Fint hvis du kunne utdype litt mere... Hva er perioden ? Hvor reiser du fra...? Helger,ukedager,ferier....når passer det ....?
Hvor lang tid har du på deg (og budsjett)? Og hvor viktig er det..? Gull holder lenge for de fleste..
OSL - HKG på en random dato i November (helg) i C til 33 lapper gir deg 26000 poeng. Bortkasta spør du for øvrig meg...
Da går man vel heller all-in med en MR til New Zealand med Singapore. Har ikke prisene her, men de ligger vel definitivt under 33k og gir ~45k poeng. Men jeg hadde ikke gjort det for diamant. Billigst er nok en Go-billett til HKG, LAX, SFO eller MIA med PlusGrade til Business som @Flight Cancelled nevner. Salg er det dit også nå. Bestilte akkurat en tur til LAX for 3400,-.
Selv om en MR til feks. SIA koster 33K, utover å få en flott tur, så får du tilbake ca. 10K ved å "gi bort" gull 2 ganger da
For å utdype: Jeg må reise innen 30. november (da nye periode starter 1. desember). Jeg driver ikke med MR, så det må være en destinasjon det er verdt å bruke et par dager på (dette er jo selvfølgelig veldig subjektivt, men for min del vil MIA, SFO, LAS, HKG være aktuelt). Reiser fra TRD Fortrinnsvis helg/langhelg Budsjett er selvfølgelig alltid minst mulig (billig C eller plusgrade) Jeg reiste nettopp TRD-EWR som ga (7500+312)x2 EBP (Go plusgrade til C), så jeg trenger en destinasjon som gir betydelig mer poeng enn det (25k).
Er ikke PlusGrade til SFO/LAX ofte sjansespill? Synes det ofte er fullt i C til/fra. Jeg har bare fått igjennom bud en gang til LAX (og kun en vei).
Basert på prisingen til SAS ser man relativt fort hvor fullt et fly er og f.eks har SK939 23. november minst 9 ledige billetter i alle klasser. Business fylles helt sikkert opp, men det er av CU, PlusGrade og de som oppgraderer på flyplassen i tillegg til last minute billetter. PlusGrade vil alltid være sjansespill spør du meg, men ser man på belegget noen dager i forveien bør man få et greit inntrrykk av om det går inn eller ikke. Du kan også bruke Plusgradestats for å få et inntrykk.
Tar meg friheten til å komme meg et litt mer spenstig forslag enn 13923 timer i eco.. Litt dyrere enn de billigste alternativ, men også svært mye kulere Om jeg ikke har regnet feil gir dette deg 26200 poeng + tilknytning til Oslo. 4 timer i First Class Terminal på vei vei, nok til å leie Porshe på utreise og bli godt marinert i champis på returen
Hmmm, men mangler du 25K poeng har du vel fått/kan du få tilbud om å kjøpe grunnpoeng til kvalifisering? (så vidt jeg skjønner kan du kjøpe deg opp til diamant om du mangler mindre enn 30k poeng ( <15 k for å kjøpe seg opp til gull). I så fall vil det koste deg anslagsvis 5 laken (?). hvis du er riktig sløy kan jo det pekuniære fikses med å selge en gullstatus ( men husk å poste slik i riktig forum-kategori) .