Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 04. okt 2016.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Er en del fokus på denne orkanen ja, hvor den vil ta veien etter Haiti og Cuba. Men så har disse amerikanerne en tendens til å overdrive dette med vær... :)

    Jeg har vært litt i Florida, du kan finne litt info om det http://mittusa.no/stater/florida.html
     
    Baldrick liker dette
  2. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Som det ser ut akkurat nå vil stormen komme innover i området til Miami på torsdag kveld, fredag morgen.
     
  3. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Her blir det også avreise til MIA om ett par uker. Valgte å booke hotell i Orlando (Hilton Grand Vacation) som ligger tett inntil et Outlet Mall slik at min bedre halvdel har noe å gjøre på kveldstid. Tar den siste natten i nærheten av Miami før avreise hjem til Norge, slik at vi slipper en lang kjøretur nedover samme dag som vi skal sitte 10 timer på fly. Hvor vi skal bo den siste natten i Miami er ennå ikke bestemt, men blir nok rundt South Beach. Mange her inne som drar nedover i oktober gitt :)
     
    Baldrick liker dette
  4. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal til Miami i midten av november og skal bo på samme hotel som du har booket deg inn på. Spent på å høre hva du synes, for det ser veldig bra ut.
     
    Baldrick liker dette
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Stormen, som det ser ut akkurat nå på amerikanske vær kanaler er at orkanen faller til en niva 3 kategori, og det kan være at den først slår innover fastland rett nord for Miami.
    Det kan være orkanen beveger slitt mer østover enn først antatt. Altså vekk fra land.
    Go tur alle Miami reisende!
     
    Baldrick liker dette
  6. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Guttetur i plus i januar. Hotelltips mottas gjerne :)
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Baldrick liker dette
  8. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips, men for min del er ca. 4k pr natt for mye.. ;)
     
  9. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Oppdater oss gjerne.. Må innrømme jeg er litt småskeptisk akkurat nå, så ser litt på alternativer..
     
  10. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Blir spennende å se om jeg får gjøre meg noen erfaring denne helgen.. Avhenger litt av hvordan denne stormen utvikler seg.. ;)
     
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    fl.JPG
    Hmm.. Som en plan B, kanskje man skal leie bil, og kjøre rett ut til Key West etter landing på torsdag (13:50)..? ;)
    Blir litt dyrere med hotell da..
     
  12. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter i SilverKris loungen på Changi på på vei til Auckland for å opprettholde de riktige kortfargene. Men tråden heter Miami og jeg vil slå et slag for de flotte skipene som tar deg med ut fra byen. Klart det er heftig å leie en Mustang cab og sette kursen mot Key West (restaurant tips gutter: Louie's Backyard. Bedre stemning får du ikke sammen med din høyt elskede). Men har de siste årene altså valgt Celebrity cruises ut fra Miami eller Fort L. Dette er skip for voksne par og velger du Balcony class eller bedre får du balkonglugar på de øverste dekkene. Det er stadig kampanjer med tips og drikkepakke inkludert. Det siste kan være en fordel hvis man er ørlite tørst. Jeg prøver den nye SAS ruten 18. November med retur påfølgende lørdag. Da blir det en natt på South Beach før cruiset og hjem fra kaien via en shopping mall til flyplassen.
     
    Baldrick and SASlovah4evah like this.
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
  14. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    nei, men det var kanskje derfor det plutselig ble ledig på et tidligere utsolgt The Betsy?

    Får ta det som det kommer.
     
    Baldrick liker dette
  15. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,165
    Bonuspoeng:
    93
    Lykke til og post gjerne erfaringer underveis. Har samme turen første helgen i desember (og så røk jeg på én til i mai måned også).

    Noen år siden forrige tur, der Ritz Carlton litt ovenfor Ocean Drive stelte godt med den gang statsløse (statusløse) gjester.
     
    Last edited: 05. okt 2016
    bor_i_en_koffert and Baldrick like this.
  16. Bobben2014

    Bobben2014 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har måtte evakuere 2 ganger fra Miami pga av hurricane. Ingen morsom opplevelse. Husk at en evakuering fra Miami betyr at 2-3 hundretusen må forflytte seg ett annet sted. Det betyr køer og utsolgte hoteller eks. på Florida vestkyst. Stormen behover ikke engang treffe med størst tyngde rundt flyplassområdet før det fort vekk kan en j...ig lang - lang weeknd!!
    Jeg bare nevner det. Mitt råd (sorry to say) IKKE reis.
     
    Baldrick liker dette
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Å være der alene med en 10-åring i en slik situasjon, frister ikke veldig må jeg si.. Takk for rådet. Vurderer sterkt alternativer nå..
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle ankommet torsdag 13:50..
    Men nå har jeg "feiget ut" og avbestilt. Ville rett og slett ikke risikere å kunne ende opp i en evakueringssituasjon alene med en 10-åring..
    Resultatet er selvfølgelig en særdeles skuffet datter, som i utgangspunktet ikke visste at vi skulle dra dit. Hadde tenkt at det skulle være en overraskelse til vi skulle gå på flyet..

    Så nå er gode råd dyre, dvs. alternative reiser er vanskelig å finne og unødvendig dyre. Må eventuelt vurdere å svi av min *A CT og noen ekstra poeng.. Eventuelt ta til takke med et reisemål i Europa hvor det er ennå er varmt i været.. Og badebasseng da, det var et krav.. ;)
     
    geddi liker dette
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Og der tikket det inn mail fra Tripcase:

    tc.PNG

    Så da hadde det uansett ikke blitt tur til Miami denne gangen..
     
    Last edited: 05. okt 2016

Del denne siden