Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. turaga008

    turaga008 Fremdeles nytt medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Sant, alle Lufthansa Group flyselskapene telles også, da er LOT et veldig rimelig alternativ for å bare få det unnagjort til en rimelig penge, takk!
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,872
    Likes mottatt:
    2,123
    Bonuspoeng:
    113
    Samme problem her, prøver reset av passord - med suksess sier LH men intet skjer. LH IT....
     
  3. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk gjerne også destinasjoner i øst-europa med LH-gruppen. Har funnet f.eks. OSL-FRA-MUC-PRG/PRG-ZRH-GVA-OSL til 2621kr om det frister mer med Tsjekkia enn Polen.
     
  4. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Når fant du den? :)
     
  5. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Reiseglad liker dette
  6. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Har alltid vært skeptisk til å booke flyreiser fra sånne tilbydere etter en dårlig kundeopplevelse for mange år siden. Selv om booking.com er velrennomerte. Noen andres erfaringer som er verdt å dele? Og viktigst her, man får full opptjening av legs og poeng?
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,564
    Likes mottatt:
    30,537
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sjekker gjentatte ganger med PA’en, LH har enda ikke bestemt om de vil kjøpe seg inn hos SAS eller på OSL loungen.

    For dere som sliter med MM nummer, 22serien er Senators, 33serien er HON. 11serien er den du får som innmeldt. Det kan se litt knotete ut når du legger inn men LH har alle koblet sammen. Jeg kan feks legge inn mitt basic-nummer som starter med 11 men får alle fordelene som 33serien gir
     
    milehigh, Flymunda, FlyMCO and 4 others like this.
  8. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    544
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde samme problem med reset av passord da jeg prøvde å oppgi epostadresse, men da jeg oppga servicecard-nummeret kom det derimot en lenke på epost for reset av passord
     
    Scandipendler liker dette
  9. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke svare for dine opplevelser, men hos LH/LX er det vel ingen billettklasser (bortsett fra bonusreiser) som har null opptjening. Dvs enhver billett du får booket hvilket som helst sted burde gi poeng. Du burde kunne legge inn M&M nummeret i bestillingen, og om det ikke går, er det bare å henvende seg hos kundeservice eller gjøre det under checkin.

    Om du heller bestiller direkte hos LX, finnes det en mulighet med 5 legs en uke senere til 2210kr.
     
    milehigh, turaga008 and Reiseglad like this.
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,938
    Likes mottatt:
    7,144
    Bonuspoeng:
    183
    Har du prøvd med multi city-søk hos LX/LH?
     
  11. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Den sender deg automatisk tilbake til tur-retur modus om man prøver multi-city søk med A-B/B-A :)
     
    milehigh liker dette
  12. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    148
    Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg får se nærmere på dette i morgen, men hvis det skulle dukke opp noen som har et forslag til en billig tur (max 3000) i september/oktober som kan gjøres unna på en dag med seks legs, så rop ut! Og jeg gidder ikke sånn innenlands Polen-opplegg. Får dra innom noen ordentlige steder. :D
     
    NoLimit liker dette
  13. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Der kommer du nok til å slite. Billigste øko-klassetariffene hos LH-gruppen forutsetter at du enten har 4 netter til stede, alternativt natt til lørdag eller natt til søndag:

    Åpenbart for å ikke slippe billige billetter til forretningsreisende.
     
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,413
    Likes mottatt:
    3,731
    Bonuspoeng:
    113
    Aha. Tenkte det var naturlig at det ble OSL lounge.
    Lounge for reisende med LH blir det nok uansett.
     
    eventyrer liker dette
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,472
    Likes mottatt:
    21,811
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver å finne en billett med to stopp hver vei, trodde jeg var i mål med en tur til Østerrike med OS, men så at siste (og på retur første) leg er med tog som har OS nr ‘operated by train’. Finner litt varierende svar på hvorvidt tog gir poeng på miles and more. Noen sier at det kun gjelder på noen strekninger, noen sier ikke i det hele tatt og andre påstår at det kun er når det bookes sammen med flyturen.
    Noen som har erfaring med hvilken av disse utsagn stemmer?
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,938
    Likes mottatt:
    7,144
    Bonuspoeng:
    183
    Togselskapet er vel uansett ikke på listen over operating carriers som teller mot status match challenge?
     
  17. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har en reise til DXB senere denne måneden. Flyr med SK OSL - ZRH - OSL og LX ZRH-DXB-ZRH. Noen som vet om man må man velge ett bonusprogram for hele reisen eller kan man bruke Eurobonus på SK flygningene og LH Miles & More på LX flygningene? Reisen ble booket før statusmatch challenge kom, hadde jeg visst om dette så hadde jeg heller booket alt med LX.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,827
    Likes mottatt:
    22,187
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan legge inn bonusnummer per leg på sas.no
     
    milehigh and stakar like this.
  19. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Tidligere kunne du enkelt gjøre det på SAS-nettstedet, men nå ser det ut til at det bare fungerer på telefonappen. Gå til den turen, bla nedover, utvid "travelers"-tab, på EB-nummerdelen Velg "edit" og fyll deretter ut Frequent Flyer-informasjonen for hver flyvning du ønsker
     
    stakar liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,938
    Likes mottatt:
    7,144
    Bonuspoeng:
    183
    Funksjonen for å sette status per flyvning er dessverre tatt vekk fra mine bestillinger på sas.no :( Man har fortsatt valget i appen, men sist jeg prøvde å bruke denne på en bestilling med LH+NH+LX så fikk jeg bare en feilmelding også forsvant medlemsnummer fra samtlige flyvninger. Du får prøve selv, men hvis det ikke går er det mulig sas kundeservice kan hjelpe. Evt må man velge en av dem og så endre de segmentene man vil ha med det andre programmet i loungen eller ved innsjekk.
     
    stakar liker dette

Del denne siden