Hei, Har booket meg en tur med Qatar t/r OSL-AKL med avreise førstkommende fredag. Ettersom jeg ikke var helt fornøyd med de opprinnelige setevalgene på den lange returen fra AKL-DOH, så stakk jeg innom siden dems idag (har prøvd flere ganger tidligere) for å se om det var åpnet opp noen flere seter. Det virker for meg som om rad 1 konsekvent er blokket, ellers er det veldig tilfeldig at alt var opptatt på fire flighter som jeg booket for flere måneder siden. Uansett så er plutselig setekartet borte for returflighten fra AKL-BOH med QR 0921 1.april. Det kan jo være en teknisk feil, men med tanke på at jeg har booket kampanjebilletter i Business (R) og jeg har hørt litt av hvert om at Qatar overbooker på Business, så blir jeg litt bekymret. Er det noen med tilgang til Expert Flyer eller lignende, som kan sjekke hva som ligger åpent/blocket/assigned på denne flighten? På forhånd takk!
Var det der jeg fryktet... Jeg har ikke brukt EF før, men betyr X at setene ikke er valgt og eventuelt vil bli åpnet opp nærmere avgang? Litt spent på om det at flyet er fullt har sammenheng med at setekartet mitt plutselig forsvant..
X betyr at setene er blokkert. Det kan f.eks. være pga at de på første rad er (foreløpig) reservert for bassinet (babyseng), men der kan det da åpne seg muligheter senere. Det samme kan kanskje gjelde rad 5 også, men seter kan også bli blokkert om billettene er solgt, men seter ikke er valgt enda. Det er nok bare å følge med eller opprette ett varsel i EF slik at du får varsling når/om det dukker opp ledige seter.
Ok, da satser vi på at det ikke ligger noe annet bak. 18,5t på Economy er temmelig uaktuelt med en skral rygg.. Har lastet ned EF nå. Mente den bare var på Apple sist jeg sjekket, men da kan jeg følge med selv. Takk for hjelpen uansett!
Jeg har også opplevd tidligere at setekartet blir borte hos Qatar når det nærmer seg avgang, men dette har vært på A380 flighter hver gang...
Det er jo litt beroligende, men det som er litt merkelig er at det bare er på 1 av 4 flighter, den eneste som er full og en flight som er over to uker borte.. Får satse på at det ordner seg
Var det samme hos meg, senest for 2 uker siden...1 av de 4 flghtene var uten sete kart...alle 4 var fulle i biz.