Mastercard Poengopptjening: SAS Premium Mastercard VS Shell Mastercard (Trumf)?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Skinnes, 11. okt 2017.

  1. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har to kredittkort:
    AMEX Eurobonus Platinium - som brukes til mye.
    Shell Mastercard - Som (nesten) bare brukes til drivstoff, må da konvertere Trumf kr til EB poeng.

    Men hvordan stiller SAS Premium Mastercard mot Shell Mastercard?
    For eksempel kan man nå ikke bestille parkering på Gardermoen med AMEX, da ville det vært kjekt å få poeng.

    Forøvrig bruker samboeren min Trumf Visa, sammen med Trumf kortet på den lokale Kiwi butikken.

    På forhånd takk.
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Jeg var selv i samme situasjon som deg, hadde SAS Eurobonus Platinum + Shell Mastercard

    Dette er ett vanskelig regnestykke, kortet koster jo 1495,- og du tjener minimalt med flere poeng. 13,89(?) vs 15 innenlands.

    I tillegg får du jo 1000 grunnpoeng hver måned mot status, og 10 000 ekstrapoeng i velkomstpremie

    En annen fordel er jo at man kan ha to kort mot samme konto(pointearner), du får også 3 000 poeng ved bestilling av dette kortet. - da kan dere ha 2 kort mot samme konto og "kaste trumfvisa", dermed slippe forholde dere til så mange forskjellige "leverandører"





    Her må man tenke på :

    * Vil grunnpoengene hjelpe meg med å nå enn høyere status enn jeg ville gjort
    * Vil jeg tjene nok poeng til å kunne benytte fordelen "fly biz/plus for go"(du skal tjene ganske mange poeng pr år for å få nytte av både CT og flypremium)
    * forsvarer fordelene over prisen på 1495 i året?



    For min egen del endel endte jeg med å bestille ettersom de kjørte kampanje med doble poeng i Juni,Juli og August.
    Kortet gir meg med mitt reisemønster garantert Sølvkort, og bedre mulighet for Gull.

    Har også tjent såpass med poeng siste år at jeg har fått Fly biz for go fordelen, men når jeg akkurat har svidd av 190 000k poeng på CT tur så vet jeg ikke om jeg får benyttet denne fordelen i nær fremtid..


    Kommer jeg til å beholde kortet ? Mulig, helt sikkert om de kjører noen kampanjer med doble poeng slik som i sommer..
     
    Skinnes liker dette
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så det hele koker ned til 3 spørmål i mine øyne:

    1. Tjener jeg 200K EBB poeng i snitt i løpet av 12 mnd?

    2. Kommer jeg til å bruke fordelen av SAS Business for prisen av GO?

    3. Vil dette være en avgjørende for å få/beholde Gullkortet eller ikke?

    Hvis varet er JA på de øverste to spørmålene så er svaret at du definitivt bør beholde dette kortet. Hvis svaret er nei på de to øverste, men Ja på det siste, så blir det en vurderingsak, men ville jeg også hatt kortet hvis det var tilfelle. Hvis svaret er Nei på alle tre spørsmålene, så ville jeg ha droppet å ha det kortet der, da du betaler ut av nesa for å ha det, og får lite igjen for det. Ett sølvkort går lett på 10 segmenter uansett så det vil jeg uansett beholde greit uten å bruke ei krone for det. Men det er nok folk her inne som ville vurdert dette annerledes enn meg, som sagt det er ett ganske så komplisert spørsmål i grunn.
     
    Skinnes liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Mye bra som er skrevet over her, ville bare påpeke at det ikke hjelper å trekke det blå Trumfkortet hvis du betaler med Trumf Visa.
     
    Kaffen and Skinnes like this.

Del denne siden