Da fortsetter reisen
Flybussen ankom OSL 10 min etter skjema.
Ikke allverden med sikt fra flytårnet ser det ut til.
I Business innsjekk var det bare å tusle rett til skranken. Så med BP i hånden gikk ferden til FT.
Jeg skled rett i mellom, men Rimove måtte ha en ekstra dyptgående sjekk. Røntgen maskinen klarer ikke å skille en linseblåser og skrutrekker.
Aldri fått testet den nye innenlands loungen, så tok en snartur innom for en titt.
Ble dagens første frokost, brødskive med ost, skinke og et varmt glass appelsin juice. Eple juice var det tomt for.
Veldig stille og rolig her, og fin oppgradering ift den gamle.
Som en ikke kaffedrikkende fyr jeg er, så var det bare å rusle forbi kaffebaren.
Så gikk turen bort til utenriks loungen, hvor jeg fikk meg et etterlengtet glass med kald eple juice. Mmm det smakte godt!
Har aldri vært den som bare må ha en øl eller et glass vin på morrakvisten bare fordi man skal på tur.
Får vente til etter 12 ivertfall, men det er mange i loungen her som tenker anderledes enn meg!
Rastløs som jeg er rusler jeg litt tidlig bort mot E8 hvor Asgerd Viking 737-800 skal frakte meg og Rimove over de svenske skoger til ARN.
Der var det helt fullt i gate område, så vandrer litt bortover og ser at døren til E/F 13 er åpen.
Der var det flust av plasser, så jeg kunne velge bland alle seter.
Boarding startet 10:23, gikk gjennom porten som nr 3. Rakk ikke engang å ta bilde av gateskjermen
Jeg hadde opprinnelig sete 1A med ledig midtsete, men i løpet av siste uken har noen klemt seg inn på B. Er 4-5 helt tomme rader i Plus!
Så da flyttet jeg meg bakover til 6C i håp om ledig midtsete der.
Planen funket!
Mens jeg har sitteplass ligger Rimove på ryggen i køya over meg
Push back ble kl 10:53, så 2 min foran skjema.
Avising kl 11:03 ferdig 11:06
Take-off kl 11:09
Flyttet meg til 7A når det var lov å løsne på snippen.
Rasmus og Carola startet servering kl 11:17
Så i påvente av polarrull og froosh smoothie, kunne jeg nyte norsk/svensk vinterlandskap.
Kl 11:23 Kunne jeg bite tenna i reinsdyr polarrullen som var ganske god, så var det nok dagens siste helsebringende væske inntak(klokka begynner å nærme seg 12 nå)
Landing kl 11:51
Parkering kl 11:58
Så det var flighten OSL-ARN fattet i korthet.
Endelig kommet meg til Loungen på ARN, gjorde noen feil veivalg
Men mer om det i fortsettelsen
Blir gøy å ha dere med på tur
Last edited: 22. febr 2018