Miami

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 04. okt 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng med HOV @Henrik , det glemte jeg.

    Et tips ifb med HOV er at de ofte kan være fysisk adskilt fra resten, og at du da bare med jevne mellomrom har mulighet til å komme deg ut og over i den vanlige kjørebanen. Det er ikke gitt at det er exit mulighet når din avkjøring kommer, så dersom man ikke er kjent, kan det være lurt å komme seg ut av HOV i god tid.

    I San Diego har de HOV filer som kjører fysisk adskilt fra resten i over 10 miles før man kommer seg ut. Hensikten er selvsagt å begrense bruken til de som er i transitt. Usikker på om det er slike tilfeller i Florida.

    Om det ikke er fysisk adskilt er det ofte doble sperrelinjer, jeg har ofte sett førere der borte som elegant driter i dette, så vær obs om du har en bil i HOV feltet til venstre for deg, selv om det er dobbel sperrelinje, kan de plutselig hive seg over.
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for å være grinete, men en potensielt god tråd om hotell og opplevelser i Miami ser ut til å spore av.

    Verdifulle innspill for all del, noen er sågar halvveis on-track med det at de i det minste handler om kjøring i Miami spesifikt, men kanskje noen skulle lage en generell tråd om "kjøring i USA" separat fra denne?

    Edit: innser at jeg selv har sporet av ved å diskutere rådende værforhold i MIA. Ikke like interessant for de som drar opp denne tråden senere på jakt etter MIA tips.
     
    Flight Cancelled and Henrik like this.
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Hotelltips i Miami beach:

    The Betsy. Som anbefalt tidligere i tråden. Ligger fint til i art deco- distriktet. Det var mange nordmenn der den helgen vi bodde der. Hotellet er relativt lite, boutique style. Det var en herlig roof top med fin utsikt over ocean drive. Det eneste negative vi fant var at bassenget var lite. De har en utvidelse på gang, så fra desember 2016 er det flere rom og bassenget flyttes til taket. Men det vil fortsatt være et lite basseng. Hotellet egner seg gjerne bedre for par enn barnefamilier.

    Utsikt fra roof top:
    IMG_9544.JPG

    IMG_9543.JPG

    Parkering er vanskelig på South Beach. Valet, dyrt, er det som gjelder:
    IMG_9550.JPG

    PS! Noen "preppers" brenner kanskje inne med litt batterier ser det ut til.

    IMG_9562.JPG
     
    Last edited: 10. okt 2016
  4. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Med fare for å dra tråden i feil retning, men tillater meg å spørre (mod. kan gjerne slette denne hvis det er feil tråd.)

    I forbindelse med besøk på Kennedy Space Center Visitor Complex trenger jeg et sted jeg kan overnatte 2 netter i Orlando-området.

    - Er det noen som har noen tips hva angår sted å overnatte? Hoteller, områder?
    Det er ønskelig at det er ikke er for langt å kjøre fra overnevnte destinasjon, men også fint om det er et sted hvor det er antydninger til liv (ser for meg at det kan være greit å gå fra hotellet til en nærliggende resturant).
     
  5. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bodde to netter på Radisson rett ved Disney World her om dagen. 2for1-tilbud her må være en bra løsning.

    ...men frokosten der er dårlig.
     
    kalleballer liker dette
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
  7. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for innspill - kan si at jeg endte opp med å booke Sheraton four points på Cocoa Beach :) Sånn - da kan tråden returnere tilbake til Miami!
     
  8. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Kult hotell i Miami, både med og uten barn:

    Etter 5 dager på Miami Beach EDITION kan jeg absolutt anbefale det for tilreisende til SoBe. Man opptjener poeng hos Marriot rewards. EDITION passer bra for par, men også utmerket for de med barn. Det er skøytebane, sånn med is, ja, i kjelleren. Det er også bowlingbaner der. Alt er stilig utført.
    IMG_9558.JPG

    Hotellet har et stort uteområde med grøntanlegg og 2 basseng. Det ligger med direkte adgang til en bra del av stranden.

    Mye å ta seg til for både voksne og barn, altså.
    IMG_9602.JPG

    IMG_9587.JPG

    Biljardbord i resepsjonsområdet sklir inn med resten av interiøret.
    IMG_9559.JPG

    Kanskje hotelldirektøren sin bil som sto utenfor?
    IMG_9604.JPG

    Vi fikk 25% rabatt i en "stay four nights or more"-pakke. Vi fikk også Ritz carlton STAR amenities inkludert.

    Konklusjon: anbefales.
     
    DanH, geddi, Petter B-C and 3 others like this.
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer tur i månedsskiftet nov-des. Ser det er litt ulike forslag til hotell her. Forslag til hvor en bør bo med barn? Bra basseng er et must for jentene. Hører strand kanskje ikke barnevennlig uansett? Kan gjerne koste mindre enn 2000kr/natt inkludert alle rare avgifter de opererer med der borte.

    Har status hos Accor, Hyatt og Hilton.

    Forslag til barnevennlige 5-7 dagers cruise fra Miami som ikke koster altfor mye, men med køfri opplevelse?
     
  10. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Noen med erfaring med lounge(r) på Miami International Airport når man flyr SAS business? Dersom jeg forstår det riktig er det flere å velge mellom, så man bør kanskje gjøre en vurdering om hvilken man skal velge?
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Du har bare ett valg: Avianca sin. @CrotchRocket besøkte den her om dagen:
     
    CrotchRocket liker dette
  12. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
  13. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Besøkte Avianca sin sist torsdag. Helt ok.

    Flere ting å spise, både en ok chili og noen påsmurte baguetter, i tillegg til salater og litt frukt. Pils (altså vanlig, lys lager av type Corona m.fl) og 10-12 sorter brennevin. Kun amerikansk vin, to(?) røde og en(?) hvit.

    Litt kantinepreg, men rent og ryddig.

    /koffert.
     
  14. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Litt off topic:
    Flyr man SAS pluss har man ikke tilgang til star alliance lounge i Miami. Syns ikke dette kommer så tydelig frem på sidene til SAS...
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det er ulike regler fra stat til stat, men jeg har opplevd både å få bot og truet med rettssak.

    Kjørekulturen du beskriver på motorveien kjenner jeg med veldig igjen. Blir mye sikk sakk kjøring om man har det travelt. Ingen tilsynelatende regler for hvilke felt man skal kjøre i avhengig av fart.

    En annen regel som jeg ikke kan se er nevnt, uten å ha lest alt, er at det er ingen høyreregel. Når du f.eks kommer til et kryss er det vanlig med stoppskilt fra alle retninger og den som kommer først til krysset og stopper, kjører først.
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg helt enig i, og det var helt likt da de åpnet på LAX. I mailen du fikk om oppgradering til Plus stod det veldig tydelig at du hadde tilgang til lounger og ingenting om at det ikke gjaldt der. En liten mail senere så dukket det opp noen ekstra poeng på kontoen. På denne siden er det heller ikke selvfølgelig at det er sånn det skal være, men helt nederst i liten skrift står det hvilke steder du HAR tilgang: http://www.sas.no/sas-global/go-plus/intercontinental/
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Er det alkoholservering med bar eller kan enforsyne seg selv?
     
  18. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Selvforsyning, med øl/mineralvann på flaske/boks. Positivt. En slapp Merlot og en enda slappere Pinot noir, og en hvit (Chardonnay av et slag). Og standardutvalg av sprit. Selvbetjent.

    En god cubansk varmrett (pulled pork-liknende) som jeg faktisk forsynte meg 2 ganger av.

    Negativt:
    Det var stappfullt, og de på nabobordet så på fotballkamp på sin iphone med lyd på, fra iphone-høytalere.
     
  19. OSLKSSK

    OSLKSSK Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Var der i forrige uke, og helt enig CrotchRocket, det er en stor lounge, men blir fort velidg full. Har du anledning, sjekk inn når SAS starter ved 1200 tiden, og gå direkte til loungen. Bedre å sikre seg bord, for så å vandre litt rundt i terminalen. Jeg opplevde at det var ca 30 meter kø for å komme inn i loungen, når jeg skulle ut en tur, og på det verste så gikk personalet rundt og seatet folk (dvs fikk ryddet plass til de som kom sent) Maten var faktisk så god at jeg valgte å spise meg mett der, istedenfor å vente på SAS Plus maten. Godt valg :)
     
    CrotchRocket liker dette
  20. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har noen tips til gode budsjetthoteller i eller rundt Miami og Key West?:) De som foreslås her er langt over vårt budsjett:(
     

Del denne siden