Reiser business, CT. SAS og Thai til Bali. Bagasjen ble «kun» merket på vanlig måte. Jeg mener å huske at bagasjer ble merket med «priority» når du reiser business. Hva er riktig?
Egentlig er det best å ikke merke bagasjen som priority, for da får du bagasjen fortere enn når den er merket priority
Vi pleier alltid å få merket bagasjen med priority når vi flyr sas/lufthansa oslo-frankfurt og frankfurt-oslo, og vil si at 95% av gangene er bagasjen blandt de første på båndet
Tja, må ærlig innrømme at det er en av tingene her i verden jeg ikke bryr meg så veldig mye om. Eneste gangen det har irritert meg var da kofferten kom sist ut fra HEL for halvannen uke siden med 15 minutter igjen til avspark av VM-finalen. Våre, samt 4 kofferter merket med OW-priority kom helt til slutt.
Jeg opplever også i de aller fleste tilfeller at min bagasje kommer først når den er merket riktig. Har vel vært et tilfelle på TXL hvor priority kom sist, men det var åpenbart pga håndteringen lokalt og ikke noe annet. Så alt i alt vil jeg si at jeg har tjent tid på å bruke prio-tags
Priority lappen har vel ingenting å si om du får bagasjen tidligere eller ikke? Det er vel en kode på bagasjetaggen som sier om din bagasje skal legges i en egen kontainer for priority. Det er jo veldig sjelden noen sorterer disse bagasjene manuelt nå lenger, dette gjøres automatisk og da er det jo koden som er avgjørende. Priority taggen er viktig for at det skal se penere ut
På fly hvor bagasje lastes i konteiner er det egne konteinere til biz og first. Til USA med BA/AA får jeg alltid bagasjen først. SAS er ikke så opptatt av dette.
Har hatt noen turer der bagasjen har blitt merket med priority det siste året, og definitvt ikke opplevd det du her hevder. I januar fikk både jeg og reisefølge merket bagasjen slik med LH fra OSL via FRA til BKK selv om vi reiste i billigste økonomi. Begge fikk koffertene blandt de 15 første som kom på båndet i BKK. På OSL 3 uker senere kom de som hhv 4 og 7. I mai var jeg en tur til Gdansk med SAS via CPH. Kofferten kom som nummer 2 i Polen og nummer 4 på OSL. Forrige lørdag reiste jeg til BUD fra OSL via FRA med LH, ved ankomst kom det bare et hundebur før min koffert.
Har hatt priority på TOS-KRS t/r i sommer og bagasjen kom fort. Så faktisk at det sto en egen tralle hvor vi gjenkjente et av våre kolli og ventet på å bli stuet sist inn i flyet.
Hadde priority fra USA via CPH til SVG i helgen, kofferten kom på døren dagen etter ankomst. Kanskje ny priority service?
Var nr 2 på vei hjem fra OSL. Men her i Spania ble det etter reisefølget som ikke hadde priority bag + den viste seg å være en røft behandlet (ødelagt red anm) koffert. Svær rift. Venter til jeg skal hjem igjen med å bytte den inn. Regner med norsk ankomstservice er greiere å ha med å gjøre.
Pass nå på å få en rapport før du forlater flyplassen. Om du skal sjekke den inn kan du få limited release eller hva det heter markert på den. Mao, du får ingen erstatning om du har en slik markering og kofferten er hærpa ved ankomst.
Har en venn som har følgende rute: OSL - BKK - CEI Det er booket via Thai Airways men på BKK - CEI står det følgende: Operated by: THAI SMILE AIRWAYS Marketed by: THAI AIRWAYS INTERNATIONAL OSL - BKK har følgende: Operated by: THAI AIRWAYS INTERNATIONAL Marketed by: THAI AIRWAYS INTERNATIONAL Noen som vet om man kan sende bagasjen hele veien fra OSL til CEI?