MasterPass i Norge - Legge til Amex

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Novensiles, 20. mai 2017.

  1. Novensiles

    Novensiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg skulle bestille kinobiletter via filmweb i går, og da kom Masterpass opp som et betalingsalternativ. Linken "les mer" viste til en informasjonsside hvor det fremkommer at amex kan tilknyttes Masterpass.
    Etter litt mer søk om Masterpass i Norge kom jeg til en side hvor det står at DNB, Resurs Bank, Eika og Sparebank 1 støtter Masterpass.

    Når jeg kontaktet DNB, som er min bank akkurat nå, fikk jeg beskjed om at de ikke tilbyr Masterpass på nåværende tidspunkt grunnet "ustabilitet, og ikke tilfredsstillende brukeropplevelser", eller noe i den duren.

    Mitt neste steg blir da å bytte bank til for eksempel Sparebank 1, men jeg lurer først på om det er noen av dere som allerede er kunde i de andre bankene enn DNB som kunne tenke seg å prøve løsningen, og da spesifikt se om det er mulig å knytte amex opp mot masterpass. Det er jo en viss risiko for at en kun får knyttet kortene fra de respektive bankene til masterpass-kontoen.

    Jeg tror dette kan bli en nyttig betalingsløsning. For eksempel så skal ruter tilby masterpass. For meg personlig hadde det vært deilig å få tilknyttet amex direkte i appen til ruter, istedenfor å måtte kjøpe månedskort nede på kundesenteret ved Oslo S en gang i måneden.
     

    Attached Files:

  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Oslo kino har vel 2 for 1 på Biletter ved kjøp med masterpass. Men J har heller ikke fått det til teknisk.
     
  3. Novensiles

    Novensiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Ok, så det er noen tekniske problemer med masterpass? Når du registrerte deg for bruk av tjenesten, fikk du muligheten til å tilknytte American Express-kort?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ikke ut som Sparebank1 har tekniske problemer. Både Amex og Mastercard ble registrert rett inn, sistnevnte måtte godkjennes med bankID. Administrasjonssiden ser slik ut:

    masterpass.jpg
     
  5. mikkle

    mikkle Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har konto i Bien Bank som er en del av Eikagruppen, fikk opprettet Masterpass og lagt inn Amex uten problemer. Så da håper jeg brukerstedene renner inn, spesielt Ruter. ;)
     
  6. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Grunnen til at DNB ikke støtter MasterPass har vel egentlig ikke så mye å gjøre med "ustablilitet" - men mer at de ønsker å pushe Vipps. Samme grunn til at de heller ikke vil ta med Apple Pay eller Android Pay til Norge :(
     
    kaijoar and BendikHa like this.
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tre butikker hvor man kan bruke masterpass, får håpe de får med seg litt flere så det blir brukanes.
     
  8. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    I Norge fremstår Masterpass som nesten helt ubrukelig, men jeg har mer tro på konseptet når jeg er utenlands, selv om Apple Pay ligger milevis foran.
     
    BendikHa and Fredrik81 like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Dårlig formulert. Det gjelder nok min bankforbindelse og kort, ikke det tekniske hos masterpass.
     
  10. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Brukerstedet må vel fremdeles akseptere Amex selv om de har anlegg for checkout med MasterPass?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Siden DNB ikke fungerer. Hvilken av di tre andre bankene er da å foretrekke?

    Edit: Tenker da selvfølgelig relatert til EB poeng og/eller andre reise relaterte ting.
     
    Last edited: 20. mai 2017
  12. Novensiles

    Novensiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for gode svar =)

    Det er kanskje litt få butikker som støtter masterpass nå, men jeg tror det er viktig å støtte opp om flere løsninger enn kun Vipps.
     
    DanH, BendikHa, kaijoar and 1 other person like this.

Del denne siden