God morgen fra MBT. Ny reiseuke som starter med LCA via LHR, BA hele veien. Trenger jo 4 flights med BA eller deres medsammensvorne for å beholde gull dere også så bare å få det unnagjort. BA byr også på doble TP kontra hva LH gir av statuspoeng for flighten til LCA så passer greit. Ett gjennsyn med T5 blir også greit selv om det er knot med transfer fra T3.
God morgen fra gullstuen på CPH. Her er man på hjemveien, SK til OSL venter kl 08.05. Har snødd på Kastrup i natt så får se hvor godt danskene takler det, flyet må nok garantert en tur i deice dusjen, men satser på vi kommer avgårde omtrent i rute. Danskene på TVen i loungen er mest opptatt av Fredrik, så all den tid de ikke skriker om snøkaos så går det vel bra! Nyt mandagen folkens
God morgen fra kontoret! Kopp nummer to, er allerede innabords. T-4 Tokyo, meldt mye regn. Ser ut som paraplyen blir fast reisefølge. Ha en fin mandag alle IF-ere
God morgen fra Sølvbyen. En del blå og noe ny snø. Ikke mye reising i dag, ikke en gang innen byen. To bybruer er stengt for biltrafikk etter kollisjon mellom høy last og et bruspenn. Resutat ødelagte bærebjelker og samtidig blokkert for bruk av RV 40 brua. Dette kommer til å ta tid, godt vi bor på rette siden og har fri ferdsel mot OSL. Ha en fin og uhindret dag!
God formiddag fra Porsgrunn Fri hele uka. Skal ned på Comfort hotell og benytte Strawberry platinum fordelen med fri bruk av trimrom. Var der på lørdag også. Resepsjonisten hadde aldri hørt om den avtalen. Slappe folk i Porsgrunn altså Fikk betalt siste rest av utestående på Amex elite- sa opp i desember, men de greide ikke å sende faktura på etterslepet. - måtte da proaktivt søke for å få gjort opp. Ha en aktiv dag
Morn fra hjemmekontoret! Kun ett eneste digitalt møte på kalenderen i dag, herlig! De neste tre dagene er dog dessverre smekkfulle, og helt uten reising (utenom pendling). Neste tur går til Nederland, en langhelg, allerede i neste uke. Satser på det blir bra som vanlig Ha en herlig uke!
Gooood morgen. Etter en vellykket AmEx middag på Grand og FCL MUC, har en ladet batteriene til en aldri så liten svipp tur til statene T- 11 SK C IAD the white house Litt Ritz er fint å bo på i D.C. Ha en fantastisk blåmandag både i luften som på bakken kjære IF`re
God mandag morgen fra kontoret i Sandefjord! Har ikke vært i luften på en stund men nå blir det igjen en tur til kunde i Ålesund mot slutten av uken. Også er det selvsagt Bahrain F1 i slutten av februar =) Ha en flott uke! T-45 Bahrain
God morgen fra hjemmekontoret. Har vært litt ivrig på fyringen i dag, så jeg må lufte litt for å ikke svette. Det er også mange som skal ha tak i meg og min kunnskap på en mandag, så nå går det slag i slag med både telefoner og møter. Og eposter.. Neste uke er det ANA F til Tokyo, satser på at regnet har gitt seg til det er min tur. Enn så lenge er jeg nesten alene i F fra JFK til HND, vi får se om det blir noen flere enn meg og hen i 1A (som kanskje bare er blokkert, ikke opptatt). SAS på vei hjem, og der vurderte jeg å sette meg i mini-kabinen. Men, det er så dårlig belegg at jeg regner med at de kommer til å flytte alle derfra frem til den store kabinen. Så da sikret jeg meg et vindusete mens det fortsatt var ledig. Time will show om det var riktig valg. Lenge siden jeg har sitte lenger bak enn rad 1 hos SAS. Men det er også ikke så ofte jeg booker billetter et par uker før avreise. Håper alle får en fin uke!
Da er jul og nyttår definitivt over for min del, og første jobbreise påbegynt. TRD-OSL-FRA-NCE med Lufthansa i C. Vel, ikke C første strekk med gode(?) gamle(definitivt!) SAS. Her på Værnes startet det som vanlig med flettefelt og rå køsniking i fasttrack, og så til denne utsikten View attachment upload_2024-1-15_10-3-10.jpeg Som vanlig tynne unnskyldninger fra SAS propagandadepartement. Eller er det OK tur med god tid i loungene, dog ikke noen sprudlende utskeielser da leiebilen står klar i Nice for å ta meg til Frankrikes Silicon Valley. Ha en fin dag!
Hvis du har litt sprek leiebil og noe tid å slå ihjel, er Route Napoléon/D6085 fra Grasse til Castellane en skrekkelig fin vei. Morsom på motorsykkel og tipper samme med en gøy bil.
Morn fra Heathrow. Slått leir i Senator-loungen i påvente avgang retning OSL med bolaget. Ble dessverre forsinka ut fra ORD med det resultat at vi landa en time etter (opprinnelig) avgang til OSL. United Polaris på B763 leverte forøvrig over forventning hva gjelder komfort og service, selv om catering hadde forbedringspotensiale. Som ofte er tilfellet inn til Heathrow så ble det to strafferunder i holdingstacken over Bovingdon, før vi fikk starte innflygningen til 27R. Heldigvis var utsikten slik at det egentlig ikke gjorde noe:
Jupp, har kjørt oppover der før, og sjekket Grand Canyon. Sist fikk jeg en Tesla Y performance og den hadde MER enn nok motor til de hundre rundkjøringene og krokveiene rundt Sophia Antipolis.
Hod føremiddag frå MF Hella på veg over Sognefjorden. Turen verda rundt er i gong, og inga verdenstur er komplett utan å vitje Bergen. I dag skal eg vitje ein kunde av sidebiznizzen. Deretter blir det å finne noko å ete før det vert ein tidleg kveld på hotellet.
Hmm… Som vanlig vinterstid blir det ugreie på disse flyvemaskinene. Der kom Luftwaffe og alarmerte meg på klokke, mobil SMS, Mobil app, iPad app og email at de kansellerte OSL-FRA. Et svare leven her på loungen. Booket om til 15:55 så fremme på NCE i elvetiden. Hvis alt virker. Det er bare å se det positive i det: - mer enn fire timer forsinket så god mulighet for EU261 (eller er det dårlig vær nedover kontinentet?) - tid til et lite glass sprudlende godsaker her på OSL Premium lounge ( helt væruavhengig )
Riktig god mandag ettermiddag er det blitt. Nå er det vist hverdag både på jobb og i heimen. Sol også. Etter at pudderet la seg over storbyen i går. Riktig vakkert er det. Champagnefritt er det også i dag. Men kaffen smakte.
Solkysten! For 3 og 4 år siden ble EVA flygningene mine ødelagt av kinesisk flaggermusstøv! Tenk om kinamannen ikke liker valgresultatet på Taiwan og begynne å bølle med øyen? Kanskje kinamannen setter EVA flygningene mine i februar i fare? Godt det er helg