Mandag og ny uke

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 21. mars 2022.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen folkens.

    Endelig er helga over og mandagen stråler imot oss med nye muligheter.

    Uka starter sånn reisemessig med siste flight til CPH i kveld, hvis SK ikke klarer å endre eller innstille ila dagen

    Fly forsiktig folkens
     
    Flymunda, Earl, EndreD and 10 others like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Det er godt det er helg!
    Solkysten bader i sol!
    Det et frost i gresset, men det kommer nok opp i tosifret i dag også.
    Ble vekket av et rar risting i sengen og en rar dirring .. jordskjelv sier nyhetene. En forkastning fra juratiden drev og murret ..
    BEF53387-9C07-4D02-8CC9-F1A9F15B8B91.jpeg
     
    Flymunda, Earl, EndreD and 9 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor står du opp så tidlig når det er helg? :p
     
    haifinn and travelislife like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jordskjelv!
     
    Earl, EndreD, travelislife and 2 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sofaen!
    Har skaffet meg en skikkelig forkjølelse, så i dag blir det hjemmekontor. Vattpinnen ga negativt resultat, så det er visst bare vanlig forkjølelse.

    Må snakke med SAS i dag, så jeg kan glede meg til den flotte ventemusikken deres. Får håpe de kan hjelpe meg med å endre de billettene jeg trenger å endre.

    Klarte å glemme igjen Kindle'en min på flyet til BOO på fredag, og har meldt det til hittegodsen der, men har ikke hørt noe mer. Noen som har erfaringer med gjenglemte ting på fly?

    Ha en friskere mandag!
     
    Flymunda, Earl, haifinn and 6 others like this.
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

    Kom hjem fra Farris bad i går ettermiddag og tok en tur til Aker brygge for middag. Gikk innom Espresso house for dessert( amex 0,10 for bolle og flatwhite) Fruen har ekstrakort og fikk samme dealen :)

    T18 DC-NYC

    Ha en strålende mandag alle sammen :)
     
    Flymunda, Earl, EndreD and 7 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Av alle ting så glemte jeg lommeboka mi en gang. Kom på det akkurat da jeg var ute av slusene. Den ble funnet av vaskepersonalet og etter litt om og men dukket den opp på hittegods.
    Dette var SK på vei fra Roma til OSL.
     
    Flymunda, Earl, haifinn and 5 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har to gladmeldinger om dette:
    1) glemte iPaden min på et fly til ARN og skulle spise kveldsmat i loungen der før jeg reiste inn til byen. Oppdaget at Padden var igjen på flyet og varslet dragen i døren. Fikk beskjed om å gå inn igjen i loungen så skulle hun fikse dette, etter to ekstra glass med sprudlevin kom hun med padden.

    2) før jeg reiste til Bali i 2020 spurte en av våre medforumister om jeg kunne prøve å få med meg en iPad som sønnen hadde glemt på på TK66 fra IST til DPS. Den skulle etter sigende ligge på Turkish sitt kontor på DPS!
    Padden ble med på vår litt kompliserte hjemreise og er nå trygt hjemme på Kapp.
     
    RoadKing, Flymunda, Earl and 9 others like this.
  9. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Sol og fine greier. Ingen forkastninger å se, bare den vanlige litt sprukne asfalten.

    Har selvfølgelig også glemt noe ombord. Gikk i land i Lagos, og ørepluggene var ikke med. Kom på det på vei inn til byen, men med væpnet eskorte tenkte jeg det var best å sitte helt stille. Og neppe heller noen særlig nytte av å kontakte LHs lost and found.

    Ha en uforglemmelig dag!
     
    RoadKing, Flymunda, Earl and 9 others like this.
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Med ønske om en super mandag og uke for alle!

    Ukens første teamsmøte unnagjort, ca 50 igjen før helgen er her... fem dager til avreise til Wien, må tydeligvis ha covid pass og FFP2-maske overalt så det kan jo bli spennende. Skal i utgangspunktet på konsert (rock og ikke klassisk!) og litt uklart hva det betyr for arrangementet at det fortsatt er endel covid restriksjoner, men krysser fingrene for at det går bra!
     
    Flymunda, Earl, Berlioz and 6 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God måndag frå Sunnfjord. Sola skin og alt er vel. Lang møtedag etter lunch i dag, so då gjeld det å hive seg i kalosjane slik at ein får gjort eitkvart før møtemaratonnet begynner. Berre nokre veker att til eg skal ut og fly!

    T-24 til CPH
    T-63 til LAX/SFO
    T-118 til MNL/TPE
     
    Flymunda, Earl, OttoL and 6 others like this.
  12. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Har vært på mottakerenden av forumvennlighet, endog ikke på fly. Glemte en iPad i en leiebil i ZRH, og de var ikke villige til å sende den til meg siden den hadde skumle batterier. Ble tatt med av hyggelig forummedlem en ukes tid senere og fikk den i hånden da de hadde mellomlanding på OSL på returen, så forhåpentligvis er det også noen som skal innom BOO i nærmeste fremtid om de ikke vil sende den til deg.

    Ellers har jeg også en gjenglemt Kindle på samvittigheten, den røyk på vei til Sør-Afrika, men usikker på om den ble levert inn i Cape Town etter jeg var av eller om den fikk strafferunde tilbake til Addis. Aldri klart å spore den opp igjen, dessverre.
     
    Flymunda, Earl, Adrian E and 5 others like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et maker space!

    Her skal en pen donasjon i form av rett i underkant av 30 laptopper lasergraveres med logoen til makerspacen. Dette skal foregå mens jeg reviewer en del vitenskapelige bidrag (frist; i går... hjelp!). Greit å bruke tiden litt effektivt.
    Påskeplanen er nå ferdig, vi skal hele veien til forhenværende Østfold. Med bil. Skal unngå lavtflygning, for det er dyrere enn å punge ut for flybillett.

    Ha en flott dag!
     
    Flymunda, Earl, holmen and 6 others like this.
  14. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Mysen-byen. Her er det hjemmekontor og kaffe-inntak som gjelder. Kjøpte en morsom gadget man kanskje ikke har bruk for, men det ble nå noen poeng (via Mastercard ugpgrade) på Power. Xiaomi Townew 1 "smart" søppeldunk. Eller. Veldig smart er den ikke, for kan ikke (og hvorfor skulle den kunne) kobles til app. Men den lukker opp lokket og igjen, samt forsegler posen og setter en ny pose når du har tatt bort den gamle. Morsom sak :)
     
    Earl, holmen, haifinn and 4 others like this.
  15. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,433
    Likes mottatt:
    12,338
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn- moderat snørr og gørr på hele gjengen her, men nå negativ for Covid?- en var positiv i går. Pussig. Sender frua til fastlegen for undersøkelse.

    Ferdig med fri, begynner å jobbe i natt. Da blir det snaue fire uker skiftjobb, før neste 17 dagers langfri.

    T-26 Osl-Fco

    Ha en snørrfri dag
     
    Berlioz, Flymunda, Earl and 6 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Oslo og en rolig morgen med sol og kaffe.

    Sas er dømt til å betale tilbake 200kr per passasjer for manglende lounge ( som var coronastengt) av 680kr for oppgradering i Transportklagenemnda.

    Selv sov jeg godt gjennom jordskjelv og andre rystende opplevelser.


    La igjen mac på tilknyttingsfly mellom MUC og FRA. Oppdaget det på bakken i FRA på vei til OSL. Flyvert snakket med purser og mac ble levert gjennom vinduet til pilotene fra flybroa siden dørene allerede var lukket. Så noen var effektive på FRA.
     
    Flymunda, AirMags, Earl and 5 others like this.
  18. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Aften fra gullstua på OSL. La ikke merke til det sist mandag, men er det helt slutt på børst på gullstua for godt?

    Måtte innom å sjekke gullstua i CPH også, ikke engang Gammel Dansk;
    65B52CE9-B48F-43D2-A450-525E5CC4CFB3.jpeg
     
    Last edited: 21. mars 2022

Del denne siden