Skal gå an at se pris uten poeng på kontoen også. Men B+B non refundable for 3 netter i standard rom gir besparelse på 37 eur ved delbetaling på 2000 poeng til 10 eur. Så ikke store besparelsen, men likevel.
En liten erfaring fra Melia-universet: Etter at Melia Gold har hengt på meg selv etter jeg avsluttet Amex Plat, så har jeg mottatt disse årlige 20% voucherene og bursdags-voucher. Man blir jo litt «presset» til å bruke disse, så endelig tenkte jeg det var tid for det! Så tenkt, så gjort. Melia Nomad booket i New York, strategisk valgt rom midt mellom billigste og dyreste, for å makse mulighet for upgrade. Man skal kunne benytte seg av upgrade voucher ved online innsjekk, så jeg logget meg inn 24 timer før, naiv og blåøyd. «Computer says no». Det er fullt og dermed ingen ledige upgrades. Jaja, tough luck, tenkte jeg. Det er jo NY og fredags kveld. MEEEEEN! Så starter conspiracyen…! Rett etter online check-in stenger (kl 10 på morgenen ankomstdag), så får jeg mail. Og Lo and Behold. «We are delighted to offer You a chance to upgrade Your stay». For CASH!!! Så det var ikke så fullt allikevel? Jeg slo selvsagt ikke til på denne, fordi jeg ante ugler i mosen. Og ganske riktig, når vi kom frem til hotellet så ble vi oppgradert i resepsjonen (og fikk en flaske vin når vi snurra wheel of fortune. Hippe greier, og visstnok også et SAS crew hotell) Men, poenget da. Man selger en birthday voucher, som man ikke kan bruke, fordi det er fullt. Men så prøver man å selge inn betalt upgrade, for så siden å gi upgrade i resepsjonen. Det synes jeg egentlig er ganske frekt.
Enig, men opplever ofte det samme på div Hiltonhotell (Er Diamond), og synes også lite om denne praksisen.