Mandag og ny reiseuke

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 15. jan 2024.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,703
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT.

    Ny reiseuke som starter med LCA via LHR, BA hele veien. Trenger jo 4 flights med BA eller deres medsammensvorne for å beholde gull dere også så bare å få det unnagjort. BA byr også på doble TP kontra hva LH gir av statuspoeng for flighten til LCA så passer greit. Ett gjennsyn med T5 blir også greit selv om det er knot med transfer fra T3.
     
    Last edited: 15. jan 2024
    Ruby, Sunnfjordingen, EndreD and 13 others like this.
  2. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,388
    Likes mottatt:
    7,773
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstuen på CPH.
    Her er man på hjemveien, SK til OSL venter kl 08.05. Har snødd på Kastrup i natt så får se hvor godt danskene takler det, flyet må nok garantert en tur i deice dusjen, men satser på vi kommer avgårde omtrent i rute. Danskene på TVen i loungen er mest opptatt av Fredrik, så all den tid de ikke skriker om snøkaos så går det vel bra!

    Nyt mandagen folkens:)
     
    Ruby, Sunnfjordingen, EndreD and 9 others like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret!
    Kopp nummer to, er allerede innabords.
    T-4 Tokyo, meldt mye regn. Ser ut som paraplyen blir fast reisefølge.
    upload_2024-1-15_8-24-4.png

    Ha en fin mandag alle IF-ere:)
     
    Earl, Ruby, Sunnfjordingen and 6 others like this.
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. En del blå og noe ny snø.

    Ikke mye reising i dag, ikke en gang innen byen. To bybruer er stengt for biltrafikk etter kollisjon mellom høy last og et bruspenn. Resutat ødelagte bærebjelker og samtidig blokkert for bruk av RV 40 brua. Dette kommer til å ta tid, godt vi bor på rette siden og har fri ferdsel mot OSL.

    Ha en fin og uhindret dag!
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 9 others like this.
  5. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    13,932
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn

    Fri hele uka. Skal ned på Comfort hotell og benytte Strawberry platinum fordelen med fri bruk av trimrom. Var der på lørdag også. Resepsjonisten hadde aldri hørt om den avtalen. Slappe folk i Porsgrunn altså:p

    Fikk betalt siste rest av utestående på Amex elite- sa opp i desember, men de greide ikke å sende faktura på etterslepet. - måtte da proaktivt søke for å få gjort opp.

    Ha en aktiv dag
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 7 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret!
    Kun ett eneste digitalt møte på kalenderen i dag, herlig! De neste tre dagene er dog dessverre smekkfulle, og helt uten reising (utenom pendling). Neste tur går til Nederland, en langhelg, allerede i neste uke. Satser på det blir bra som vanlig :)

    Ha en herlig uke!
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 7 others like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Gooood morgen.

    Etter en vellykket AmEx middag på Grand og FCL MUC, har en ladet batteriene til en aldri så liten svipp tur til statene
    T- 11 SK C IAD the white house :) Litt Ritz er fint å bo på i D.C.

    Ha en fantastisk blåmandag både i luften som på bakken kjære IF`re
     
    Earl, Ruby, Sunnfjordingen and 8 others like this.
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    God mandag morgen fra kontoret i Sandefjord!

    Har ikke vært i luften på en stund men nå blir det igjen en tur til kunde i Ålesund mot slutten av uken. Også er det selvsagt Bahrain F1 i slutten av februar =)

    Ha en flott uke!

    T-45 Bahrain
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 4 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Har vært litt ivrig på fyringen i dag, så jeg må lufte litt for å ikke svette.
    Det er også mange som skal ha tak i meg og min kunnskap på en mandag, så nå går det slag i slag med både telefoner og møter. Og eposter..

    Neste uke er det ANA F til Tokyo, satser på at regnet har gitt seg til det er min tur. :)
    Enn så lenge er jeg nesten alene i F fra JFK til HND, vi får se om det blir noen flere enn meg og hen i 1A (som kanskje bare er blokkert, ikke opptatt).
    SAS på vei hjem, og der vurderte jeg å sette meg i mini-kabinen. Men, det er så dårlig belegg at jeg regner med at de kommer til å flytte alle derfra frem til den store kabinen. Så da sikret jeg meg et vindusete mens det fortsatt var ledig. Time will show om det var riktig valg. Lenge siden jeg har sitte lenger bak enn rad 1 hos SAS. Men det er også ikke så ofte jeg booker billetter et par uker før avreise.

    Håper alle får en fin uke!
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 4 others like this.
  10. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jul og nyttår definitivt over for min del, og første jobbreise påbegynt. TRD-OSL-FRA-NCE med Lufthansa i C. Vel, ikke C første strekk med gode(?) gamle(definitivt!) SAS.
    Her på Værnes startet det som vanlig med flettefelt og rå køsniking i fasttrack, og så til denne utsikten
    View attachment upload_2024-1-15_10-3-10.jpeg
    Som vanlig tynne unnskyldninger fra SAS propagandadepartement.
    Eller er det OK tur med god tid i loungene, dog ikke noen sprudlende utskeielser da leiebilen står klar i Nice for å ta meg til Frankrikes Silicon Valley.
    Ha en fin dag!
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 4 others like this.
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,622
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har litt sprek leiebil og noe tid å slå ihjel, er Route Napoléon/D6085 fra Grasse til Castellane en skrekkelig fin vei. Morsom på motorsykkel og tipper samme med en gøy bil.
     
    Ruby, haifinn, EndreD and 1 other person like this.
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,561
    Likes mottatt:
    3,684
    Bonuspoeng:
    113
    Morn fra Heathrow. Slått leir i Senator-loungen i påvente avgang retning OSL med bolaget. Ble dessverre forsinka ut fra ORD med det resultat at vi landa en time etter (opprinnelig) avgang til OSL.

    United Polaris på B763 leverte forøvrig over forventning hva gjelder komfort og service, selv om catering hadde forbedringspotensiale.

    Som ofte er tilfellet inn til Heathrow så ble det to strafferunder i holdingstacken over Bovingdon, før vi fikk starte innflygningen til 27R. Heldigvis var utsikten slik at det egentlig ikke gjorde noe:
    IMG_9148.jpeg
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 5 others like this.
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp, har kjørt oppover der før, og sjekket Grand Canyon. Sist fikk jeg en Tesla Y performance og den hadde MER enn nok motor til de hundre rundkjøringene og krokveiene rundt Sophia Antipolis.
     
    Wiolenze and Henrik like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    Hod føremiddag frå MF Hella på veg over Sognefjorden. Turen verda rundt er i gong, og inga verdenstur er komplett utan å vitje Bergen. I dag skal eg vitje ein kunde av sidebiznizzen. Deretter blir det å finne noko å ete før det vert ein tidleg kveld på hotellet.
     
    Earl, Ruby, Eddie47 and 2 others like this.
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm…
    Som vanlig vinterstid blir det ugreie på disse flyvemaskinene. Der kom Luftwaffe og alarmerte meg på klokke, mobil SMS, Mobil app, iPad app og email at de kansellerte OSL-FRA. Et svare leven her på loungen. Booket om til 15:55 så fremme på NCE i elvetiden. Hvis alt virker.
    Det er bare å se det positive i det:
    - mer enn fire timer forsinket så god mulighet for EU261 (eller er det dårlig vær nedover kontinentet?)
    - tid til et lite glass sprudlende godsaker her på OSL Premium lounge ( helt væruavhengig :D)
     
    Earl, Wiolenze, RoadKing and 2 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god mandag ettermiddag er det blitt.

    Nå er det vist hverdag både på jobb og i heimen. Sol også. Etter at pudderet la seg over storbyen i går. Riktig vakkert er det.

    Champagnefritt er det også i dag. Men kaffen smakte.
     
    Earl, Wiolenze, EndreD and 2 others like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    I følge Jokke har man vært verden rundt om man har vært i Køben og London. ;)
     
    Earl, Ruby, Wiolenze and 2 others like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Så da så, har ut. lært noe nytt, da har jeg vært verden rundt nokså mange ganger :)

    FrequentWorldFlyer
     
    Ruby and kiev like this.
  19. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,703
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    BA er noen hakk over LH på maten innen Europa;

    IMG_4822.jpeg Det er min mening i det minste.
     
    Earl, Ruby, TravelManBiz and 4 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten!
    For 3 og 4 år siden ble EVA flygningene mine ødelagt av kinesisk flaggermusstøv!
    Tenk om kinamannen ikke liker valgresultatet på Taiwan og begynne å bølle med øyen?
    Kanskje kinamannen setter EVA flygningene mine i februar i fare?
    Godt det er helg IMG_3349.jpeg
     
    Earl, Ruby, Trillekoff and 3 others like this.

Del denne siden