Hei. Søkt litt rundt og blir ikke helt klok på når sølv medlemskapet mitt går ut.. Jeg ble sølv medlem tidligere i høst og har kvalifiserings periode til 31.12-24. Forstår jeg riktig at dette gjelder da ut neste år + 3 mnd? Jeg vil nå prøve å nå gull og skal ha noen flygninger til Bangkok neste år. Noen gode tips hvordan ? fly business med SAS drar vel en del poeng?
Du beholder statusen som du har nådd i denne opptjeningsperioden ut neste opptjeningsperiode + 3 mnd. Når du starter i ny opptjeningsperiode 1.1.25, starter du med 0 nivåpoeng. Ang. hvor mange nivåpoeng du får i biz, finner du her. https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/scandinavian-airlines/
Fly business gir selvfølgelig mest poeng, men ellers er min erfaring at Plus er det optimale om man ønsker mest mulig poeng per krone brukt. Se etter billetter de gangene SAS annonserer tilbud.
Det enkleste, og kanskje det rimeligste om du ikke uansett skal ut og fly mye, er nok å skaffe seg et kredittkort som gir statuspoeng. Eks får du 20.000 statuspoeng dersom du bruker 200.000kr på DnB Saga. 20.000 statuspoeng i året bare for å ha SAS Amex Elite (men dyrt kort å ha). Evt kan du gå for SAS Mastercard som gir 3,75 nivåpoeng (og 15 ekstrapoeng) per 100 kr brukt.