Hei fra Ulaanbaatar, Reisen startet i Ålesund (AES OSL FRA ICN). OM305, ICN-ULN, 14:20-17:30 18 år gammel 767-300. Boarding startet når den skulle, først business og der etter økonomi. Vi hadde siste nevnt. Alt gikk fint for seg og det var god plass ombord. En liten sniktitt på business class produktet. De hadde bare en dør åpen så alle boardet igjennom front døren: Det var også en lite mini cabin med eco rett bak business class: Mye plass ombord og vi gikk bak til vår rad som var 39K. Veldig trangt mellom setene, noe av det trangeste jeg har vært med på, men sete i seg selv var veldig behagelig med pute rundt hodet som overraskende nok satt veldig tight og fint. Så jeg sovnet med engang jeg kom ombord og våknet 1 time ute i flighten. Da hadde det vært turbulens helt siden take off så serveringen startet kanskje 1.5 timer etter take off.. Hadde nok med å holde på maten pga turbulens så glemte helt å ta bilder. Vi fikk servert svin, ris, litt grønnsaker, en salat med pasta og en bolle. Eplejuice og div alkoholdrikker. Jeg og reisefølge synes det var et meget greit flymåltid. Flyturen tok i underkant av 3 timer og vi landet trygt på flyplassen i Ulaanbaatar. Immigrasjonen gikk raskt og ingen kontroll av hverken drone, baggasje eller spørsmål. Fylte bare ut vanlig imigrasjonspapirer ved ankomst. Man må ha visum for å reise til Mongolia som vi ordnet før vi reiste på ambasaden i Oslo. Den er gyldig i 30 dager etter innreise, turistvisum Nå blir det 1 natt på hotell før vi skal ut i ørkenen og sove på en Ger camp i morgen (mongolsk telt). MIAT MONGOLIAN 737-800 Max på bakken.
Takk for at du tar oss med på tur Hører gjerne masse om destinasjonene også... https://youhavebeenupgraded.boardin...-miat-business-moskau-peking-return-690-euro/ MIAT har foresten " salg" om nå noen vil på tur......
Mongolia er eit veldig spennande reisemål! Eg besøkte @Bjartne (som jobba der i eit par år) der for nokre år sia. Mitt besøk var under Tsagaan Sar i månadsskifte januar/februar. Sjølv om temperaturen var i kaldaste laget fekk vi sett mykje og folket der var særs trivelege. Vi vart inviterte fleire stadar for å feire høgtida. Sjølv dei som dreiv Ger-campen vi budde på ei natt inviterte oss heim til seg for Tsagaan Sar-feiring. Når det er kaldt i Ulan Bator merkar du forureininga særs godt, men dette var betre utanfor byen. Vi besøkte mellom anna Kharkhorin som var hovudstaden i det mongolske riket under Ogedei Khan, ein interessant by som også er ein del av UNESCO si verdsarv. Elles fins det mykje aktivitetar ein kan ta seg til med i Mongolia, til dømes hesteridning (sikkert betre på sommaren) og ulvejakt.
Ja vi opplevde Mongolia på samme måte. Veldig hyggelige folk og fint land å reise rundt i. Ganske tomt for turister når vi var der. Desidert en av mine favoritter i Asia