Har en layover på 5 timer før jeg skal videre innelands med United nå på søndag. Tenkte å hive meg i en Uber for en kjapp sightseeing og lunch på South Beach/Ocean Drive for å brekke opp turen og lufte seg litt hvis jeg får tid. Noen som har oppdaterte tips og triks for å gjøre det så effektivt som mulig? Har aldri transitta gjennom MIA tidligere, men litt varierte erfaringer pre-covid gjennom IAD, EWR og BOS. Er EBD, og kommer inn med SAS business og skal videre med United "First". -APC kiosker her? Har nytt pass og Esta, så må vel manuelt behandles for nye fingeravtrykk uansett? -Fasttrack når jeg kommer tilbake? Ser det skal være noen Gold Track der, men er de åpne?
APC er det. Det skal gå selv om du har nytt pass og ESTA, men det kan være du blir sendt til manuell skranke etter å ha brukt automaten. Fasttrack på MIA er en vits, så den hadde jeg ikke stolt på. De siste gangene opplevde vi at det tok en halvtime igjennom sikkerhetskontrollen. Greit å beregne litt tid der altså. Det er kanskje annerledes på innenlands.
Kan oppdatere med at dette gikk strøkent, og fikk flere timer nede på South Beach Landa før rutetid, ingen kø i immigration, måtte vente på baggasjen, men fikk en trivelig drøs med @holmen fram til mine kolli kom som nr 1 og 3. Ingen kø på bagdrop, så var i Uberen under 40m etter touchdown! Ingen rushtrafikk på søndagen, men regna god tid. En halvtime i security (ingen fasttrack) så fikk meg en tur i Turkish Loungen før turen gikk videre. Planen var å evaluere go/nogo etter bagrop, men hadde nok litt flaks da alt spilt på lag, så det var jo bare å gi gass
I 2017 var jeg sjekket inn på hotellet på South Beach 56 minutter etter touchdown. Fant bilde av bagasjebåndet, så lurer på om det kan ha vært med bagasje også. Fristet å dra tilbake når jeg begynte å bla i bildene. Har heldigvis en tur om ca 3 mnd.
Noen nylige erfaringer med hoteller på south beach som kan anbefales? Reiser 2 voksne og 2 16 åringer
Bodde nylig på Nautilus Sonesta. Greit hotell, delvis renovert siste par år uten at det gjør noen særlig forskjell fra andre hoteller langs Collins Ave. Samme med Kimpton Surfcomber, bodde der november ‘23.
Hvor i Miami ville dere bodd, under nyttårshelgen, for 2 førstegangsreisende i byen? Planen er ganske enkelt, bare slippe snøvær, se utendørs hockey og fyrverkeri. Eneste kravet er at hotellet må være i Marriottkjeden.