ifølge en talsperson for selskapet. Opplysningene kommer frem i en rapport fra franske myndigheter for luftsikkerhet. De to skal ha hatt en konflikt rett etter takeoff ifølge den sveitsiske avisen La Tribune, og de to skal blant annet ha løftet hverandre opp etter jakkeslaget. Andre fra crewet måtte gripe inn, og et av crewmedlemmene ble sittende i cockpit resten av flyturen. Flyet landet trygt i Paris, og det er ikke kjent om de to kranglefantene måtte jobbe sammen senere.
God mandag! Fant noen kurante bonusbilletter til Cape Town i går, og skulle fortsette å søke på returbilletter og sikre at vi fikk passelig lengde på oppholdet før vi booket. Brått var billettene på utreisen borte vekk, så det blir strafferunde i dag når jeg får jobbet meg gjennom en stappfull jobbkalender med litt for mange møter på litt for mange fysisk ulike lokasjoner. Ha en solid en!
God formiddag fra Porsgrunn. Noen fyllefanter? rappet bilskiltet foran på bilen min i går natt Sola skinner ihvertfall, men jeg ser det trengs vindusvask. Talkmore kjører 750 trumf for bytte av abb.. så da blir det det fra september. Har ICE nå, men de tilbyr ikke datapakker for USA. Og det må man jo ha når turen går om 36 dager https://www.trumf.no/fordeler/talkmore/ Ha en nyvasket dag
Atter en dag på kontoret etter en fin helg med en passende mengde enveisbilletter på en C208B Grand Caravan. Enveis-billetter er sterkt rabattert siden de ikke inkluderer landing med flyet... For at mandagen ikke skulle bli for bratt før møterekken starter opp, startet jeg dagen med å velge seter på neste sommers langtur til Japan og Taiwan. Siste legger med TK på BKK-IST-FRA fikk jeg ikke valgt, men der må man vel inn på Turkish sine sider for å velge etter hva jeg kan erindre å ha sett på IF tidligere.
Morn fra Gløshaugen! Hodet skal stappes fullt med ting og tang i løpet av en times tid. Først gang med fysisk oppmøte etter covid slo til. Dette blir bra Blir spennende å se om noen har tatt kaffekoppen min… Ha en flott dag!
Lite har tydeligvis endret seg på Gløshaugen, men etter 44 år er det lite av det som ble "stappet inn" som henger igjen! Mye av det som var der er erstattet av nytt. Tenk at den regnekapasiteten som fantes på RUNIT i kjelleren på 1970-tallet kan puttes i lommen i dag!
Sol og kanskje siste Stranddag i Oslo. Det blir flott! undetegnede har bakoversveisen klar før det skal deles taffelmusikk fra Kongens by senere i uka. mens @holmen kan begynne å jobbe opp hanekammen før helgens opplevelser. Muligheter for reinsdyr kjøtt er det også med halve forum Nord for Polarsirkelen. @Eddie47 har oppholdsvær og @Maggie er væroptimist. Vi kan verken fly AF eller Etiopian for tiden, men j håper @Henrik finner billettene han faktisk har funnet. Hvor lenge varer Talkmore tilbudet? Satte nytt Ice sim i telefonen fredag Flere en Elon sol har ONS på programmet denne uke? J drar på stranda og ser på reiseplanen for Australia tror jeg. ha en flott dag, både dere som er nevnt og glemt.
God formiddag fra hovedstaden. Kun en jobbtur utenlands er booket for september måned og jeg har ennå ikke funnet ut om vi skal gjøre noe i høstferien. Det er kanskje på tide å få bestilt noe snart hvis vi skal reise, så burde få ut fingeren.
Heldigvis går ting fremover. Til og med "supercomputeren" fra 90-tallet, som nå er utstilt på Gamle Fysikk, en Cray Y/MP, overgås av en relativ simpel iphone. Det var utrolig godt å se og snakke med masse kjentfolk, pandemien har satt sine spor. I morgen blir det en runde til, men da er det jeg som skal stappe noen tanker i hodene til en liten gjeng med studenter.
Skal du også på Killtown Deathfest? Må jobbe veldig hardt for å få tak i nok hår for å lage hanekam.. Fikk akkurat info om at et av mine favorittband skal på turne i Europa i februar/mars, men de kommer selvfølgelig ikke til Norge. Så da blir det (minst én) utenlandstur for å gå med seg litt musikk. Klager ikke på det!