Mileage run - retur med samme fly. Spørsmål og svar

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kaijoar, 20. okt 2017.

Tags:
  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    631
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Spørsmål om mileage runs, der man snur på flyplassen og returnerer med det samme flyet man kom med, er en gjenganger her på forumet. Tenkte kanskje vi kunne forsøke å lage en samletråd for dette? :)
     
  2. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    631
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan starte selv:

    Jeg reiser i morgen til HKG på MR med SAS, og har et par spørsmål:

    Jeg får ikke boardingkort på mobil for denne reisen av en eller annen grunn. Må jeg gå til baggage claim, gjennom immigrasjonen, hente nytt boardingkort i innesjekkingsskranken og så gå gjennom security på nytt? Eller finnes det et slags transfersenter der jeg kan få boardingkort for returen?

    Det neste handler forsåvidt ikke om det overskriften sier, men skyter allikevel:
    Jeg har en ganske kort connection på ARN. Hva skjer med reisen min dersom jeg ikke rekker flyet videre til HKG? Det blir jo vanskelig å sende meg med andre selskap, siden jeg da ikke vil rekke returen.
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,204
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du kan få BP for hjemreisen på utreisen hvis det er under 24 timer til avgang.
     
  4. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel noe med tidsforskjeller som gjør at du enda ikke kan få for hjem reisen.
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    10,805
    Bonuspoeng:
    183
    Om jeg ikke husker helt feil, så er det bare å gå til transfer-desken på HKG når du ankommer, så får du eventuelt nytt boarding-kort der.
     
  6. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har også spørsmål til å bli med samme fly tilbake i HKG. Har det noen ting å si om man ikke har samme nummer på billetten? Og hva gjør man når man kommer til HKG, er det lett å finne denne transferdesken? Hvor går man? Jeg mener det var en tråd om akkurat dette, men klarer ikke finne den nå.
     
  7. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    4,076
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å gjøre dette ved tur til USA med SAS, eller er det ikke anbefalt grunnet tid i immigrasjon, mm?
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det er opptil flere her inne som har gjort dette. Det er vel helt avhengig av hvor lang tid du har mellom ankomst og avgang. Returnerer du med det samme flyet så slipper du i alle fall å bekymre deg for forsinkelser...
     
    indahla liker dette
  9. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    758
    Likes mottatt:
    4,076
    Bonuspoeng:
    93
    De rutene jeg har kikket på er det snakk om ca 2 timer (og retur med samme fly)
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hm. Personlig hadde jeg nok stått over. To timer kan sikkert være nok i noen tilfeller og på noen flyplasser, men det skal ikke gå mye galt før det blir knapt. Men her har sikkert andre også innspill?
     
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,521
    Likes mottatt:
    5,709
    Bonuspoeng:
    183
    Personlig hadde jeg valgt Hkg om jeg skulle snudd på flyplassen.
     
    KRS liker dette
  12. Flybu

    Flybu Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    482
    Bonuspoeng:
    63
    Nå som det er automater på de fleste flyplasser der borte går det som regel ganske hurtig. Senest nå i Boston på fredag tok det ca 10 min til jeg var ute av flyplassen. Det bør nevnes at du ikke kan bruke maskinene dersom det er første besøk med ESTA. Da kan det fort ta veldig mye lengre tid om du er uheldig med andre ankommende fly. Har hatt en 2 timers kø på MIA for noen år tilbake.

    Problemet er at du må igjennom immigrasjon uansett om du skal rett videre utenlands.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er at USA er så uforutsigbart. Jeg har opplevd alt fra 10 minutter (LAX, First, LH) til 50 minutter (EWR, SK, Eco). Og så skal du tilbake inn igjen, der er det nesten enda vanskeligere å spå.
    Jeg ville iallefall ikke gjort dette på EWR. Kanskje lørdagsavgang fra SFO. Det er min personlige opplevelse at vestkysten er smidigere og mer effektiv enn østkysten.
     
    KRS liker dette
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    113
    HKG burde vel gå bra. Tror ikke man behøver å gå gjennom immigration en gang der - og kan bare ta en kaffe på Starbucks og snu igjen....

    .....men nå er det vel en drøy uke siden du reiste så du kan kanskje gi en oppdatering selv på hvordan det gikk :)

    (og returnerer du med samme fly så får du jo et nytt crew - så da slipper du rare blikk :))
     
  15. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    631
    Bonuspoeng:
    93
    Kan rapportere om at det er en drøm å snu på HKG. Rekker akkurat en dusj og en liten matbit i lounge før avgang :)
    Trenger ikke gå gjennom immigration i det hele tatt.
     
    KRS and RoadKing like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    I hvilken lounge dusjet du?
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    10,805
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore Airlines sin lounge har veldig fine dusj-rom.
     
    KRS and RoadKing like this.
  18. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    113
    Ble det besøk i transferdesk for boardingkort da ?
     

Del denne siden