Midtsete i Plus, eller en hel rad for deg selv i Go?

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Henning, 16. nov 2013.

1. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Hva hadde du gjort i følgende scenario:
    Du befinner deg i et midtsete i SAS Plus med folk på begge sider av deg. Du oppdager at det er en hel seterad ledig i SAS Go. Ber du om å få flytte deg bakover til Go? :confused:

tommy777 liker dette
  2. Roberto

Roberto co-founder

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har gjort dette før, så klart ja fra min side. Komme først ut av flyet er ikke noe problem når man er ung og sprek uansett! :D

3. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, uten tvil. :)

4. Bizflyer

Bizflyer Redaktør

Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    113
    No-brainer! Klabbert!! GO here I go!!

5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Treseteren.. Here I come!

6. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Er det virkelig noen ved sine fulle fem som ville blitt sittende i Plus i dette scenarioet? :p

Ja til treseter, sier jeg og!

7. Henning

Henning co-founder Offisiell Representant

Likes mottatt:
    1,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ofte sett at folk heller står i kø foran Business/Gold check-in enn å gå til den ledige Economy-skranken. Jeg har også opplevd at det har vært lenger kø i Fast-track enn den vanlige security-køen. "Se på meg, jeg er viktig"-syndromet? Folk er rare sånn ;)

8. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,286
    Bonuspoeng:
    113
    He he, her er det vel litt vane om å gjøre også. Kommer man ofte nok til et steds å går alt på auto. Man ser seg ikke rundt eller noe. Man nynner bare på "krabbeklo" og tenker sine egne tanker.

Men i scenarioet ditt så ville jeg hevet meg bak i den ledige treseteren ja.

9. ruby1968l

ruby1968l Tomleskolt

Likes mottatt:
    1,066
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, hadde besøkt GO avdelingen, men hadde også vert "litt pisst" for å betale PLUSS for så å finne ut at jeg fikk det bedre i GO. . .
    Å nå skrev jeg det bare litt pent.

10. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde hoppet bak i GO både for komfortens del, men også som en liten protest.

11. Scanflyer

Scanflyer Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    28
    Nobrainer her også. Men i tillegg til å flytte bak hadde jeg gjort purseren oppmerksom på hvorfor jeg flyttet meg!

12. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,237
    Bonuspoeng:
    113
    Nobrainer. Ble oppgradert til Economy Comfort på siste turen med Delta ATL-LHR .. vi satt omtrent oppå hverandre i Comfort-delen, men bak var det mange to-og tresetere ledige. Vi var flere som trakk bakover da ....

13. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke hva slags spørsmål det egentlig er? :p

Hos SAS er setene stort sett like hele vegen (noen cm her og der... jeg merker iallefall ikke diff). Hvis det er ledige 3-setere så spør du "kan jeg få sette meg der" også får du maten din på den plassen i stedet. Jeg har blitt plassert i GO-kabinen med PLUS-billett (feil på dataprogram under innsjekk), fikk full servering og ellers merka jeg ingen diff.

Det ville jo strengt tatt ikke utgjort noen forskjell for en person, med mindre personen var helt dødelig opptatt av å sitte på rad 1, eller var som meg: vil sitte så langt fram som mulig pga en hellig overbevisning om mindre turbulens lengre fram i flyet.

Del denne siden